چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷

حضور انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس با ۸ اثر در جشنواره «عمار»

فراخوان هفتمین جشنواره عمار

سینماپرس: انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس هشت اثر با موضوعات مختلف به هفتمین جشنواره مردمی فیلم «عمار» ارسال کرد.

به گزارش سینماپرس، انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس با هشت اثر شامل فیلم کوتاه و مستند در هفتمین جشنواره مردمی فیلم «عمار» حاضر می‌شود.

انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، فیلم کوتاه «نیستان» را برای حضور در این دوره از جشنواره «عمار» تدارک دیده است که موضوع آن مربوط به فرمانده‌ای می‌شود که برای تفحص شهدا به منطقه عملیاتی رفته است و یکی از شهدا با امداد غیبی به این فرمانده کمک می‌کند تا بتواند عملیات تفحص را به خوبی انجام بدهد. ابراهیم ایرج زاد کارگردان این اثر است.

فیلم کوتاه «حذف کامل» ساخته محمدعلی رخشانی دیگر اثری است که توسط انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس برای حضور در جشنواره فیلم «عمار» درنظر گرفته شده است. داستان این فیلم درمورد ۲ نیروی داعشی است که در منطقه کوبانی به منزل یک تازه عروس حمله می‌کنند و همسر او را به شهادت می‌رسانند.

«سلیمه» دیگر فیلم کوتاهی است که توسط علی خسروی ساخته شده و برای حضور در جشنواره «عمار» آماده شده است. داستان این فیلم مربوط به زنی خرمشهری است که ۲ سرباز عراقی متجاوز را در خانه خود اسیر می‌کند.

از دیگر محصولات انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس برای هفتمین جشنواره فیلم «عمار» می توان به «ماشین شیطان» به کارگردانی مجتبی اسماعیل زاده که یک پویانمایی است، اشاره کرد.

داستان این اثر درمورد درگیری یک سرباز آمریکایی و یک سرباز وهابی در فلسطین است، آنها هر ۲ سرگشته‌اند و نمی‌دانند که در این سرزمین چه می‌کنند.

فیلم کوتاه «ننه هما» به کارگردانی داوود جلیلی دیگر فیلمی است که برای این دوره از جشنواره فیلم «عمار» درنظر گرفته شده و داستان آن پیرامون رزمنده‌ای است که قصد دارد خبر شهادت یکی از دوستان نزدیک خود را به مادر او برساند.

انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در حوزه مستند نیز فیلم «تنگی نفس» را به کارگردانی فرود عوض پور تدارک دیده است که این کار به موضوع فاجعه منا و شهادت حجاج ایرانی می پردازد.

اثر دیگر این انجمن برای حضور در هفتمین جشنواره «عمار»، مستند «نام و نشان» به کارگردانی مهدی جعفری با موضوع شناسایی شهدا از طریق آزمایش DNA در آزمایشگاه و رساندن قطعه‌هایی از پیکرهای شهدا به خانواده‌های آنها است.

انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس ۲ فیلم داستانی نیز دارد که در حال آماده شدن برای رسیدن به هفتمین جشنواره «عمار» است.

نخستین فیلم «گذشته استمراری» نام دارد که کارگردان آن علی توحیدپرست است و روایتگر یک خانواده عراقی است که برای درمان فرزند خود به ایران می‌آیند و مرد خانواده در ایران به شخصی برخورد می‌کند که در زمان جنگ در مقابل هم بودند و امروز باید در ایران از کمک او استفاده کند.

دومین فیلم نیز «سرباز» به کارگردانی شهره شافعی است. این فیلم روایتگر داستان سرباز شهیدی است که همزمان با تشییع پیکر سایر شهدا در شهرهای مختلف کشور ضمن اینکه ناظر پیکر خود بوده است، مراسم تشییع و واکنش‌های مردم نسبت به این موضوع را مشاهده می‌کند.

هفتمین دوره جشنواره مردمی فیلم «عمار»، همچون سال‌های گذشته در ایام بزرگداشت حماسه مردمی «نه دی»، از ۸ تا ۱۷ دی ماه برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به وبسایت این جشنواره به نشانی AmmarFest.ir اثر خود را در یکی از بخش ‌های«فیلم»، «فیلمنامه» و «نقد، مقاله وپژوهش‌های سینمایی» تا ۱۵ آبان و در بخش‌های «فیلم ما»، «تولیدات رادیویی»، «اقلام تبلیغی» و «لوح نگار» تا ۱۰ آذر ثبت نام کنند و حداکثر پنج روز پس از آن، اثرشان را دبیرخانه تحویل دهند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.