چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹

آیت‌الله مکارم شیرازی در درس خارج فقه :

باید ببینیم با آمدن وزیر جدید، «ارشاد» به «ارشاد اسلامی» برمی گردد یا نه؟!

مکارم شیرازی

سینماپرس: آیت الله مکارم شیرازی گفت: در وزارت ارشاد که پسوند اسلامی هم دارد مشکل کتاب، مشکل فیلم و سایر برنام ها وجود دارد. کار ارشاد باید زنده کردن ارزش های اسلامی باشد، متاسفانه این وزارتخانه از این مساله فاصله گرفته است؛ باید ببینیم وزیری که روی کار می آید این فاصله را جبران می کند و ارشاد به ارشاد اسلامی برمی گردد یا نه؟

به گزارش سینماپرس، آیت الله مکارم شیرازی امروز در جلسه درس خارج فقه خود با اشاره به عوض شدن سه وزیر دولت، تصریح کرد: هر سه این وزارتخانه ها( آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان) مشکل دارند.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: در وزارت ارشاد که پسوند اسلامی هم دارد مشکل کتاب، مشکل فیلم و سایر برنام ها وجود دارد.

وی بیان کرد: کار ارشاد باید زنده کردن ارزش های اسلامی باشد، متاسفانه این وزارتخانه از این مساله فاصله گرفته است؛ باید ببینیم وزیری که روی کار می آید این فاصله را جبران می کند و ارشاد به ارشاد اسلامی برمی گردد یا نه؟

این مرجع تقلید گفت: ورزش هم مشکلات زیاد دارد، ورزشی که باعث سلامت انسان و جامعه می شود ورزش همگانی است که متاسفانه خبر چندانی از آن نیست، ورزشی که جنبه سرگرمی دارد ورزش قهرمانی است، دنیا هم به آن دامن می زند تا عده ای سرگرم باشند و مزاحم شان کارشان نشوند.

این مرجع تقلید افزود: البته اگر ورزش قهرمانی به تجارت تبدیل نشود و سرگرمی سالم باشد، اشکالی ندارد؛ از وزیر جدید تقاضا داریم مشکلات ورزش قهرمانی را حل کند تا به صورت سالم در بیاید، ورزش های عمومی را نیز ترویج کنند تا باعث سلامت جامعه شود.

وی با بیان این که آموزش و پرورش نیز مشکلات زیادی دارد، به تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان واکنش نشان داد و گفت: یک وقتی چشم باز کنیم و ببینیم صندوق ذخیره با آن سرمایه عظیم ابزار دست عده ای بی خبر از خدا شده است، و ببیینم صندوق ذخیره فرهنگیان به چه وضع و روزی درآمده است.

این مرجع تقلید خواستار نظارت دقیق و همه جانبه بر نهادها و دستگاه ها شد و بیان کرد: ما به یک بازرسی قوی در کشور نیاز داریم تا به همه چیز نظارت کنند قبل از این که چنین تخلفاتی اتفاق بیفتد، باید بازرسی قوی در همه نهادها بچرخد و اجازه تخلف ندهد، نه این که بعد از غارت کردن بیت المال، اعطای وام های کذایی و حقوقی های نجومی متوجه موضوع شوند.

آیت الله مکارم شیرازی در پایان اظهار داشت: امیدواریم وزرای جدید سه وزارتخانه بتوانند خرابی های که در این سه تشکیلات بوده را اصلاح کنند. امیدواریم همه دست به دست هم دهیم و بتوانیم مشکلات را با همکاری و حسن نیت و دلسوزی حل کنیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.