جمعه ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰

انجمن مطبوعات خارجی هالیوود اعلام کرد

گلدن گلوب از «مریل استریپ» تجلیل می‌کند

مریل استریپ

مریل استریپ بازیگر برنده سه جایزه اسکار و هشت جایزه گلدن گلوب، جایزه سسیل بی. دمیل را نیز به فهرست افتخارات خود اضافه می‌کند.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، انجمن مطبوعات خارجی هالیوود دیروز پنجشنبه اعلام کرد مریل استریپ برنده سه جایزه اسکار در هفتاد و چهارمین دوره جوایز سالانه گلدن گلوب تجلیل می‌شود.

بازیگر سرشناس سینما برای خدمات چشمگیرش به دنیای سرگرمی، جایزه سسیل ب. دمیل گلدن گلوب امسال را دریافت خواهد کرد.

مریل استریپ همچنین به خاطر توانایی‌اش در زمینه کمدی و نیز اجرای موفق در فیلم اخیرش «فلورانس فاستر جنکینز» ساخته استیون فریرز این جایزه را دریافت می‌کند.

از برندگان سال‌های اخیر این جایزه می‌توان از دنزل واشنگتن، جرج کلونی، وودی آلن، جودی فاستر، مورگان فریمن، رابرت دنیرو و مارتین اسکورسیزی یاد کرد.

لورنزو سوریا رییس انجمن مطبوعات خارجی هالیوود در این باره گفت: جای تعجب ندارد که مریل استریپ برای دریافت جایزه سیسیل ب.دمیل ۲۰۱۷ انتخاب شده است. مجموعه درخشان کارهای این بازیگر در ۴۰ سال در ژانرهای مختلف، الگویی برای نسل‌های حدید است. او همیشه در فیلم‌هایی بازی کرده که نقش زن آنها بسیار قوی است و تصویرگر حقیقت آدم‌ها بر پرده بزرگ بوده است. او پیشگام راهیابی زنان به تلویزیون، سینما و صحنه تئاتر بوده است و گلدن گلوب مفتخر به اهدای این جایزه به وی است.

استریپ تاکنون ۲۹ بار نامزدی جایزه گلدن گلوب را دریافت کرده و در سال ۲۰۰۸ برای درام «شک» و موزیکال «ماما میا!» هم زمان در دو بخش نامزد دریافت گلدن گلوب بوده است. همین اتفاق در سال ۲۰۰۲ برای «اقتباس» و «ساعت‌ها» نیز افتاد.

استریپ تاکنون ۸ بار برنده جایزه گلدن گلوب شده که شامل «بانوی آهنین» در سال ۲۰۱۱، «جولیا و جولیا» در سال ۲۰۰۹، «شیطان پرادا می‌پوشد» در سال۲۰۰۶، «فرشته‌ها در آمریکا» در سال ۲۰۰۳، «اقتباس» در سال ۲۰۰۲، «انتخاب سوفی» در سال ۱۹۸۲،  «زن ستوان فرانسوی» در سال ۱۹۸۱ و «کریمر علیه کریمر» در سال ۱۹۷۹ بوده است.

او با ۱۹ بار نامزدی اسکار در این زمینه نیز رکورد گذاشته است.

هفتاد و چهارمین دوره جوایز سالانه گلدن گلوب ۸ ژانویه ۲۰۱۷ (بامداد دوشنبه ۲۰ دی) برگزار می‌شود

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.