شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹

گزارش از فروش فیلم های در حال اکران

اوج‌گیری «سیانور»/ ادامه اکران «فروشنده» برای رسیدن به مبلغ مطلوب اکران کنندگان

سیانور

سینماپرس: «فروشنده» ساخته فرهادی باید آن‌قدر روی پرده بماند تا فروش آن به اندازه مطلوب اکران کنندگان برسد. شاید برای همین است که بعد از گذشت بیش از 2 ماه از اکران این فیلم و روی پرده رفتن آثاری مانند «سیانور» و «نیمه شب اتفاق افتاد» که پتانسیل فروش خوبی هم دارند همچنان بخش عمده سینماهای کشور در اختیار این فیلم هستند.

به گزارش سینماپرس،  «فروشنده» با گذشتن از رقم ۱۴ میلیارد تومان فروش سراسری رکورد کمدی پرحاشیه «50 کیلو آلبالو» را زد؛ آن هم در حالی که بیشتر از 100 سالن فعال در اختیار این فیلم قرار داده شده است.

«لانتوری» به کارگردانی آقای رضا درمیشیان با قرار گرفتن در آستانه هفت میلیارد تومان فروش و «ناردون» به کارگردانی فریدون حسن‌پور که در آستانه فروش پنج میلیارد تومانی است، دو فیلم بعدی جدول فروش هستند که البته به لحاظ سالن هر دو فیلم مدت‌هاست سرگروه خود را از دست داده‌اند و در بهترین حالت پنج سالن فول‌سانس دارند.

گلزار مثل سابق نمی‌فروشد
هرچند تصور می‌شد «خشکسالی و دروغ» آقای پدرام علیزاده که براساس نمایشنامه‌ای به همین نام نوشته آقای محمد یعقوبی ساخته شده است با حضور آقای محمدرضا گلزار در رأس بازیگران بتواند خیلی زود رقم پنج میلیارد تومان فروش را رد کند اما این فیلم هم بعد از بیشتر از یک ماه از اکران، تازه به آستانه فروش 2 میلیارد تومان رسیده است که برای گلزار که جزو گران‌ترین بازیگران سینمای ایران است، نمی‌تواند فروش بالایی باشد.

«سیانور» اوج می‌گیرد
«سیانور» ساخته آقای بهروز شعیبی اما از فیلم‌هایی است که به‌رغم تکیه بر داستان به‌جای ستاره و ارائه درامی تاریخی با مایه‌های عاشقانه توانسته است فروش معقولی داشته باشد. این فیلم بعد از 2 هفته اکران به نزدیک یک میلیارد تومان فروش رسیده که می‌تواند رقمی امیدوارکننده باشد. «سیانور» جزو معدود فیلم‌هایی است که از تبلیغات محیطی و تلویزیونی هم به قدر کفایت بهره برده است. «یتیم‌خانه ایران» ساخته آقای ابوالقاسم طالبی اما تا اینجا نتوانسته فروش کافی داشته باشد و به‌رغم تبلیغات محیطی-تلویزیونی فقط 70 میلیون تومان فروش داشته است.

فیلم‌های میانه جدول
فیلم‌های میانه جدول فروش «نیمه شب اتفاق افتاد» و «آس و پاس» هستند؛ «نیمه شب...» به کارگردانی خانم تینا پاکروان بعد از دو هفته اکران به رقم فروش 550 میلیون تومان رسیده است و کمدی-فانتزی «آس و پاس» به کارگردانی آقای آرش معیریان نیز در همین مدت 508 میلیون تومان فروخته است. «آس و پاس» به تازگی توانسته مجوز اکران در سینماهای حوزه هنری و از جمله سینما آزادی را هم به‌دست آورد و به‌نظر می‌رسد در روزهای آینده به این دلیل هم که شده فروشش افزایش محسوسی داشته باشد.

بقیه فیلم‌ها
«متولد 65» ساخته آقای مجید توکلی بعد از یک هفته اکران به فروش 170 میلیون تومان رسیده است که برای فیلمی جمع‌وجور و کم‌هزینه در تولید، فروش بدی نیست. «متولد65» که به تهیه‌کنندگی آقای محمدمهدی عسکرپور تولید شده، با حمایت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تهیه شده است. «این زن حقش را می‌خواهد» بعد از سه هفته نمایش به فروش 212 میلیون تومان رسیده است و فیلم دفاع مقدسی «اروند» بعد از حدوداً 6 هفته به فروش 204 میلیون تومان دست یافته است. «ربوده شده» بعد از همین 6 هفته فقط 163 میلیون تومان فروش داشته است که رقمی کاملاً نومیدکننده‌ای است. «هیهات» هم بعد از 37 روز به فروش 146 میلیون تومان رسیده که این هم رقمی چندان قانع‌کننده نیست. «ابوزینب» بعد از سه هفته، کمی بیش از 21 میلیون تومان فروخته است. «کربلا جغرافیای یک تاریخ» و «ناسور» نیز هر دو حدوداً 11 میلیون تومان فروخته‌اند؛ یکی در مدت پنج هفته و دیگری در مدت 10 روز.

اکران یک کمدی انتقادی
کمدی انتقادی «سه بیگانه» بعد از «خشکسالی و دروغ» در گروه سینمایی زندگی روی پرده خواهد رفت. آقایان و خانم‌ها امین حیایی، محمدرضا شریفی نیا، مجید صالحی، حمید لولایی، لیلا اوتادی، برزو ارجمند، سحر قریشی، حسین محب اهری، شیوا خسرومهر، علی کاظمی و کیانوش گرامی از بازیگران «سه بیگانه» هستند.
«سه بیگانه» داستان سه مأمور خارجی است که برای انجام عملیاتی با یک نقشه دقیق و از پیش تعیین شده وارد ایران می‌شوند اما از لحظه ورود با موقعیت‌های ویژه‌ای روبه‌رو می‌شوند که برنامه‌هایشان را به هم می‌ریزد…
«سه بیگانه» در دسته کمدی‌هایی قرار دارد که کوشیده با برخی از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی با زبانی طنز شوخی کند. تهیه کنندگی «سه بیگانه» را آقایان مسعود ردایی و حبیب اسماعیلی برعهده داشته‌اند و پخش فیلم را نیز رسانه فیلمسازان انجام خواهد داد.

* صبح نو

نظرات

  • سعید ۱۳۹۵/۰۸/۱۶ - ۰۷:۱۰
    0 0
    از شروع اکران فیلم فروشنده 65روزگذشته اما فیلم محمد(ص) بالای یکسال و سالوادور هم بالای 130روز اکران شدند.بنابراین استدالا مقاله منطقی به نظر نمی رسد.
  • علی ۱۳۹۵/۰۸/۱۶ - ۱۳:۵۵
    0 0
    فروشنده فعلا ۷۰ روزه اکرانه بدون هیچگونه تبلیغ از تلویزیون ایران و ماهواره. فیلمهایی داشتیم که حتی ۹۰ روز هم اکران بودن

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.