یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹

نمایشگاه مطبوعات و سینماگران؛

رحمانی: «فصل سرد» به بخش هنر و تجربه جشنواره فیلم فجر ارسال می شود/ فیلمی که شبیه هیچ فیلمی نیست!+ تصاویر

ذبیح الله رحمانی

سینماپرس: ذبیح الله رحمانی منتقد و تهیه کننده سینما در رابطه با جدیدترین ساخته خود اظهار داشت: به تازگی تدوین فیلم تجربی «فصل سرد» به پایان رسیده و تا ۲۰ آبان ماه وارد مرحله صداگذاری این اثر سینمایی خواهیم شد و بلافاصله پس از پایان صداگذاری فیلم را به دبیرخانه جشنواره فجر تحویل خواهیم داد.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: این اثر سینمایی بر اساس رمان «آغاز فصل سرد» به قلم ضحی کاظمی نگاشته شده و قالب های سینمای تجاری را ندارد و قطعاً می تواند مخاطبان علاقمند به سینمای هنری و تجربی را راضی نگاه دارد.

رحمانی ادامه داد: «فصل سرد» شبیه هیچ فیلمی در سینمای دنیا نیست و در نوع خود اثری بی نظیر است و از این رو اطمینان دارم که چه در جشنواره ها و چه در زمان اکران می تواند مخاطبان انبوهی را به سمت خود جذب کند.

تهیه کننده فیلم ویدیویی «جاده جنایت» خاطرنشان کرد: «فصل سرد» اثری فرمالیستی است که در عین وفادار بودن به فرم، قصه دار است و مخاطب باید صبوری به خرج دهد و تا انتهای فیلم آن را تماشا کند. «فصل سرد» جزو آثاری است که تماشای آن صبر و تحمل زیادی می خواهد؛ ما در این فیلم دائماً کاراکتری را می بینیم که با تلفن حرف می زند و کنش و واکنش هایی بر اثر صحبت های خود با تلفن دارد.  

رحمانی افزود: ۲ بازیگر تئاتری در این فیلم ایفای نقش کرده اند که به زعم بنده و به اذعان بسیاری منتقدان که تاکنون این فیلم را تماشا کرده اند بازی های بسیار خوبی را از خود ارائه کرده اند و به خصوص نقش اصلی فیلم بسیار توانمند ظاهر شده است و توانسته به خوبی از پس خاص بودن نقش و داستان این فیلم برآید.

این منتقد سینما در خاتمه اظهاراتش گفت: بنا دارم این اثر سینمایی را بعد از حضور در جشنواره فیلم فجر به سایر جشنواره های بین المللی ارسال کنم چرا که معتقدم این فیلم مخصوص جشنواره ها است و جشنواره ها از آن استقبال خوبی را به عمل خواهند آورد ضمن آنکه قطعاً بعد از حضور در جشنواره فیلم فجر «فصل سرد» در گروه سینمایی هنر و تجربه روی پرده خواهد رفت.

گفتنی است؛ عوامل اصلی تولید «فصل سرد» عبارتند از: نویسنده: ضحی کاظمی، تهیه کننده و کارگردان: ذبیح الله رحمانی، تصویربرداران: محمد طاهرخانی و تهمینه رحمانی، صدابردار: محمد رحمانی، تدوین: غلامرضا ساغرچیان، بازیگران: سیما پورسید و مینا زینالی.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.