یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷

کادرسازی منافقین با نقاب شبکه «جم»!

آیا هنرمندان فریب خورده همچنان حاضر به همکاری با سازمان منافقین خواهند بود یا خیر؟

جم تی وی

سینماپرس: با روشن شدن ماجرای ارتباط سازمانی منافقین با شبکه جم و وجود اسناد و مدارک آن باید دید آیا هنرمندان فریب خورده همچنان حاضر به همکاری با سازمان منافقین خواهند بود یا خیر؟

چندی پیش نامه ای در رسانه ها منتشر شد مبنی بر اینکه مدیر شبکه جم از عدم همکاری با بعضی افراد و لغو قراردادهایشان خبر داده است. در این خبر آمده بود که شبکه جم به دلیل بروز مشکلات مالی قصد دارد عذر بعضی بازیگران و عوامل تولیدش را بخواهد.

به فاصله اندکی از لو رفتن این نامه، شوآف سعید کریمیان مدیر شبکه جم شروع شد. او به همراه مهدی مظلومی- کارگردان بسیار متوسط داخلی که مهاجرت کرد و حالا دست راست کریمیان در زمانه تولید سریال شده است، ابتدا اطلاعیه هایی مبنی بر جذب موزیسین ها زدند و بعد آگهی همکاری محققین و پژوهشگران را منتشر کردند تا مثلا به همه بگویند: چیزی عوض نشده است و ما همچنان مشغول یارگیری هستیم. پشت بند آن هم بازیگران مهاجرت کرده، شروع به تعریف و تمجید از جم کردند و اینکه قرار نیست بیکار شوند. بازیگرهای از همه جا بیخبری که نه از رابطه سعید کریمیان با منافقین خبر مستندی دارند و نه پشت پرده این لغو همکاری و آگهی جذب همکار را میدانند.
واقعیت این است که شبکه جم بر اساس یک نقشه مدون بلند مدت کارش را ادامه میدهد و در نهایت قرار است با توجه به از کار افتادگی یا بریدن نیروهای عملیاتی از سازمان، محلی شود برای جذب نیروهای عملیاتی سازمان منافقین.
با توجه به منفور بودن سازمان، طبیعی است که در مرحله اول باید یک شبکه با ظاهر مستقل بودن و با جذب بعضی هنرمندان وارد صحنه میشد.
رابطه منافقین با "جم"
سازمان مجاهدین که بعدها به منافقین مشهور شدند ازجمله منفورترین تشکیلاتی هستند که پس از پیروزی انقلاب هیچگاه نتوانسته اند کمترین مشروعیتی میان مردم کسب کنند و از اقبال عمومی برخوردار شوند. این گروهک شکست خورده در اوج جنگ تحمیلی و زمانی که در فرانسه علیه مردم ایران دست به ترور میزدند، به دنبال فشارهای جمهوری اسلامی به فرانسه از این کشور اخراج شدند و در نهایت با صدام وارد مذاکره شدند و صدام با شروطی آنها را برای سکونت در عراق به شرط خیانت به ایران پذیرفت و منافقین پس از استقرار در عراق به مزدورانی خائن برای صدام تبدیل شدند که حکایت خیانت آنها علیه عراقی‌ها و خیانت به ایران و ایرانی‌ها بخش قطور و مهمی از تاریخ دفاع مقدس است.
به واسطه انواع و اقسام خیانتها و ترورها و اقدامات کثیف و از سر ترس این گروهک، شاید هیچگاه حتی منتقدترین مردم و حتی مخالفین نظام حاضر نیستند اسمشان کنار نام این گروهک پلید قرار بگیرد.
کادرسازی منافقین با نقاب  شبکه
تحلیل نیروی عملیاتی منافقین و تلاش برای  کادرسازی
علت آنکه صهیونیستها در ترور دانشمندان هسته‌ای به افراد جدا از منافقین روی آوردند و این مأموریت را به آنها سپردند ارزیابی آنها از استهلاک شدید عملیاتی منافقین بود. آنها می‌دانند تحولات پرشتاب در عرصه‌های مختلف و فرتوت شدن منافقین که سن بیشتر اعضای آن در مرز شصت سال به بالا است، سبب گردیده سازمان نفاق از این تحولات و در نتیجه الزامات و پیامدهای آن جا بماند و نتواند خودش را به روز نگه دارد که در نتیجه آن سازمان نفاق در جذب ایدئولوژیک تقریباً به صفر رسیده یعنی دیگر هیچکس با انگیزه اعتقادی به سمت سازمان کشیده نمی‌شود و سازمان به ناچار روش تطمیع و دلالی و تجربه دغل بازیهای جدید را در پیش گرفته که آن هم برای جوانان امروز در برابر انواع جذابیتها، جذابیت برتری در بر ندارد و این به معنای مرگ تدریجی و تمام شدن سازمان است.
ظاهر جدید سازمان منافقین
منافقین که عملا توان عملیاتی آنها از دست رفته است و حتی برای ترورها نیز ازسوی دشمنان کشور به کار گرفته نمیشوند ناچار بودند برای زنده ماندن تاکتیک جدیدی اتخاذ کنند. آنها فقط یک راه داشتند. اینکه از اساس بتوانند جمع دیگری تشکیل دهند و بعد با آوردن چهره های هنری محبوب در جمع خود، جوانان و مردم عادی را جذب کنند. این گروه هم به تدریج و با نقاب کاملا متفاوت با منافقین  باید بسط یابد و در نهایت آرام آرام اهداف سازمان از طریق این گروه محقق گردد.
 
از سوی دیگر، منافقین تا چند سال پیش آنقدر از اجتماع و مردم و همه دور بودند که حتی به رسانه هم اعتقادی نداشتند و همه چیز را در ترور و روشهای ایدئولوژیک انحرافی و شستشوی مغزی و ...می دیدند.
اما در نهایت پس از مدتی وقتی عرصه به آنها تنگ شد و پایگاههایشان را از دست دادند ، تازه مجال فکر کردن یافتند و فهمیدند که چیزی هم به اسم رسانه وجود دارد که صد البته هم میشود به وسیله آن آگاهی داد و نور حقیقت را بر تاریکی ها تاباند و هم میشود افکار و ذهنیات انحرافی و پلید را به واسطه آن به خورد مردم داد.
به طور حتم راه و هدف مورد علاقه منافقین که با مشی آنها هم مطابقت داشت،  بخش دوم هدف رسانه بود و استفاده سوء از رسانه در جهت ترویج افکار نادرست سازمان.
کادرسازی منافقین با نقاب  شبکه

منافقین و استفاده از ابزار رسانه
تا سه چهار سال پیش منافقین در این زمینه هم هرتلاشی که کردند به در بسته خوردند و تلویزیون و رادیوی آنها به شدت و به سرعت منفور شد و شبکه 24 ساعته سازمان مجاهدین خلق ایران و شورای ملی مقاومت  ازجمله شبکه هایی بود که حتی علاقمندان تماشای ماهواره هم ترجیح میدادند آن شبکه را پاک کنند و ردی از این گروهک پلید در خانه هایشان نباشد.
اما از سه چهار سال پیش رویه این گروهک کمی هوشمندانه تر شد . آنها تازه اهمیت رسانه را دریافته بودند و نمیخواستند به هیچ قیمتی این ابزار را از دست بدهند. ازسوی دیگر به پیشنهاد سرویسهای اطلاعاتی خارجی باید از طریق رسانه کادرسازی میکردند و شبکه های عملیاتی خود را راه اندازی میکردند.
بهترین راه برای منافقین این بود که منویات و اهداف و عقایدشان را بصورت کاملا مخفیانه و بدون کمترین اشاره ای به سازمان منافقین از طریق شبکه های دیگر که مخاطبانی هم داشتند منتشر کنند اما ...
 کدام شبکه ها حاضر به همکاری با منافقین شدند
عملکرد منافقین آنقدر غیرقابل دفاع و کثیف بود که حتی شبکه هایی مثل من و تو و بی بی سی هم که ید طولایی در معاندت با مردم ایران داشتند حاضر نشدند حتی مخفیانه و بدون نام بردن از منافقین با آنها همکاری کنند.
شبکه ای مانند من و تو اگرچه محل جولان جماعتی است که باید تفکرات لاییک و سبک زندگی غیر ایرانی و غیر اسلامی را ترویج کنند و اگرچه در دست افرادیست که انواع و اقسام مشکلات جنسی میانشان رواج دارد و بنا دارند تا انحرافات جنسی را میان مردم مسلمان ایران عادی سازی کنند، اما حتی همین‌ها هم حاضر به همکاری گسترده با منافقین نشدند. آنها میدانستند که بالاخره روزی ممکن است اسناد این همکاری فاش شود و آن وقت به قاعده ای منفور خواهند شد که باید داوطلبانه کرکره را پایین بکشند و از ترس فحشهایی که به سویشان سرازیر خواهد شد شبکه را برای همیشه تعطیل کنند.
وقتی جایی مثل من و تو حاضر نشود با منافقین همکاری کنند طبیعی است که بقیه شبکه ها هم ماستهایشان را کیسه کنند و در جواب منافقین بنویسند . . . علیرغم میل باطنی معذوریم.
یکی از اعضای سازمان منافقین مامور به راه اندازی "جم" میشود
سعید کریمیان همه کاره شبکه جم سابقه عضویت در سازمان منافقین را دارد. پدر کریمیان از اعضای سازمان منافقین بود و اواخر جنگ همه اعضای خانواده اش را بصورت مخفیانه به پادگان اشرف برد تا همگی لباس نفاق بپوشند و در برابر مردم بی دفاع کشورشان سلاح به دست بگیرند و یاور صدام شوند.
او که در اواخر سالهای دفاع مقدس و مقاومت مردم در برابر صدام ، مقابل مردم ایران ایستاده بود و خوش رقصیش برای بعثی ها زبانزد بود، در عملیات مرصاد هم درکنار پدر دوباره علیه مردم کشورش سلاح برداشت و خیانت را تمام کرد.
کادرسازی منافقین با نقاب  شبکه
 پس از پایان جنگ  و بعد از کشته شدن پدرش در عملیات مرصاد، چند سال بعد و به همراه برادرش در شبکه تلویزیونی  منافقین مشغول به کار شد. اما   کاهش محبوبیت مجاهدین خلق حتی نزد سلطنت طلبان و مخالفان جمهوری اسلامی و اعتراض ایرانیان به این سازمان سبب شد تا سعید و هادی کریمیان بعد از 3 سال و 7 ماه فعالیت های گسترده در تلویزیون مجاهدین خلق تصمیم بگیرند از این تلویزیون جدا شوند.
 در نهایت، سعید کریمیان مزد خوش رقصی هایش را گرفت و به کمک عمویش به سوئیس منتقل شد و در آن جا پناهنده گردید. وی که در پادگان اشرف آشنایی اجمالی با زبان های خارجه پیدا کرده بود در رشته معماری به تحصیل خود ادامه داد. در این میان، علیرضا کریمیان عموی سعید که همسر خود را ازدست داده بود هم با زن برادر خود یعنی مادر سعید  ازدواج کرد. سعید که با ازدواج مجدد مادرش مخالف بود با بی مهری عموی خود مواجه گردید و از طرفی نتوانست هزینه های سنگین زندگی و شهریه دانشگاه را تأمین کند. وی سرانجام مجبور به ترک تحصیل شد و در سال 1377 سراغ  برادرش هادی کریمیان که در لس آنجلس زندگی می کرد رفت و در صدای ایران مشغول به کار شد. کریمیان در مباحث اقتصادی از استعداد خوبی برخوردار است و در همان صدای ایران ، توانست در مدتی که مشغول به کار بود با ایده های اقتصادی، کمکها و منابع مالی خوبی برای شبکه جذب کند.
ازدواج کریمیان و ارتباط دوباره "جم" با منافقین
ارتباط کریمیان با منافقین فقط در همین اندازه نبود. او که همیشه  از علاقمندان منافقین بوده است بعد از یکسال و 9 ماه فعالیت در رادیو صدای ایران با "رویا رضایی" که از خانواده نزدیک یکی از سران منافقین بود و ده روز از طلاقش میگذشت، ازدواج کرد.
در این میان با کمک و ارتباط دادن توسط همسر کریمیان، رابطه ای محکمتر از قبل میان شبکه او  و سازمان منافقین شکل گرفت.این زمان بهترین موقعیت برای سازمان منافقین بود تا بتواند دست کم بخشی از یک شبکه ظاهرا مستقل و با ظاهری کاملا متفاوت از نام و نشان سازمان را در دست بگیرد. به همین دلیل  تلویزیون 24 ساعته سازمان مجاهدین خلق ایران و شورای ملی مقاومت ایران به کریمیان پیشنهاد تاسیس یک شبکه ظاهرا مستقل را داد. پیشنهادی که  می توانست موقعیت خوبی برای وی به حساب آید.
کادرسازی منافقین با نقاب  شبکه
وقتی  "جم" جولانگاه منافقین میشود
 همه چیز از همان ابتدا حساب شده بود. پیش از راه اندازی شبکه چندین جلسه مشترک میان مسولان سازمان منافقین و سعید کریمیان برگزار شد. منافقین که کمکهای مالی از بعضی کشورهای اروپایی دریافت میکردند حاضر شده بودند در ازای پرداخت مبلغ مناسبی، بتوانند اهدافشان را با روش سعید کریمیان، اجرایی کنند.
این شبکه  از سال 1385 اغاز به کار کرد  و به عنوان  یکی از شبکه‌های تلویزیونی «گروه موسیقی و سرگرمی عمومی»  با محتوای برنامه‌هایی نظیر "فیلم‌های سینمایی"، "مجموعه‌ها و سریال‌های تلویزیونی"، "مستندهای تلویزیونی"، "برنامه‌های آموزشی" و سایر برنامه‌های سرگرم‌کننده جهان آغاز به کار کرد.
اما طی اتفاقاتی مبهم در اواخر سال 1391 پخش شبکه به صورت غیرمنتظره‌ای قطع شد و از این تاریخ به بعد مباحث ضد و نقیض در رابطه با چرایی قطع شبکه به وجود بعد از حدود دوماه وقفه مجددا آغاز به کار کرد.
جم حالا علاوه بر شبکه های دری و کردی، چند کانال دیگر مربوط به کارتون، فیلم و برنامه های کلاسیک، سبک زندگی و سریال هم دارد.
اولین جرقه های افشای رابطه "جم" با منافقین
به جرات می توان یکی از مهمترین رکن های  شبکه جم  را در سالهای ابتدایی، سارا رهبری معرفی کرد. بعدها حمایت های رابرت مرداک ، امپراطور رسانه های جهان از وی و اختلافات سارا رهبری با سعید کریمیان از عوامل اصلی چالش های شبکه جم بود..
کادرسازی منافقین با نقاب  شبکه
 

سارا رهبری به گفته خود  با پیشنهاد و اصرار مدیر شبکه جم در این شبکه مشغول به کار شد. سارا رهبری را می توان از عوامل اصلی و تأثیرگذار در هر دو شبکه دانست. همکاری وی با گروه جم کمک شایانی به گروه جم کرد اما بر خلاف انتظار همگان وی به یکباره از این شبکه جدا شد.

در آن زمان هیچ کس متوجه جدایی و یا اخراج سارا رهبری از گروه جم نشد. اما وی بعدها در در صفحه فیسبوکش علت جدایی خود از شبکه های جم را شرایط کاری موجود در این گروه بیان نمود و دست به افشا گری زد.
 
وی فساد اخلاقی و اقتصادی و همچنین ارتباط سعید کریمیان با گروهک منافقین را دلیل اصلی جدا شدن خود از شبکه جم اعلام می کند ، حال آنکه چنین ادعاهایی از فردی مانند سارا رهبری که به گواه تصاویر موجود در صفحه فیسبوک خود و فعالیت های کاریش در شبکه های وابسته به رابرت مرداک ادعا هایی گزاف می باشد.

 با این احوال حالا با روشن شدن این ماجرا و وجود اسناد و مدارک آن باید دید آیا هنرمندان فریب خورده همچنان حاضر به همکاری با سازمان منافقین خواهند بود یا خیر؟

* مشرق

نظرات

  • سینماگر ۱۳۹۵/۰۸/۱۶ - ۱۳:۰۳
    0 0
    منافقین از کفار بدترند .

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.