دوشنبه ۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳

در گفتگو با سینماپرس عنوان شد؛

اسلاملو: مدیران فرهنگی و سینمایی کشور باور ندارند که انقلاب ما انفجار نور و عطیه الهی بود/ فرهنگ مقاومت و انقلاب باید در سینما احیا شود

محمد رضا اسلاملو

سینماپرس: محمدرضا اسلاملو کارگردان سینما گفت: مدیران فرهنگی و سینمایی کشور باور ندارند که انقلاب ما انفجار نور و عطیه الهی بود و به همین دلیل است که متأسفانه بسیار راحت از کنار این اتفاقات عبور می کنند و هیچ توجهی برای رشد و توسعه سینمای انقلاب و مقاومت و دفاع مقدس ندارند.

کارگردان فیلم سینمایی «شهابی از جنس نور» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود:ما باید بدانیم انقلاب اسلامی تنها برای این رخ نداد که رژیمی سرنگون شود و مردم به حق و حقوق شان برسند و ظواهر دچار تغییر شود و مشکلاتی برای کشور مانند جنگ و تحریم به وجود بیاید؛ انقلاب اسلامی یک چالش بود یک حرف بزرگ بود برای تمامی دنیا؛ انقلاب اسلامی ما در ظاهر انقلابی فرهنگی، سیاسی و اقتصادی بود اما در اصل اتفاق عظیمی بود که به دست خداوند متعال اداره شد. آیا حیف نیست این مسأله به این اهمیت نادیده گرفته شود؟

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی بخشی از برنامه الهی بود که همچنان ادامه دارد و مسیری دراز در پیش رویش است اما متأسفانه عده ای می خواهند این مسیر به انحراف کشیده شود و انقلاب اسلامی در عرصه فرهنگ  هنر به طور مطلق نادیده گرفته شود و دلیل اصلی این اتفاق آن است که افرادی در حوزه های مدیریت فرهنگی به کار گماشته شده اند که کوچکترین اعتقادی به انقلاب اسلامی ندارند.

اسلاملو خاطرنشان کرد: طی تمامی سال های پس از انقلاب اسلامی برخی مدیران گاهی مواقع باعث امیدواری شده اند اما مدیران فعلی باوری به این اتفاق ندارند و این مسیر حیاتی را به انحراف کشیده اند؛ ما باید آگاه باشیم که انقلاب شکوهمند اسلامی یک تحفه الهی بود که در این عصر خداوند در این منطقه از دنیا برای بندگانش هدیه آورد. این مدیران معتقدند که جنس انقلاب و اهداف انقلاب و باطن انقلاب به سینما ارتباطی ندارد و اینجا است که تناقض به وجود می آید. برای ترویج روحیه و اهداف انقلابی باید باور باشد که انقلاب اسلامی عظیم است. سینما جای حرف های بزرگ و تحولات عظیم است. انقلاب اسلامی زندگی انسان ها را تغییر داد. زندگی جوامع را تغییر داد. ما در این جریان سهم داریم و باید سهم مان را درست انجام دهیم. ما در بحث سیاسی و نظامی خوب هستیم اما در بحث فرهنگی متأسفانه همیشه عقب مانده ایم.

کارگردان فیلم سینمایی «باغ سید» با بیان اینکه  فرهنگ مقاومت و انقلاب باید در سینما احیا شود اظهار داشت: انسان دشمن چیزی است که نمی داند و این جمع باور ندارند که انقلاب اصل است و این بسیار بد است. این قسمت بسیار سخت است. باید نفس و حقیقت مقاومت و فرهنگ مقاومت و عشق به معنویت باید به فیلم تبدیل شود. به جای موضوعات چیپ و دم دستی و بفروش باید به این موارد در سینما پرداخت. باید برنامه ریزی بلندمدت برای سینما داشته باشیم. باید از دلسوزان استفاده شود.

این فارغ التحصیل فیلم و تلویزیون از کالج ارتباطات دانشگاه تگزاس آمریکا تأکید کرد: متأسفانه بسیاری از مدیران اصلی سازمان سینمایی آنچنان که باید، نگاه انقلابی ندارند و همین باعث شده که حجم انبوهی از فیلم های تولید شده فاقد آرمان ها و عقاید انقلابی باشند. در عرصه سینمای جمهوری اسلامی ایران که یکی از تأثیرگذارترین رسانه ها در تمامی دنیا شناخته می شود اثری از دیدگاه انقلابی وجود ندارد. این روزها اگر یک شخص خارجی که فرصتی برای حضور در ایران ندارد بخواهد با دیدن فیلم های سینمای ایران به وضعیت عمومی فرهنگی و اجتماعی کشوری که داعیه دیدگاه های عظیم انقلابی و آرمانی دارد دست پیدا کند، به همان وضعیت فرهنگی می رسد که این روزها در سینمای هالیوود مشابه آن وجود دارد!

اسلاملو در خاتمه این گفتگو افزود: امیدوارم سینمای جمهوری اسلامی ایران به جایگاهی که شایسته اش است دست پیدا کند و ما بتوانیم شاهد ترویج و احیای فرهنگ مقاومت اسلامی در حوزه فرهنگ و هنر و به خصوص سینمای کشورمان باشیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.