جمعه ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷

نمایشگاه مطبوعات و سینماگران؛

انباردار: «ماه گرفتگی» هیچ ارتباطی با فتنه ۸۸ ندارد!/ کل بودجه تولید این فیلم به اندازه یک اثر آپارتمانی نیست

هادی انباردار

سینماپرس: هادی انباردار تهیه کننده سینما ضمن انتقاد از برخی رسانه ها بابت انعکاس اخبار کذب از پروژه سینمایی «ماه گرفتگی» به کارگردانی سیدمسعود اطیابی اظهار داشت: این اثر سینمایی هیچ ارتباطی با فتنه ۸۸ ندارد و کلیت فیلم داستان دانشجویی است که در ماجرای این فتنه گم می شود.

مدیر تولید فیلم سینمایی «بوتیک» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: «ماه گرفتگی» در واقع اثری ملودرام و معمایی است و دلیل اینکه زمان فتنه ۸۸ را برای روایت قصه انتخاب کرده ایم این است که لازم بود قصه در این زمان روایت شود اما اصرار دارم و تأکید می کنم که «ماه گرفتگی» هیچ ارتباط مستقیمی به این فتنه و حواشی آن ندارد اما از آنجا که زمان فیلم به سال ۸۸ مربوط می شود اتفاقات آن سال نیز در فیلم به تصویر کشیده شده است.

وی در پاسخ به این سوأل که شنیده می شود بودجه زیادی برای تولید این اثر سینمایی صرف شده است اظهار داشت: کل بودجه تولید این فیلم به اندازه یک اثر آپارتمانی نیست و به طور قاطع این مطلب را عنوان می کنم که هیچ هزینه خاصی برای تولید «ماه گرفتگی» نشده است و شایعات معاندگونه ای که می شنویم واقعاً آزاردهنده است و به شدت قلب ما را به درد می آورد.

انباردار ادامه داد: بخشی از این فیلم با سرمایه خصوصی ساخته شده و بخشی از آن نیز توسط نهادهای مختلف حمایت شده است اما وصله های دولتی به این فیلم را نمی پذیریم و به طور قاطع اعلام می کنیم که دولت کمترین کمکی برای ساخت این فیلم انجام نداده و ما به دلیل مشکلات متعدد مجبور شده ایم از ارگان ها و نهادهای مختلف برای تولید این فیلم کمک بگیریم.

این تهیه کننده در بخش دیگری از این گفتگو گفت:  در حال حاضر «ماه گرفتگی» در مرحله صداگذاری و ساخت موسیقی است و با شرایطی که پیش رو داریم معلوم نیست که این اثر سینمایی می تواند در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشد یا خیر؟

مدیر تولید فیلم سینمایی «بوی گندم» در پاسخ به این سوأل که شنیده شده فیلم آماده است اما شما تمایلی به حضور و رونمایی از آن در جشنواره فیلم مقاومت نداشته اید اظهار داشت: من به شدت این شایعات زننده و تحریک آمیز را رد می کنم؛ «ماه گرفتگی» در حال حاضر آماده نمایش نیست و ما تنها راف کات اولیه را انجام داده ایم و شبانه روزی در استودیو روی آن کار می کنیم و به تازگی مذاکراتی با چند صداگذار انجام داده ایم که ظرف هفته های آتی صداگذاری این اثر سینمایی را آغاز کنند.

وی افزود: علاوه بر تمامی این ها ساخت موسیقی و جلوه های ویژه بصری این اثر سینمایی بسیار زمان بر خواهد بود و از این رو ما مدت ها است نگرانی داریم که «ماه گرفتگی» نتواند در جشنواره انقلاب حضور داشته باشد.

انباردار خاطرنشان کرد: اما خوشحالی ما این است که مطمئن هستیم این فیلم می تواند با استقبال بی نظیری از سوی مخاطبان روبرو شود؛ من شخصاً  هر وقت فیلمی ساخته ام و برای انجام کارهای پایانی مجبور به بارها دیدن این اثر شده ام در دفعات بعدی از فیلم خسته می شدم اما با وجود اینکه «ماه گرفتگی» را چندین بار دیده ام هنوز با دیدن دوباره آن احساس خستگی نمی کنم، قصه فیلم آنقدر جذاب و روان است که در سینمای ایران مشابهی ندارد و تا اینجای کار هر شخصی کار را دیده بسیار از آن ابراز رضایت کرده است.

وی تأکید کرد: من به همه پیشنهاد می کنم فیلم را بعد از اکران ببینند و سپس درباره آن اعلام موضع کنند. فیلم هایی که تاکنون درباره انتخابات ساخته شده با این فیلم تفاوت دارد به خصوص که مسعود اطیابی که توانایی های خود را در جلب مخاطب عام هم نشان داده در این پروژه کنار ماست و همه چیز دست در دست هم داده تا این فیلم بتواند مولفه های جذب مخاطبان همگانی را داشته باشد.

گفتنی است؛ در طول ۷ سال گذشته کارگردان‌ها و مستندسازان با زاویه نگاه‌های مختلفی به وقایع ۸۸  نگاه کردند؛ فارغ از نگاه‌های رسانه‌ای و نقدهای سینمایی، مردمی که از نزدیک در جریان حوادث بودند بهترین قضاوت‌کنندگان این آثار بودند. این‌بار «ماه گرفتگی»، پروژه تازه سینمای ایران، قصه‌ای را در بستر روزهای پر التهاب سال ۸۸  روایت می‌کند.

کامبیز دیرباز و سارا خوئینی ها از جمله بازیگران اصلی این فیلم سینمایی هستند. سازندگان «ماه گرفتگی» از اواسط فیلمبردای برای بازسازی واقعی و طبیعی وقایع سال ۸۸، به خیابانهای شهر تهران آمدند و همین باعث شد که سکوت خبری این فیلم شکسته شود.   سایر عوامل «ماه گرفتگی» عبارتند از: مدیر فیلمبرداری: مرتضی غفوری، صدابردار: بابک اردلان، طراح صحنه: علی مربی، طراح گریم: محمد قومی، طراح جلوه های ویژه: عباس شوقی، سرپرست گروه کارگردانی: عادل معصومیان، دستیار یک کارگردان و برنامه ریز: علی نوابی، تولید: ایمان غیبی، دستیار تولید: محمد امین بازاری، پشتیبانی تولید نظامی: محمد ملکی، گروه تدارکات: فربد کیانی.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.