چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰

در گفتگو با سینماپرس عنوان شد؛

حسینیان: امروزه فضای رسانه ها شبیه به رنگین کمان شده است/ شروع به کار در فضای مجازی باعث ممنوع التصویری من در تلویزیون شد

سیدمحمدرضا حسینی

سینماپرس: سیدمحمدرضا حسینیان مجری شناخته شده تلویزیون همزمان با برگزاری بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات در رابطه با پدیده فضای مجازی گفت: امروزه فضای رسانه ها شبیه به رنگین کمان شده است و ما باید بپذیریم که دنیا روز به روز در حال پیشرفت است و ما هم در کشورمان باید از هر نوع پیشرفتی در حوزه تکنولوژی و رسانه ای حمایت کنیم.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: پدیده های نو همیشه با مقاومت هایی روبرو بوده اما من اعتقاد دارم که با حوصله بیشتری باید با موضوع برخورد کنیم. پدیده دنیای وب خیلی سریع، با قدرت و تأثیرگذاری بیشتر در حال فعالیت است. به عنوان مثال زمانی که دوچرخه وارد کشورمان شد با این وسیله مشکل داشتیم، پس از آن با وسایلی مثل ویدیو و ماهواره مخالفت داشتیم و حالا نوبت دنیای اینترنت و وب است که متأسفانه با آن مخالفت هایی صورت می گیرد.

حسینیان با بیان اینکه شروع به کار در فضای مجازی باعث ممنوع التصویری من در تلویزیون شده است اظهار داشت: مطمئناً این مسائل حل خواهد شد و رسانه ملی با فضای مجازی به تعامل خواهد رسید اما از آنجا که ما پیشگام این مسائل بوده ایم برخوردهای اولیه گریبانگیر ما شد اما خیلی ناراحت نیستیم و از آنجا که مدلی جدید را معرفی کرده ایم تا بقیه به سامان برسند برای ما رضایت بخش است و هیچ گلایه ای نداریم.

این مجری رسانه ملی تأکید کرد: ما اگر در گذشته تلویزیون و رادیو داشتیم حالا همان ها را به صورت اینترنتی داریم و نمی شود این سپهر رنگی رسانه ای را کتمان کرد. به نظر من این فضای مجازی برای تلویزیون می تواند نگران کننده باشد چرا که فضای وب رقیبی جدی برای تلویزیون است. شما هر سایتی را مطالعه کنید متوجه می شوید که امروز دنیا از تلویزیون با کارکردی که دارد با عنوان رسانه ای سنتی یاد می کند. هیچ فرقی ندارد که تلویزیون چه چیزی پخش می کند، ما به این روش از پخش سنتی می گوییم و به طور کلی همیشه شاهد تقابل سنت و مدرنیته بوده ایم.

حسینیان ادامه داد: من فکر می کنم با انتخاب آقای علی عسگری که خودشان فردی فنی از بدنه سازمان صدا و سیما هستند تدبیر رفاقت بین تلویزیون و فضای مجازی به وجود خواهد آمد. من کارمند تلویزیون هستم و از تلویزیون اخراج نشده ام اما نزدیک یک سال است که ممنوع التصویر هستم و علت این اتفاق کاری است که در فضای مجازی شروع کرده ام و شاید بخش زیادی از عدم پذیرش یا تقابل سنت و مدرنیته دامن من را گرفته است در حالیکه من بیش از بیست سال نیروی خودی تلویزیون بودم. مطمئناً زمانیکه فضای مجازی را بپذیریم اتفاقات بهتری رخ خواهد داد.

وی در خاتمه این گفتگو گفت: امیدوارم همه رسانه ها بتوانند در فضای تعامل، دوستی و برابری و برادری با یکدیگر همکاری کنند و مردم هم بتوانند حق انتخاب داشته باشند و بهترین ها را بر اساس سلیقه شخصی شان برگزینند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.