سه‌شنبه ۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴

در گفتگو با سینماپرس عنوان شد؛

صباغ سرشت: فیلمنامه جذاب و متفاوت «فصل نرگس» باعث شد تا آن را برای تولید اولین اثرم انتخاب کنم

سحر صباغ سرشت در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات

سینماپرس: سحر صباغ سرشت مدیرتولید سینما که به تازگی اولین اثر سینمایی اش با عنوان «فصل نرگس» را در مقام تهیه کننده تولید کرده در رابطه با چرایی تولید این فیلم گفت: فیلمنامه جذاب و متفاوت «فصل نرگس» باعث شد تا آن را برای تولید اولین اثرم انتخاب کنم و به طور قاطع این مطلب را عنوان می کنم که نمونه «فصل نرگس» در سینمای ایران وجود ندارد و در سینمای جهان هم کمتر نمونه آن را شاهد بوده ایم.

دستیار کارگردان و برنامه ریز فیلم سینمایی «آناهیتا» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ۲ سال پیش که موضوع «فصل نرگس» با بنده مطرح شد بسیار از خواندن آن لذت بردم چرا که در سینمای ایران نمونه آن به هیچ عنوان نیست؛ شکل و فرم روایی این فیلم بسیار سخت اما در عین حال جذاب است و همین باعث شد تا ما در زمان تولید با دشواری های زیادی روبرو شویم اما خوشبختانه به بهترین شکل ممکن و بدون هرگونه ایرادی فیلم تولید شد و به پایان رسید.

وی ادامه داد: «فصل نرگس» سراسر دارای جذابیت است و تمامی افرادی که تاکنون به عنوان همکار با ما در این فیلم کار کرده اند و یا فیلم را دیده اند به جذابیت های آن اذعان دارند؛ نقطه قوت فیلم «فصل نرگس» فیلمنامه آن است و من اطمینان دارم که در جشنواره ها این بخش از فیلم بسیار می تواند مورد توجه قرار بگیرد؛ جذابیت و پتانسیل این اثر سینمایی آنقدر بالا است که بنده از بین ۱۵ فیلمنامه که به دستم رسیده بود تنها جذب آن شدم و این فیلمنامه را برای تولید اولین اثر سینمایی ام در مقام تهیه کننده انتخاب کردم که اصلاً فیلم ارزانی هم نیست!

صباغ سرشت در پاسخ به این سوأل که شنیده می شود رفاقت شما با نگار آذربایجانی باعث تولید «فصل نرگس» شده است اظهار داشت: اساساً من انسانی بسیار حساس و ایده آل گرا هستم و هیچ نوع روابطی نمی تواند مرا مجبور به انجام یک کار کند؛ من تمامی تلاش خود را به کار بردم تا از عوامل طراز اول سینما و بازیگرانی که به معنای واقعی کلمه توانمند هستند برای حضور در «فصل نرگس» بهره ببرم و این نکته هم برای من بسیار مهم بود که این بازیگران محبوب قلب های مردم هم باشند تا اکران و اقتصاد فیلم دچار آسیب نشود و ما در زمان اکران بتوانیم فروش بالایی داشته باشیم.

وی افزود: من معتقدم بسیاری از فیلم هایی که در گیشه دچار شکست می شوند به دلیل عدم انتخاب نادرست بازیگران شکست می خورند؛ البته علاوه بر این قصه و فیلمنامه هم بسیار مهم است. یکی دیگر از نکات مهم «فصل نرگس» این است که فرهنگ غنی ملی را ترویج می دهد؛ ما تمام تلاش مان را به کار بردیم تا به ذهن مخاطبان تلنگر بزنیم و فرهنگ نوع دوستی و عاشق بودن و انسانیت را ترویج کنیم ما هیچ گاه نباید یادمان برود که یکدیگر را دوست داشته باشیم و انسان های خوبی باشیم.

صباغ سرشت در بخش دیگری از این گفتگو خاطرنشان کرد: علاوه بر تمامی پتانسیل های بالای این اثر سینمایی یک غافلگیری هم برای مخاطبان دارد و قطعاً اگر این اتفاق رخ بدهد مخاطبان زیادی را به سالن های سینما بکشاند.

برنامه ریز فیلم سینمایی «نقاب» در بخش دیگری از این گفتگو گفت: اولین رونمایی از «فصل نرگس» در سی و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم فجر خواهد بود و ما در این ایام روزهای آخر پس از تولید را پشت سر می گذرانیم و احتمالاً ظرف ۱ ماه آینده فیلم آماده نمایش خواهد شد.

این سینماگر در پاسخ به این سوأل که چه زمانی را برای اکران فیلم در نظر دارد اظهار داشت: ما مدت ها است که رایزنی های خود را برای اکران این فیلم در بهترین زمان ممکن آغاز کرده ایم و با پخش کننده های زیادی صحبت داشته ایم اما هنوز هیچ پخش کننده ای قطعی نشده است؛ من امیدوارم این فیلم بتواند در بهترین زمان ممکن روی پرده برود.

صباغ سرشت در خاتمه این گفتگو از تولید دومین فیلم سینمایی اش در مقام تهیه کننده خبر داد و گفت: فیلم دومم اثری اجتماعی-عاشقانه و بسیار پربازیگر خواهد بود و این روزها مرحله قبل از پیش تولید این فیلم را پشت سر می گذرانیم و احتمالاً ظرف ۱ ماه آینده نگارش نهایی فیلمنامه به پایان خواهد رسید و اگر شرایط مهیا شود قبل از آغاز سال جدید این اثر سینمایی که هنوز نامی برای آن در نظر گرفته نشده است جلوی دوربین خواهد رفت.

گفتنی است؛ سرمایه گذار و مجری طرح فصل نرگس، حمیدرضا عارف است و فیلم در ژانر اجتماعی تولید شده است. فصل نرگس با نگاهی انسان دوستانه، قصه‌ای امید بخش را به شیوه‌ای متفاوت روایت می‌کند. فیلم اثری پر بازیگر است ولوکیشن‌های متعددی دارد که از جنوبی‌ترین نقطه تهران تا شمالیترین منطقه پایتخت را به تصویر کشیده است. بازیگران اصلی بدون ترتیب: ریما رامین فر، یکتا ناصر، امیر اقایی و پژمان بازغی.

بازیگران فیلم عبارتنداز: شایسته ایرانی، محمدرضا هدایتی، صالح میرزااقایی، شیرین اسماعیلی و…..، با حضور؛ گوهر خیراندیش و شبنم گودرزی.

فصل نرگس دومین اثر نگار آذربایجانی پس از آیینه‌های روبرو است که به تهیه‌کنندگی سحر صباغ‌سرشت با سرمایه‌گذاری حمیدرضا عارف در ژانر اجتماعی ساخته شده است.

عوامل و دست اندرکاران این فیلم عبارتند از: نویسنده و کارگردان؛ نگار آذربایجانی مدیرفیلمبرداری: تورج منصوری، طراح چهره‌پردازی: عبدالله اسکندری، صدابردار: عباس رستگارپور، مدیرتولید: بهزاد هاشمی، طراح صحنه: مهرزاد ضرابیان، طراحان لباس: مهرزاد ضرابیان، مه لقا ناقد، تدوینگران: سودابه سعید نیا، خشایارموحدیان، طراحی وترکیب صدا: رضا نریمی‌زاده، موسیقی: ستاراورکی، طراح جلوه‌های ویژه کامپیوتری: فرید ناظر فصیحی، فیلمبردار؛ رضا غفاری، گرافیست و طراح تیتراژ: عزیزمحسنی، طراح پوس‌تر: سیروس سلیمی، طراح لوگوتایپ؛ محمود ایرانی، دستیاراول کارگردان وبرنامه ریز: شکیل مظفری، منشی صحنه: آذرتجلی، عکس: امیدصالحی، مستندپشت صحنه: شایسته ایرانی، اصلاح رنگ؛ سامان مجد وفایی (مرکز گسترش فناوری سینمایی)، دستیار اول فیلمبردار: مجید غفاری، مشاور رسانه‌ای: منصوره بسمل، تبلیغات فضای مجازی: آریان امیرخان، مدیرتدارکات: امیریمینی، گروه فیلمبرداری: حمید محمد قلی، حمید محمدزاده، رامین راستجو، حامد علی‌زاده، امور فنی دوربین؛ سخی توکلی گروه کارگردانی: ماکان رضایی‌پور، هانیه سعیدی، امور مالی: مهدی اسکندری، امورفنی صدا، تصویر و اصلاح رنگ: استودیو مون، پشتیبانی تجهیزات فیلمبرداری و نور: جمشیدقدرتی، تامین آکسسوار صحنه: امیرشمس یوسفی، دستیاران تدارکات: عماد طاهری، علیرضا اکبری، دستیاران صدا: امید عاشوری، وحید آقایی، دستیاران صحنه: پیمان محمدی صدق، کیان عدالتخواه، عبدالرضا منتظری، دستیار لباس: نیاز حمیدی، مجریان گریم: مسعود ترغبی، هاله فروزنده، خدمات؛ محسن نودهی، علی محمدی، ترابری: بیژن فرج وندی، کیارش قاسمی، محمدپور دشتی، سعید اکبری، کاظم فاطری، علی معارف وند، اصغر خاکبازان، حسین فردین، محمد باقر عمر قاسمی، امیر مرادیان، محمد امیر بهبودی، حمید محمد قلی، مجید سلطان‌پور، حمید سهرابی، سینه موبیل: محمد حسین‌پور مایه، محسن صابر، مجری طرح و سرمایه گذار: حمیدرضا عارف، تهیه کننده: سحرصباغ سرشت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.