چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸

نمایشگاه مطبوعات و سینماگران؛

منبتی: اگر روند فعلی همچنان ادامه یابد تا چند سال آینده باید در موزه ها دنبال هنر انقلاب بگردیم/ ای کاش مدیران انقلابی در حوزه فرهنگ و هنر به کار گرفته شوند

محمد هادی منبتی

سینماپرس: سیدهادی منبتی کارشناس فرهنگی و مدیرعامل اسبق موسسه تصویرشهر گفت: متأسفانه در حال حاضر هیچ بویی از هنر انقلاب اسلامی در فضای فرهنگی و هنری کشور به مشام نمی رسد و اگر روند فعلی همچنان ادامه یابد تا چند سال آینده باید در موزه ها دنبال هنر انقلاب بگردیم.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ما باید به این مسأله آگاه باشیم که خود انقلاب اسلامی یک هنر است؛ انقلاب کردن هنری بزرگ است و کسانی که انقلاب کردند هنرمند هستند. انقلاب هنری است که راه و رسم و یبک زندگی را برای عموم مردم جامعه تبیین می کند و از این رو نباید به آسانی آن را به فراموشی سپرد.

منبتی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سال های پس از انقلاب اسلامی ما هنرمندان متعهد و ارزشی خوبی داشتیم که در این زمینه به اندازه بضاعت شان گام برداشته اند و اگر امروزه کمبود و کسری در این زمینه شاهد هستیم به دلیل آن است که حمایتی از این قبیل هنرمندان صورت نمی گیرد.

این کارشناس فرهنگی تأکید کرد: فضای امروز فرهنگ و هنر کشور برای هنرمندان متعهد و ارزشی بسیار تنگ و خفقان آور شده است و اگر این روند ناپسند از بین نرود تا چند سال آینده همین عنوان «هنر انقلاب اسلامی» هم به فراموشی کامل سپرده می شود؛ متأسفانه مدیران فرهنگی ما به جای آنکه فضا را برای حضور هنرمندان متعهد و ارزشی باز بگذارند راه فعالیت آن ها را مسدود کرده اند اما این قبیل هنرمندان با کورسوی امیدی که دارند تمامی تلاش شان را به کار بسته اند تا هنر انقلاب اسلامی فراموش نشود.

این تهیه کننده سینما سپس ضمن انتقاد شدید نسبت به وضعیت جاری حوزه فرهنگ و هنر اظهار داشت:  ای کاش مدیران انقلابی در حوزه فرهنگ و هنر به کار گرفته شوند تا بخشی از مشکلات ما حل شود؛ عمده ترین دلیلی که باعث افت هنر انقلاب در کشور ما شده این است که مدیران انقلابی و متعهد به اهداف و ارزش های انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ و هنر به کار گمارده نمی شوند و اغلب مدیرانی که در این حوزه حضور دارند با دیدگاه هایی که ارتباطی با انقلاب اسلامی ندارند فعالیت می کنند.

منبتی تصریح کرد:  فاصله گرفتن مدیران فرهنگی از مبدأ انقلاب اسلامی جوشش های انقلابی را در جامعه کمتر کرده است؛ ما باید مدیران صالح و شایسته انقلابی در حوزه فرهنگ و هنر انتخاب کنیم و توجه داشته باشیم که به کار گماردن نیروهایی که انقلابی نیستند می تواند ضربات جبران ناپذیری را به تمامی ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وارد سازد.

وی در خاتمه این گفتگو گفت: مقام معظم رهبری بارها و بارها در سخنرانی های شان با عنوان جریان نفوذ این مسأله مهم را مطرح کرده اند که باید شرایط برای حضور مدیران دغدغه مند انقلابی فراهم شود. اما متأسفانه گویا گوش شنوایی برای فرمانبری از فرمایشات ایشان وجود ندارد و به همین دلیل است که این شرایط دچار تغییر نشده است. ما باید تلاش جانانه کنیم و از هست و نیست مان بگذریم تا هنر و سینمای مان انقلابی شود و همه دنیا ما را با مفهوم انقلاب اسلامی بشناسند و از این رو امیدوارم که به جای خانه نشینی هنرمندان متعهد و ارزشی بتوانیم شاهد کار و تلاش و فعالیت آن ها در کشور باشیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.