چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳

در گفتگو با سینماپرس عنوان شد؛

بابائیان: مسئولان سینما و تلویزیون باید تمام تلاش شان را به کار ببندند تا مردم سراغ ماهواره ها نروند/ اکران «چهار اصفهانی در بغداد» از هفته آینده

داریوش بابائیان در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات

سینماپرس: داریوش بابائیان تهیه کننده سینما و تلویزیون ضمن انتقاد از وضعیت فعلی فرهنگ و هنر در کشور و گرایش عامه مردم به برنامه های شبکه های تلویزیونی فارسی زبان گفت: مسئولان سینما و تلویزیون باید تمام تلاش شان را به کار ببندند تا مردم سراغ ماهواره ها نروند اما متأسفانه گویا دغدغه ای در میان مسئولان وجود ندارد و به همین علت است که روز به روز به تعداد شبکه های ماهواره ای فارسی زبان با رویکردهای معاندگونه افزوده می شود.

تهیه کننده فیلم سینمایی «خواستگار محترم» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مسلماً به دلیل بیننده های میلیونی رسانه ملی، تلویزیون بیش از دیگر رسانه ها می تواند در بخش فرهنگ سازی تأثیرگذار باشد. در تلویزیون باید آثاری ساخته شود که مردم به سراغ ماهواره ها نروند اما متأسفانه وضعیت مالی سیما باعث شده که این رسانه نتواند سریال های خوبی بسازد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر سینما هم از این قاعده نباید مستثنی باشد؛ سینمای ما این روزها نیاز به تولید، پخش و اکران آثار سینمایی متنوع دارد تا تمامی مردم از سلیقه ها، طیف های فکری و فرهنگی و... بتوانند به آثار سینمایی جذب شده و کمبودی در خود احساس نکنند تا به سمت برنامه های ماهواره ای جذب شوند.

بابائیان سپس با تأکید بر اینکه سینما و تلویزیون ایران از نبود خلاقیت، نوآوری و جذابیت در رنج است اظهار داشت: الگوبرداری از آثار خارجی برای ساخت اثری ایرانی به خودی خود نمی تواند نادرست باشد اما کپی کردن یک اثر کار ناشایستی است که متأسفانه در سینما و تلویزیون ایران به شدت شاهد آن هستیم و مسئولان هم مانع نمی شوند تا این حرکت ناشایست و نادرست صورت نگیرد.

تهیه کننده فیلم سینمایی «یک فراری از بگبو» یادآور شد: ما در ساخت فیلم «چپ دست» این کار را انجام دادیم و متأسفانه خودمان هم از این کار پشیمان شدیم و در حال حاضر در سینمای ما یک سری افراد این کار را انجام می دهند و موفقیتی در کارشان وجود ندارد و مردم هم از کارهای این افراد منزجر شده اند و همین باعث دوری شان از سینما و تلویزیون شده است.

این تهیه کننده در بخش دیگری از این گفتگو از اکران فیلم سینمایی «چهار اصفهانی در بغداد» از هفته آتی خبر داد و گفت: «چهار اصفهانی در بغداد» عنوان یک فیلم سینمایی با محوریت دفاع مقدس است. در این کار سعی شده موضوعاتی مورد توجه قرار گیرد که تا به امروز کمتر فرصت بوده به آن پرداخته شود. در این کار زندگی خانواده‌ای اصفهانی بیان می‌شود که با وجود مشکلات پیش رویشان درگیر جنگ می‌شوند، همین مسئله برای آنان حواشی مختلفی در پی دارد.

وی در خاتمه این گفتگو افزود: اکبر عبدی، نسرین مقانلو، جعفر دهقان، قاسم زارع، ارژنگ امیرفضلی، افشین شاه‌صناعی، کاظم افرنگ‌نیا، کیمیا بابائیان، پوراندخت مهیمن، سیروس کهوری‌نژاد، محمود مقامی، فرید فرده‌ای، گوهرشاد مهابادی و احسان فدایی بازیگران اصلی این فیلم هستند و من معتقدم که این اثر سینمایی در زمان اکران می تواند با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان روبرو شود چرا که تمامی مولفه های جذب مخاطب از جمله فیلمنامه جذاب و بازیگران کاربلد و شناخته شده و... را در اختیار دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.