شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸

از سیروس مقدم تا مسعود فروتن

معرفی داوران بخش رقابتی سریال‌های نمایش خانگی جشنواره یاس

آرم جشنواره یاس*

سینماپرس: دبیر چهارمین جشنواره بین المللی فیلم یاس در احکامی داوران بخش رقابتی سریال نمایش خانگی را معرفی کرد.

به گزارش سینماپرس، سید مصطفی ابطحی در جلسه ای که در موسسه رسانه های تصویری برگزار شد ، احکام داوران بخش رقابتی شبکه نمایش خانگی جشنواره بین المللی فیلم یاس را به آنان تقدیم کرد.
مسعود فروتن، مهدی فرجی، ایرج محمدی ، محمد مهدی جعفری و سیروس مقدم آثار رسیده به این بخش از چهارمین جشنواره بین المللی فیلم یاس را داوری می کنند.
مسعود فروتن
مسعود فروتن نویسنده، کارگردان سینما و تلویزیون است. وی جزو اولین نسل فارغ‌التحصیلان کارگردانی تلویزیون، از «مدرسه عالی تلویزیون و سینما» در سال ۱۳۴۷ است. فروتن بیش از چهار دهه است که به فعالیت سینمایی و تلویزیونی مشغول است و در کارنامه هنری اش، بیش از ۱۵۰ تله تئاتر و چندین فیلم و سریال دیده می شود. از جمله برنامه دیدنی او «یادگاری» است که از شبکه سه سینما پخش شد.
مهدی فرجی
مهدی فرجی متولد تهران است. وی از سال 1363 فعالیت خود را در تلویزیون آغاز و تهیه‌کننده و ناظر کیفی سریال‌های متعدد تلویزیونی طی سالهای اخیر، داوری چندین دوره جشنواره‌های مختلف سینمایی کشور از جمله جشنواره مقاومت، جشنواره فیلم‌های کوتاه، فیلم رویش، جشنواره فیلم‌های ویدئویی و جشنواره فیلم امام رضا(ع) بوده است. از دیگر فعالیت‌های فرجی می‌توان به: مدیر کل تولید شبکه اول سیما در سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، مدیر گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما، مدیر شبکه دو سیما به مدت 4 سال و همچنین مدیر شبکه اول سیما به مدت 5 سال، رئیس بسیج سازمان صدا و سیما اشاره کرد.
ایرج محمدی
ایرج محمدی متولد آبادان است. وی تهیه کننده آثار متعدد تلویزیونی از جمله قصه های تا به تا، هتل، متهم گریخت، ترش و شیرین، بزنگاه، نرگس، طلسم شدگان، دردسرهای عظیم، خوش نشین ها و تهیه کننده فیلم هایی ویدئویی همچون داستان های باورنکردنی، نسیم شمال باد جنوب و گمشده است.
محمد مهدی جعفری
از فعالان عرصه تولید و عرضه محصولات ویدئویی دارای مجوز، موسس و مدیر عامل موسسه فرهنگی هنری «قرن 21»، توزیع کننده بسیاری از آثار سینمای ایران و جهان در شبکه نمایش خانگی کشور، دریافت لوح تقدیر از بیست و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر به عنوان مدیر برترموسسه فعال ویدئو رسانه، دریافت دیپلم افتخار از سوی هیات داوران نخستین جشنواره بین المللی فیلم های ویدئویی به عنوان برترین موسسه است
سیروس مقدم
سیروس مقدم متولد آبادان و از کارگردانان مطرح تلویزیون است. از فعالیتهای سینمایی وی می توان به کارگردانی فیلمهای شیخ مفید، شکوه بازگشت و گرگهای گرسنه و همکاری در ساخت فیلمهای سیرک بزرگ (نویسنده) افسانه آه ، گروهبان ، شاخه های بید (مدیر تولید) و ... اشاره کرد. مقدم همچنین در سریال «امام علی» دستیار داوود میرباقری نیز بود و با سریال «پلیس جوان» به شهرت رسید. از دیگر سریال های موفّق او می توان از اغماء، نرگس، روز حسرت، تا ثریا ، چاردیواری و پایتخت اشاره کرد.
بخش رقابتی سریال‌های شبکه نمایش خانگی برای نخستین بار در چهارمین جشنواره بین المللی فیلم یاس برگزار می شود.
هدف از برگزاری این بخش، تشویق و ترغیب فیلمسازان برای ورود به عرصه سریال‌ها با رویکرد جدید در ساختار و محتوای این آثار است و به برگزیده گان آثار در بخش بهترین کارگردانی سریال، بهترین تهیه کننده سریال، بهترین فیلمنامه، بهترین بازیگر مرد و بهترین بازیگر زن دیپلم افتخار و یاس زرین اهدا می شود.
چهارمین جشنواره بین المللی فیلم یاس به دبیری سید مصطفی ابطحی 22تا 27 آذر در استان مازندران برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.