یکشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹

در متنی سرگشاده توسط عباسیان مطرح شد؛

آیا ارتباطی بین رییس سازمان سینمایی دولت تدبیر و امید با موضع گیری های یک کانال مشکوک وجود دارد؟

عباسیان - ایوبی

سینماپرس: ماجرای محمدرضا عباسیان دبیر اسبق جشنواره فیلم فجر و مدیر اسبق موسسه رسانه های تصویری زمانی آغاز شد که نامه ای منسوب به حراست سازمان سینمایی درباره دریافتی های عباسیان از رسانه ای به‌ظاهر اصولگرا سر برآورد.

به گزارش سینماپرس، بعد از انتشار آن نامه عباسیان نه تنها جوابیه ای بلندبالا درباره اتهامات وارده به خود منتشر نمود که با انتشار بیانیه هایی سرگشاده درباره روند اتهام زنی های صورت گرفته شفاف سازی کرد.

اخیرا یک کانال تلگرامی به نام “آمدنیوز” که یکی از رسانه های اصولگرا آن را وابسته به یک آقازاده دانسته است اتهامات تازه ای را علیه عباسیان طرح کرده است و همین اتهامات سبب ساز انتشار توضیحات تازه ای از سوی عباسیان شده است.

متن کامل توضیحات محمدرضا عباسیان با عنوان “توضیحات ضروری درخصوص موج دروغ و تهمت علیه من” را بخوانید:

۱- در اوج افتضاح حقوق های نجومی دولت و پرسش رسانه ها از رئیس سازمان سینمایی در خصوص حقوق مدیران این سازمان، حجت الله ایوبی اواخر تیرماه  نخستین بخش عملیات فرافکنی را با تخریب و تهمت علیه من و با ادعای دریافت حقوق بیش از یک میلیارد و چهارصد و شصت و نه میلیون تومانی در کانال اختصاصی تلگرامیش آغاز و تنها در کمتر از ۴۸ ساعت بعد نامه کذب حراست وقت سازمان سینمایی به تاریخ یکسال قبل که تنها در اختیار ایوبی و تنظیم کننده نامه بوده منتشر شد. خطای قریب به یک میلیارد تومانی گزارش مجعول علاوه بر تکذیبیه مشروح من طی گزارش جدید حراست سازمان سینمایی در پاسخ به استعلام بازپرس پرونده آشکار شده است.

۲- در چهارم مهرماه بعد از دو ماه انتظار عذرخواهی از سوی آقای ایوبی که مکرر و بواسطه، وعده اش را داده بودند(که بجایش شاهد پرونده سازی های ایشان بودم) نامه ای خطاب به ایشان منتشر کردم و با کمال تعجب چند ساعت بعد گزارشی سراسر اتهام دروغ و بی پایه در کانال تلگرامی آمد نیوز بر علیه من منتشر شد. اتهاماتی که بر پایه سناریوی کمی راست ویک عالمه دروغ تهیه شده است. مثلاً خرید تجهیزات دیجیتال برای جشنواره فجر که همگی از شرکتهای داخلی تهیه شد. شرکت خط سوم هنر با موسسه قراردادهایی داشته است اما هیچگاه بابت بازاریابی محصولات سودی دریافت نکرده است و بابت جذب تبلیغات نیز هیچگاه دریافت خارج از عرفی نداشته است. فیلم آقای فرحبخش طبق روال معمول و به قیمت کارشناسی خریداری شده است. محصولات مرجوعی انباری به قیمتی به مراتب پایین تر از قیمت پشت جلد به موسساتی که بسته های شانسی توزیع می کنند واگذار میشده و میشود کاری که از گذشته تا کنون در موسسات بخش خصوصی هم انجام میشود. بسته انیمیشن ذکر شده در گزارش که تا پیش از آن سالانه دویست میلیون فروخته میشده طی دو قرارداد و با تفکیک سی دی و دی وی دی به نزدیک یک میلیارد تومان واگذار شد. انیمیشن های خریداری شده موسسه با سودهای چند صد درصدی واگذار شدند و چطور در چنین معامله ای که هنوز و پس از گذشت چندین سال خریداران به قیمت بالای آن معترضند و مدعی زیان، میتوان رشوه هم گرفت!
آنچه واضح است و در اسناد موسسه موجود، موسسه رسانه های تصویری که در دوره مدیران پیش و پس از من هر سال میلیاردها تومان زیان ده بوده در دوره مدیریت من و به مدد تلاش همکارانم در سالهای ۹۱ و ۹۲  هرسال به درآمد چند میلیاردی رسید.

۳- پس از دو گزارش کذب علیه من در ساعاتی پس از نامه اول، آمد نیوز کاری با من نداشت تا روز ۱۶ آبان ماه که نامه دومم به رئیس سازمان سینمایی رسانه ای شد و تنها چند ساعت بعد آمدنیوز مجدداً دو گزارش کذب قبلی را بر علیه من منتشر کرد!

۴- نکته بسیار سوال برانگیز، علاوه بر تخریب مستقیم من که مستقیماً با آقای ایوبی وارد دعوای رسانه ای و حقوقی شده ام حمایت بی دریغ آمد نیوز از آقای ایوبی است. اولین بار تنها یک روز پس از رای اعتماد وزیر ارشاد است که ضمن تخریب تابش مدیر عامل فارابی، وزیر را به بهره گیری از ایوبی توصیه کرده است. در گزارشی دیگر هم کلیه اقداماتی در سازمان سینمایی را که موجب اعتراض سینماگران است را یک تنه به گردن ایل بیگی انداخته و ایوبی را بالکل مبرا دانسته و در آخرین بیانیه تبلیغاتی آمد نیوز به نفع ایوبی تخلفات اعطای مجوزهای خاص به یک فرد خاص را گردن جنتی انداخته و نه تنها ایوبی از همه چیز مبرا دانسته شده که حتی در پایان ایوبی ناجی حقوق دولت و بیت المال نیز معرفی شده است.

اما عرایض پایانی:
اولا: درخصوص تخلفاتی که به من نسبت داده شده یا باید سندی برایش ارائه شود یا باید تا بحال حداقل بابت یکی از آنها به دادگاهی فراخوانده می شدم. نه اینکه در کانالی بی نام و نشان، خارج از دسترسی حقوقی و قضایی اتهاماتی بی پایه و اساس را منتشر کرد. کانالی که صاحبانش از انتصاب آن به خود گریزانند.

ثانیاً: آقای ایوبی در خصوص همراهی ویژه کانال معلوم الحال و ضد نظام آمد نیوز با ایشان اعلام نظر صریح کنند. اگر از ایشان خط نمی گیرند چنین حمایتهایی از آقای ایوبی واقعا شائبه برانگیز است.

ثالثاً: از شخص وزیر فرهنگ  وارشاد اسلامی میخواهم تا نسبت به رسیدگی و اعلام نظر فوری به اتهامات منتسب شده به من چه از سوی آقای ایوبی و چه کانال آمد نیوز و ارتباط احتمالی برخی مسئولین آن وزارتخانه با این کانال دستور اقدام عاجل صادر کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.