یکشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴

همزمان با اربعین حسینی (ع) عنوان شد؛

میرعلایی: بعد از گذشت ۲ سال از تصویب طرح برگزاری جشنواره «مسیر عشق» با موضوع راهپیمایی اربعین هیچ حمایتی از آن نشده است

احمد میرعلایی*

سینماپرس: سیداحمد میرعلایی مدیرعامل پیشین بنیاد سینمایی فارابی همزمان با اربعین حسینی (ع) گفت: بنده مدت ۲ سال است که طرحی را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه دادم تا با موضوع اربعین حسینی (ع) جشنواره ای برگزار شود و علیرغم دادن مجوز و تصویب طرح برگزاری جشنواره «مسیر عشق» هیچ حمایتی از آن نشده است.

این تهیه کننده سینما در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده بسیار متأسفم که آمریکایی ها به این فکر افتاده اند که امسال با حضور گسترده در مراسم راهپیمایی عظیم اربعین حسینی (ع) فیلمی در این باره بسازند اما مسئولان فرهنگی و هنری در کشور ما هیچ حمایتی از برگزاری یک جشنواره فرهنگی و هنری با این موضوع مهم نمی کنند.

وی ادامه داد: بنده با هزینه شخصی خودم مدت ها است که سایت جشنواره را به نشانی http://masireeshgh.com با ۳ زبان فارسی و انگلیسی و عربی راه اندازی کرده ام و چندین سفر به عراق و مشهد مقدس و... انجام داده ام و با اشخاص و نهادهای زیادی برای برگزاری این جشنواره وارد مذاکره شده ام اما هیچ گونه حمایتی از جشنواره صورت نگرفته است.

میرعلایی تصریح کرد: متأسفانه شرایط به گونه ای است که من به این نتیجه رسیده ام که همه ما صرفا ادعا می کنیم و هیچ گونه دغدغه ای نسبت به امام حسین (ع) و واقعه عظیم عاشورا و اربعین نداریم و به همین علت است که در حوزه فرهنگ و هنر نتوانسته ایم هیچ کار شایسته ای در این زمینه انجام دهیم و بسیار منفعلانه با این موضوع مهم و استراتژیک برخورد کرده ایم.

تهیه کننده فیلم سینمایی «شب واقعه» تأکید کرد: بنده طی صحبت هایی که با رئیس ستاد اربعین داشتم به ایشان اعلام کرده ام که دغدغه اصلی برگزاری این جشنواره است و مایل نیستم که دبیری آن را بر عهده داشته باشم و حتی گفتم هر شخصی به نظر شما شایستگی دبیری این جشنواره مهم را دارد به عنوان دبیر این رویداد بزرگ انتخاب کنید اما متأسفانه هیچ کاری انجام ندادند؛ بنده فقط در پی آن هستم تا حمایت های معنوی نهادها و دستگاه های مختلف برای برگزاری این جشنواره مهم فرهنگی و هنری جذب شود اما دریغ از آنکه حتی یک نهاد پاسخ مثبت بدهد.

وی خاطرنشان کرد: ما همه برنامه ریزی های این جشنواره را هم انجام داده ایم و درصدد بودیم در صورت برگزاری جشنواره «مسیر عشق» افتتاحیه آن را در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) و اختتامیه را در حرم حضرت اباعبدالله الحسین (ع) برگزار کنیم و تمامی مهمانان مان را از مشهد به کربلای معلی ببریم.

میرعلایی افزود: همچنین قرار بود عریض ترین عکس تاریخ جهان از واقعه راهپیمایی اربعین حسینی (ع) در این جشنواره رونمایی شود که می شد آن را به دلیل خصوصیات بسیار خاص و منحصربه فردش در گینس ثبت کرد؛ عکاس این عکس تاکنون بیش از یکصد میلیون تومان هزینه کرده و فریم به فریم ۸ کیلومتر راهپیمایی عظیم این واقعه بزرگ را در عکس خود ثبت کرده است.

تهیه کننده فیلم سینمایی «فرزند خاک» تأکید کرد: شبکه های ماهواره ای مانند «بی بی سی»، «صدای آمریکا»، «من و تو» و... در شب اربعین کلاً  این واقعه بزرگ را تحریم رسانه ای می کنند آیا ما هم باید با این رسانه های معلوم الحال و معاند همراه باشیم؟؛ همه مسئولان در جمهوری اسلامی ایران باید خادم حضرت اباعبدالله حسین (ع) باشند و امیدوارم که واقعاً این خادمی و این دغدغه مندی در میان مسئولان ما دیده شود.

وی در خاتمه این گفتگو گفت: همه نهادها باید دست در دست هم بدهند تا عظیم ترین حماسه انسانی تاریخ که بدون هیچ گونه پول و چشمداشتی برگزار می شود و چشم جهانیان به آن خیره شده است به بهترین شکل در یک جشنواره فرهنگی و در قالب آثار هنری به نمایش درآید؛ این حرکت آنقدر بزرگ است که امروزه آمریکا و کشورهای غربی به شدت از آن هراس دارند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.