جمعه ۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳

در گفتگو با سینماپرس عنوان شد؛

موسوی: سینمای ایران از تبلیغات محروم است و همین امر باعث ضربه خوردن بسیاری از فیلم های سینمایی شده است

غلامرضا موسوی در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات

سینماپرس: سیدغلامرضا موسوی تهیه کننده نامدار سینما که این روزها فیلم «خشکسالی و دروغ» به کارگردانی پدرام علیزاده را روی پرده سینماها دارد ضمن انتقاد شدید از وضعیت موجود برای تبلیغات آثار سینمایی گفت: سینمای ایران از تبلیغات محروم است و همین امر باعث ضربه خوردن بسیاری از فیلم های سینمایی شده است و متأسفانه تدبیری هم برای رفع این معضل مهم اندیشه نمی شود.

تهیه کننده فیلم سینمایی «جنگ نفت کش ها» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه شرایط عادلانه ای برای تبلیغات آثار سینمایی در کشور ما فراهم نیست؛ اگر تهیه کننده ای پول نداشته باشد فیلمش به دلیل عدم داشتن تبلیغات کافی در گیشه با شکست مواجه می شود و متأسفانه مسئولان سینمایی کشور هم هیچ گونه حمایت و کمکی برای ایننکه همه فیلم های سینمایی بتوانند در یک شرایط عادلانه آثارشان را تبلیغ کنند در نظر نمی گیرد.

وی ادامه داد: تعامل و رایزنی با سازمان صدا و سیما و شهرداری می تواند باعث شود تا حداقل تبلیغاتی برای آثار سینمایی در حال اکران در نظر گرفته شود؛ متأسفانه تلویزیون برای تبلیغات فیلم ها به شدت سلیقه ای برخورد می کند و تنها از عده ای افراد برای تبلیغات آثارشان حمایت می کند و به برخی فیلم ها اصلاً وقعی نمی گذارد.

موسوی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال «خشکسالی و دروغ» فقط ۲۰ زیرنویس و ۲۰ آگهی برای پخش دارد در حالی که در تلویزیون زیر ۵۰۰ آگهی اصلاً دیده نمی شود و بنابراین زیر ۱۰۰ آگهی فرقی با آگهی ندادن ندارد!

تهیه کننده فیلم سینمایی «قرمز» تأکید کرد: سینما نمی تواند به تبلیغات محیطی اتکا کند و با توجه به قیمت های نجومی که این نوع تبلیغات دارد برای سرمایه گذارها به صرفه نیست و صاحبان این بیلبوردها که آنها را از سازمان زیباسازی شهرداری تهران اجاره کرده اند نمی توانند این بیلبوردها را به رایگان در اختیار سینما قرار دهند پس در نتیجه سینمای ایران در بحث تبلیغات گرفتار قصه عجیبی است و سینمای ایران در تبلیغات یتیم است و اگر دنیای مجازی و خبرگزاری ها نباشد سینما در تبلیغات هیچ امکاناتی ندارد.

این تهیه کننده سینما افزود: من شخصاً از تمامی رسانه هایی که با هر تفکر، ایده و نظری برای سینمای ایران فعالیت می کنند و باعث می شوند تا آثار سینمایی به هر شکل دیده شود و مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد تشکر می کنم و امیدوارم که همه آن ها بتوانند در شرایط عادلانه ای ادامه حیات دهند.

موسوی در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه سینما تنها و تنها به تبلیغات نیاز دارد اظهار داشت: اگر امثال فیلم سینمایی «فروشنده» بدون هیچ تبلیغاتی در تلویزیون و شبکه های ماهواره ای پر فروش ترین فیلم سال می شوند دلایل خاصی دارد که بخش عمده ای از آن به دلیل بردن جوایز فیلم در جشنواره ای مانند «کن» است.

تهیه کننده فیلم سینمایی «گل یخ» در خاتمه این گفتگو اظهار داشت: امیدوارم کمیته ای متشکل از نیروهای متخصص در حوزه تبلیغات و سینما تشکیل شود و این افراد بتوانند با ارتباط برقرار کردن با دستگاه ها و نهادهای ذیربط کاری کنند که همه آثار تولید شده سینمای کشور از یک حداقل تبلیغاتی بهره مند گردند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.