دوشنبه ۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲

در گفتگو با سینماپرس عنوان شد؛

ماکویی: سریال «بازگشت» در مرحله تدوین و صداگذاری است

امیرحسین ماکویی

سینماپرس: امیرحسین ماکویی کارگردان تلویزیون از اتمام تصویربرداری سریال تلویزیونی «بازگشت» خبر داد و گفت: تصویربرداری این سریال تلویزیونی با محوریت نهادینه کردن استفاده عامه مردم از بیمه ۱۶ آبان ماه در تهران به پایان رسیده و این روزها در مرحله تدوین و صداگذاری قرار دارد و از آذرماه به پخش می رسد.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: سریال تلویزیونی «بازگشت» اثری اپیزودیک است و با موضوع حوادث اجتماعی در گونه تریلر و در ۱۰ قسمت ۳۰ دقیقه ای به تصویر کشیده شده است، این مجموعه با حساب گذراندن مراحل تحقیق و پژوهش، نگارش فیلمنامه و تصویربرداری، بعد از حدود ۱۰ ماه به پایان رسید.

ماکویی ادامه داد: این سریال تلویزیونی بر اساس پرونده های واقعی ساخته شده است. حضور افراد واقعی هر پرونده در سریال و جلوی دوربین و شرح وقایع حادث شده بر آن ها و در ادامه دیده شدن همان وقایع به صورت داستانی از شاخصه های این سریال محسوب می شود. بازیگران در این سریال بر اساس چهره های واقعی افراد هر پرونده انتخاب و جلوی دوربین رفته اند و در مجموع حدود ۷۰ بازیگر در این مجموعه ایفای نقش نموده اند. حتی از برخی افراد واقعی برای بازی در این سریال استفاده شده است.

این فیلمساز جوان تأکید کرد: یکی از دلایلی که در این مجموعه تلویزیونی از بازیگران چهره استفاده نشده همین مسأله است که قصد داشتیم چهره ها با اشخاص واقعی نزدیک تر باشند. هر قسمت از «بازگشت» دارای قصه ای مجزا است.

وی افزود: ساختار این سریال متکی بر ایجاد هر چه بیشتر تعلیق و هیجان برای بیننده است تا بیننده بتواند عمق حادثه را دریابد. هدف اصلی ساخت این مجموعه فرهنگ سازی استفاده از انواع بیمه ها در عموم مردم می باشد.

ماکویی در خاتمه این گفتگو خاطرنشان کرد: این روزها تصادفات جاده ای و شهری اتفاقات تلخی را برای هم میهنان مان رقم می زند و اگر دارندگان وسایل نقلیه دارای بیمه نباشند با مشکلات زیادی در زندگی روبرو می شوند؛ من بسیار خوشحالم که بیمه رازی از ساخت این سریال تلویزیونی حمایت کرد و امیدوارم که در زمان پخش این سریال بینندگان زیادی به تماشای آن بنشینند و با «بازگشت» ارتباط برقرار کنند تا دچار مشکلات احتمالی در آینده نشوند.

عوامل ساخت این سریال عبارتند از: تهیه کننده: محمد کاظم بیات، کارگردان: امیرحسین ماکویی، نویسنده: فریدون قائدی، مدیر تصویربرداری: نوید مهیمنیان، مدیر صدابرداری: بهروز عابدینی، سیروس عابدینی، طراح چهره پردازی: شبنم منصوری، یوسف صدساله، طراح صحنه و لباس: امیرحسین ماکویی، تدوین و صداگذاری: داریوش نوروزی زاده، مجتبی عباسی فارسونی، مدیرتولید و برنامه ریز: امید کاوه آهنگری، علی حسن پور، دستیارکارگردان: مجید محمدپور، مجید کوهی، دانیال سیاوش، پوریا پرتو، منشی صحنه: منا علامه امیری، مرجان شاهوردی، آناهیتا کارخانه، گروه بدلکاری: گروه بدلکاران نقابدار، کیوان رضایی، جلوه های ویژه کامپیوتری: امین نیک اندیش، مسوول صحنه: سهیل صحرایی، مهدی محمدی اصل، مسوول لباس: راضیه عسگری، الهه نصیری، فروغ باهنر، دستیاران چهره پردازی: ونداد درویشیان، لیلا باغبان جوادی، دستیاران تصویربرداری: کیوان تقیه، شاهین طهماسب، امیر رحمانی، دستیاران صدابرداری: بابک علوی، امید اسلامی، علی تقوی، روابط عمومی: زهره ترابی، امورمالی: مریم بیات، گروه تدارکات: هومن خستونه، حسین خستونه، مهدی جعفری، امیر حبیب نژاد، سینه موبیل: محمد غلام نژاد، احمد غلام نژاد، عکاس: امین سروری، احمد طاهرپور، کیمیا عباسی، پوریا منجزی، حسام میروکیلی، حمل و نقل: امیری، خستونه، بازیگران: پوریا منجزی، عطا شاپناه، صدف فتحی، ندا اصغری، مریم رامیان، محمد الخاص پور، امین موسی پور، پوریا پرتو، شکوفه داوودی، مونا نوبتی، مهدی مخبری، امین دانش، محمدعلی فرمند، علی حسن ناصری، مهسا نقیبی، فرزاد فکری، فهیمه مومنی، عباس غدیری، افروز ابراهیم زاده، مجید محمدپور، رضا رضوانی، علی نادربیگی، مجتبی انفرادی، محمد فرمانی، فرانک فروزانفرد، ملیکا عبداللهی، امیررضا بهرامی، راحیل محمدجانی، سعید رضا صفت، علی ولیانی، محمد عبدالرشیدی و…، مجری طرح: کانون فیلم آهنگ تصویر.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.