جمعه ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۲:۳۰

در آستانه اربعین حسینی (ع) عنوان شد؛

سیدزاده: نگرش مدیران فرهنگی باعث شده تا در رابطه با پیاده روی عظیم اربعین حسینی (ع) هیچ گونه کار فرهنگی و هنری صورت نگیرد

سید سعید سیدزاده

سینماپرس: سیدسعید سیدزاده تهیه کننده سینما در آستانه اربعین حسینی (ع) گفت: نگرش مدیران فرهنگی باعث شده تا در رابطه با پیاده روی عظیم اربعین حسینی (ع) هیچ گونه کار فرهنگی و هنری صورت نگیرد و قطعاً سینماگران دغدغه مند زیادی هستند که می خواهند راجع به این واقعه مهم مبادرت به ساخت فیلم کنند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «زیباتر از زندگی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده معتقدم مدیران فرهنگی که تا به امروز اقدامی برای تهییج فیلمسازان و سینماگران برای ساخت آثار فرهنگی و هنری در رابطه با این پیاده روی عظیم نکرده اند روزی شان نبوده که برای امام حسین (ع) کاری انجام دهند؛ انجام چنین کارهایی اعتقاد و مهمتر از آن روزی می خواهد و تا خداوند متعال روزی را به شخصی عطا نفرماید آن شخص نمی تواند برای زنده نگاه داشتن وقایع دینی و مذهبی کاری از پیش ببرد.

وی ادامه داد: هر شخصی با دل و اعتقاد خویش به سمت ائمه اطهار (ع) برود در دریای معرفت غرق خواهد شد اما باید دغدغه ای در میان اشخاص وجود داشته باشد که بخواهند در دریای معرفت ائمه اطهار (ع) غرق شوند.

سیدزاده خاطرنشان کرد: پیاده روی عظیم اربعین حسینی (ع) اتفاق نادری است که تاکنون در دنیا مشابه آن رخ نداده و حتی مناسک حج هم از نظر تعدد و تکثر جمعیت به پای این واقعه نمی رسد و به همین علت است که شاخک های غربی ها و آمریکایی ها روی این اتفاق مهم تیز شده و امسال از هالیوود اشخاصی برای ساخت فیلم به عراق سفر کرده اند تا عظمت این واقعه بزرگ مردمی مذهبی را به تصویر بکشند.

این تهیه کننده سینما تأکید کرد: متأسفانه ما همیشه دست روی دست می گذاریم و در انتظار می نشینیم تا ببینیم که غربی ها چه کاری انجام می دهند و ما هم دنباله روی آن ها شویم در صورتی که این نوع رفتار خنثی و منفعلانه شایسته ما که داعیه اسلام، انقلاب اسلامی و قرآن را داریم نیست.

تهیه کننده فیلم سینمایی «شب به خیر فرمانده» با بیان اینکه ای کاش شرایطی مهیا شود تا هرچه سریعتر آثاری در رابطه با این واقعه مهم ساخته شوند اظهار داشت: عاشورا اسلام را زنده نگاه داشته و اربعین هم عاشورا را زنده نگاه داشته است؛ ما در قبال این واقعه بزرگ مردمی نباید بی تفاوت رفتار کنیم و به سادگی از کنار آن بگذریم؛ ما باید اربعین حسینی (ع) را به تمامی کوکدکان، نوجوانان و جوانانی که نسبت به این واقعه آشنایی چندانی ندارند و در هجمه برنامه های سرگرم کننده غربی ها قرار گرفته اند بشناسانیم و از این رو نیاز داریم تا آثار فرهنگی و هنری متعددی در این زمینه را تولید و عرضه نماییم.

سیدزاده مدیران فرهنگی جمهوری اسلامی ایران باید بدانند که اگر این اتفاق رقم بخورد بخش اعظمی از توطئه های دشمنان که با نفوذ فرهنگی می خواهند در دل و جان جوانان جامعه ما رسوخ کنند شکست خواهد خورد و ما هم حظ و صوابی در این دنیا و آن دنیا خواهیم برد.

وی در خاتمه این گفتگو اظهار داشت: در پیاده روی اربعین حسینی (ع) هر کس دنبال گمگشته خویش است و به هر ترتیبی در پی آن است تا چنگ بیندازد و در دریای نور و مغرفت الهی گمگشته اش را پیدا کند و من امیدوارم مدیران فرهنگی و هنرمندان ما هم بتوانند گمگشته شان را در این روز مهم پیدا کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.