یکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲

در گفتگو با سینماپرس عنوان شد؛

حسینی کارگر: مشکلات اکران در سینمای کشور زیاد است و همین باعث شده تا کمتر فردی حاضر به سرمایه گذاری در این عرصه شود

روزبه حسینی کارگر در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات

سینماپرس: روزبه حسینی کارگر سرمایه گذار و مجری طرح سینما در رابطه با فضای این روزهای سینمای کشور گفت: مشکلات اکران در سینمای کشور زیاد است و همین باعث شده تا کمتر فردی حاضر به سرمایه گذاری در این عرصه شود و متأسفانه مدیریت صحیحی هم وجود ندارد تا همه آثار سینمایی بتوانند در یک شرایط منصفانه و عادلانه اکران شوند و حداقل بتوانند سرمایه اولیه شان را بازگردانند.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: من امسال ۳ اثر سینمایی داشتم که در آنها سرمایه گذاری کردم و مجری طرح شان بودم. ؛ «ربوده شده» به کارگردانی بیژن میرباقری و «جاودانگی» به کارگردانی مهدی فردقادری ۲ اثری هستند که اکران شده اند و فیلم سینمایی «ماحی» نیز اثر دیگری است که به کارگردانی داود خیام ساخته شده و علیرغم پیگیری های متعدد ما تاکنون نتوانسته به اکران برسد.

حسینی کارگر ادامه داد: دست های زیادی در سینمای ایران وجود دارد که به راحتی می توانند باعث پر فروش شدن و دیده شدن یک فیلم شوند و یا اینکه به طور مطلق کاری کنند که یک فیلم شکست بخورد و عوامل آن به نابودی کشیده شوند.

این سرمایه گذار خاطرنشان کرد: شاید به دلیل وجود همین شرایط بسیار اسفبار اکران است که بسیاری از تهیه کنندگان و فیلمسازان ناچار می شوند تا آثارشان را در گروه سینمایی هنر و تجربه اکران کنند چرا که جای دیگری برای دیده شدن فیلم های شان وجود ندارد.

وی افزود: فیلم سینمایی «جاودانگی» یکی از کارهای من است که این روزها در گروه سینمایی هنر و تجربه در حال اکران است چرا که مشکلات اکران در این بخش کمتر است و حساسیت های کمتری روی فیلم های هنر و تجربه وجود دارد که کار ما را آسان تر می کند اما خوب متأسفانه شرایط فروش و دیده شدن گسترده این نوع فیلم ها فراهم نیست.

حسینی کارگر در پاسخ به این سوأل که دلیل به تعویق افتادن مکرر اکران  فیلم سینمایی «ماحی» چیست اظهار داشت: بی تدبیری مدیران سینمایی مانع از اکران این فیلم خوش ساخت شده است. آن ها مرتباً به ما قول هایی می دهند که هیچ یک از آن ها عملی نمی شود و این در حالی است که بسیاری از تهیه کنندگان سینما در صورتی که هنوز فیلم های شان را کلید نزده اند از زمان اکران فیلم شان مطلع هستند!

وی سپس به داستان این اثر سینمایی اشاره کرد و گفت: داستان این فیلم که بر اساس اتفاقات واقعی است، بین سال های ۹۱ تا ۹۲ می گذرد که روایتگر شرایط زن فیلم به نام «ماحی» است. شرایطی که بازگو کننده معنای کلمه ماحی است که از آن به معنای محوکننده یا نابودکننده یاد می شود.

این مجری طرح در خاتمه این گفتگو از ساخت یک سریال برای شبکه نمایش خانگی خبر داد و گفت: در برنامه ریزی هایم برای سال آینده ساخت سریالی را در نظر دارم که برای شبکه نمایش خانگی تولید می شود و ژانر آن اجتماعی است اما کارگردان آن هنوز مشخص نشده و با افراد نام آشنایی مشغول مذاکره هستم البته تهیه کنندگی و سرمایه گذاری پروژه به طور کل بر عهده خودم است و امیدوارم که حداقل این حوزه از سینما مرا دلسرد نکند!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.