شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۶

یادداشت اختصاصی پناه بر خدا رضایی از کانادا برای سینماپرس

روایت کارگردان مستند «بانوی مبارز» پیرامون فیلمی سینمایی با موضوع مرحومه «مرضیه دباغ» که هیچ وقت ساخته نشد!

پناه برخدا رضایی*

سینماپرس: پناه بر خدا رضایی کارگردان مستند «بانوی مبارز» در پی درگذشت مرحومه مرضیه حدیدچی دباغ که پیام تسلیت مقام معظم رهبری را نیز در پی داشت، یادداشتی را درخصوص فیلمی که قرار بود با موضوع زندگی این بانوی مبارز و مجاهد منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، پناه بر خدا رضایی که این روزها در کانادا به سر می برد از دریافت پروانه ساخت فیلمی سینمایی با موضوع مرحومه مرضیه حدیدچی دباغ خبر می دهد که با عدم حمایت سازمان سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی و حوزه هنری روبرو گردیده است. 

وی که این روزها مستند «بانوی مبارز» را در تلویزیون دارد یادداشتی اختصاصی را در اختیار سینماپرس قرار داده که به شرح ذیل است: 

روزها فکر من این است و همه شب سخنم / که چرا غافل از احوال دل خویشتنم.
مادر دباغ شنیدن خبر پرواز ملکوتی ات غم مرا در غربت دو چندان کرد. مدام مرور می کنم شکنجه هایت را، استواری ات را، مهر مادری ات را ... بانوی مقاومت و صبر،  به حرمت روح بزرگت در نقطه ای دور از سرزمینم عزادار شدم و جامه سیاه برتن کردم . سفرت بخیر ... آرام بخواب مادر .
بانوی مبارز غصه ام غصه دارتر می شود که نتوانستم در زمان حیات پر مشقت شما فیلم «هم نفس با کوه» را تولید کنم تا یادگاری باشد برای نسل های آینده.
 جامعه سینمایی کشور باید متاسف و متاثر باشند چرا که مرا تنها گذاشتند، حمایت نکردند و وعده ها دادند بی اساس.
بانو فراموش نمی کنم چقدر با عشق و فروتنی درباره فیلمنامه ای که قرار بود با الهام از زندگی قهرمانانه شما ساخته شود سخن می گفتید.
بغض گلویم را سخت گرفته است که نتوانستم کاری کنم تا در زمان حیات شما «هم نفس با کوه» را به اتفاق ببینیم... هزار افسوس و ای کاش ....

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.