شنبه ۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵

توقف «قاتل اهلی» در مراحل فنی

اختلاف مسعود کیمیایی با تهیه کننده «قاتل اهلی» دوباره بالا گرفت!

کیمیایی-پرستویی-لشکری-قاتل اهلی

سینماپرس: بالا گرفتن اختلاف مسعود کیمیایی با تهیه کننده‌اش، فیلم جدید این کارگردان را در آستانه جشنواره فجر، در مرحله فنی متوقف کرده است.

مسعود کیمیایی بعد از سال‌ها که فیلم‌هایش را به تهیه‌کنندگی خودش تولید می‌کرد، تصمیم گرفت فیلم جدیدش را با نام «قاتلی اهلی»، به تهیه‌کنندگی منصور لشکری قوچانی جلوی دوربین ببرد. این فیلم زمستان سال گذشته وارد مرحله پیش تولید شد، اواخر این فصل بود که خبر رسید، کیمیایی با فرهاد اصلانی به توافق رسیده تا نقش اصلی « قاتل اهلی» را به او بسپارد، بعد هم در آستانه تعطیلات نوروز خبر حضور کیمیایی و تهیه‌کننده‌اش در مشهد رسانه‌ای شد.

قاتل اهلی به جشنواره نمی‌رسد؟

در آن برهه گفته می‌شد که کیمیایی برای بازدید لوکیشن به مشهد سفر کرده و می‌خواهد فیلم جدیدش را تماما در این شهر جلوی دوربین ببرد. در حالیکه بعد از تعطیلات همه منتظر شروع فیلمبرداری بودند، رسانه‌ها از توقف پیش تولید فیلم خبر دادند. قوچانی در آن زمان در گفت و گو با روزنامه سینما دلیل توقف پیش تولید را نیاز فیلمنامه به بازنویسی مجدد اعلام کرد. با توجه به روحیه کیمیایی، خیلی‌ها بعید می‌دانستند که «قاتل اهلی» به سرانجام برسد. اما کمتر از دو ماه از توقف پیش تولید اولیه، خبر رسید که کیمیایی و قوچانی تولید فیلم را دوباره به جریان انداخته‌اند، خبر شوکه کننده هم این بود که پرویز پرستویی نقش اول فیلم شده است. نکته قابل توجه درباره «قاتل اهلی» این بود که اولا نقش اول فیلم به پولاد واگذار نشده بود و امیر جدیدی، نقش جوان اول فیلم بود در ثانی عوامل پشت دوربین هم از جمله مدیر فیلمبرداری،‌ مدیر صدابرداری، طراح صحنه و لباس از جمله عواملی بودند که قبلا سابقه همکاری با کیمیایی نداشتند.

فیلم سرانجام جلوی دوربین رفت، اما در اواخر کار اعلام شدم که پولاد هم به جمع بازیگران اضافه شده و در سکانس‌هایی جلوی دوربین رفته است. بعد از پایان فیلمبرداری، پروژه وارد مرحله تدوین شد، در حالیکه تصور می‌شد، روند پس تولید بدون حاشیه طی شود، خبر رسید که کیمیایی به قوچانی اعلام کرده که باید چند سکانس جدید فیلمبرداری شود، سکانس‌هایی که در تمامی آنها پولاد حضور دارد و در فیلمنامه اولیه هم نبوده است. همین مسئله اختلاف این دو را عیان کرد، قوچانی با این درخواست کیمایی مخالفت کرد و در عوض او هم گفته که فیلمش بدون این سکانس‌ها ناقص است. حالا تدوین فیلم مدتی است که توسط بهرام دهقانی تمام شده،‌ اما همین اختلاف موجب شده تا روند آماده شدن فیلم متوقف شود. حالا باید منتظر ماند و دید کدامیک از طرفین سر این ماجرا کوتاه می‌آیند.

* هفت صبح

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.