جمعه ۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶

بررسی مشکلات سینمای ایران/۲

نائی: مهاجرت سینماگران به خارج از کشور به دلیل بی کفایتی مدیران است/ باندبازی در سینما و تلویزیون هوش را از سر هنرمندان واقعی برده است

عباس نایی

سینماپرس: عباس نائی بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون در رابطه با مشکلات سینمای ایران گفت: بی پولی و بیکاری و خانه نشینی هنرمندان مشکل اصلی سینمای کشور است و بنده معتقدم مهاجرت سینماگران به خارج از کشور به دلیل بی کفایتی مدیران است.

بازیگر فیلم سینمایی «چهارشنبه عزیز» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه در کشور ما به اوضاع بیکاری و بیمه و مسکن و کلاً رفاه مادی و معنوی هنرمندان رسیدگی نمی شود و هنرمندان هیچ گونه پشتوانه ای احساس نمی کنند و روز به روز وضعیت شان بدتر از گذشته می شود و همین امر باعث شده تا بعد از رفتن گروهی از سینماگران به شبکه های ماهواره ای فارسی زبان تفکر مهاجرت بر سر بسیاری دیگر افراد نیز بزند.

وی ادامه داد: حتی اخباری که وضعیت هنرمندان در ترکیه را بد جلوه می دهد باعث نشده تا هنوز هم بسیاری از هنرمندان به فکر مهاجرت از کشور نباشند و بنده مطلع هستم که تعدادی از سینماگران برجسته و باسابقه می خواهند به صورت گروهی کشور را ترک کنند و برای کار به شبکه های ماهواره ای فارسی زبان بروند و این برای کشور ما یک فاجعه محسوب می شود.

نائی خاطرنشان کرد: بدترین وضعیت زندگی را هنرمندان پیشکسوت دارند که سال های جوانی شان را برای رشد و ارتقای سینما و تلویزیون کشور صرف کرده اند اما امروزه کلاً نادیده گرفته شده و گاهی اوقات تنها در مراسم هایی از آن ها تجلیل می شود که برای ساعتی آن ها را خشنود می کند اما در نهایت بیکاری و بی مسکنی و بی بیمه ای و... باعث می شود تا آن حلاوت ساعتی هم برایشان تبدیل به تلخکامی شود.

بازیگر سریال تلویزیونی «مرد دو هزار چهره» در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه باندبازی در سینما و تلویزیون هوش را از سر هنرمندان واقعی برده اظهار داشت: الآن وضعیت سینما و تلویزیون ما به دلیل مشکلات اقتصادی به گونه ای شده که حتی بسیاری از کارگردانان و تهیه کنندگان پیشکسوت هم مبادرت به فروش نقش ها به جوانان علاقمند به ورود سینما می کنند.

وی افزود: نقش ها در سینمای ایران فروخته می شود و همین باعث شده تا کیفیت اغلب آثار تولید شده در سینمای کشور دچار تنزل جدی گردد و اعتبار هنر و هنرمند و سینما به طور کلی از بین برود؛ بنده معتقدم ما بیش از هر چیز نیاز به نظارت جدی مدیران سینمایی بر عملکرد فیلمسازان و تهیه کنندگان داریم و باید آیین نامه ای را به تصویب برسانیم که هر شخصی به واسطه رابطه هایش و یا خرج کردن پول نتواند به اسم یک هنرمند به سینما ورود پیدا کند.

نائی در خاتمه این گفتگو تأکید کرد: حوزه فرهنگ و هنر در کشور ما دچار آسیب های جدی است و ما نیاز به مدیرانی دغدغه مند داریم که اولاً شناخت کافی به سینمای کشور داشته باشند و در ثانی اهتمامی جدی برای رفع مشکلات و نیازهای بر حق سینماگران به خصوص سینماگران پیشکسوت داشته باشند تا ما شاهد آن نباشیم که برخی هنرمندان حتی به نان شب خود نیز محتاجند!

اخبار مرتبط

نظرات

  • ۱۳۹۵/۱۰/۰۳ - ۱۶:۳۳
    0 0
    مجموعه قوانین ومقررات جاری فرهنگی وهنری که در وزارت - + فرهنگ وارشاد اسلامی وجود دارد عامل اصلی بدبختی هنرمندان واصحاب فرهنگ کشور است در دو دوره اصلاح ات وتدبیرات بدترین ظلم را براین حوزه وارد کردند در یکی از ادارت کل ارشاد برای هبه به معاونان ومدیران وبرخی مسولان برای حمایت از مدیریت آن اداره کل هزینه های سرسام آور شده در حالی که برای فعالیت هنری جوانان را به هزینه از جیب خود تشویق می کنند با این وضعیت چگونه می شود به فکر رفاه ومعیشت هنرمند بود لطفا این کامنت تایید کنید

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.