دوشنبه ۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹

گپ کوتاه سینماپرس با هنرمند پیشکسوت؛

عسگری: هنرمندان امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند تخصیص بیمه بیکاری هستند/ بسیاری از هنرمندان طراز اول خانه نشین هستند

شهاب عسگری

سینماپرس: شهاب عسگری بازیگر و دوبلور پیشکسوت سینما و تلویزیون ضمن انتقاد از وضعیت به وجود آمده برای سینماگران که باعث بیکاری و خانه نشینی آن ها شده است گفت: هنرمندان امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند تخصیص بیمه بیکاری هستند و مسئولان فرهنگی و هنری باید به این نکته مهم رسیدگی کنند و یک بار برای همیشه تکلیف بیمه همه اهالی هنر در حوزه ها و رشته های مختلف را روشن نمایند.

بازیگر فیلم سینمایی «دست های آلوده» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: در تمامی جوامع بیمه مهمترین مسأله ای است که در دولت ها وجود دارد؛ ما هنرمندان ایران امروز بیمه می خواهیم. من هنرمند خانه نشین که دیگر جایی برای کار ندارم امروز بیش از هر زمان دیگری به بیمه نیاز دارم. ما بیمه ای جامع می خواهیم که بتواند تمامی ارکان زندگی مان از جمله بهداشت، بیکاری و... را پوشش دهد و دغدغه نیازهای روزمره ما را از میان برداد.

وی ادامه داد: هرچند که وضعیت تولیدات سینمایی نسبتاً افزایش دارد اما این مسأله منجر به آن نشده که پیشکسوتان عرصه سینما در تمامی رشته ها و حوزه ها بتوانند سر کار باشند؛ بسیاری از هنرمندان طراز اول سال های درازی است که خانه نشین هستند و مسئولان سینمای موظفند تا به وضعیت آن ها رسیدگی کنند.

عسگری سپس با بیان اینکه اگر دولت و سازمان سینمایی دست و بال تهیه کنندگان را برای تولید آثار باز بگذارد شاید بخشی از معضل بیکاری شدید سینماگران برطرف شود اظهار داشت: بنده معتقدم سینمای ایران امروزه نیازمند سرمایه است و ما کمی به بازتر شدن نگاه های مدیران نیازمندیم تا تمامی تهیه کنندگان بتوانند در یک شرایط مناسب و عادلانه مبادرت به ساخت فیلم کنند و از این طریق بخشی از بیکاران و خانه نشینان سینما شاغل شوند و بتوانند بعد از مدت ها در یک فیلم سینمایی حضور پیدا کنند.

بازیگر فیلم سینمایی «میرزا کوچک خان» خاطرنشان کرد: روحیه یک هنرمند بسیار حساس و لطیف و شکننده است و هنرمندان برای آنکه بتوانند به بهترین شکل به مردم و جامعه شان خدمت رسانی کنند نباید در تنگنا و بن بست های بی حد و حصری که مدیران به وجود می آورند قرار بگیرند چرا که این قبیل اتفاقات باعث می شود که آن ها از ادامه فعالیت های هنری شان پشیمان شوند و نتوانند آثار هنری جذاب و شاخصی را به جامعه هدیه دهند.

وی در خاتمه این گفتگو تأکید کرد: امیدوارم هرچه سریعتر بتوانیم شاهد حضور مجدد هنرمندان پیشکسوت باشیم و مشکلات معیشتی، رفاهی و زندگی تمامی افرادی که سال های سال برای رشد و ارتقای فرهنگ و هنر این مرز و بوم تلاش کردند به زودی برطرف شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.