جمعه ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹

در گفتگو با سینماپرس عنوان شد؛

قناد: همه باید دست در دست هم دهند تا کودکان این سرزمین در مسیر درست هدایت شده و رشد کنند/ ما از ضعف سیستم مدیریتی و کمبود بودجه در رنجیم

مجید قناد

سینماپرس: مجید قناد تهیه کننده و کارگردان و مجری شناخته شده برنامه‌های کودک و نوجوان گفت: همه باید دست در دست هم دهند تا کودکان این سرزمین در مسیر درست هدایت شده و رشد کنند چرا که امروزه کودکان ما در معرض هجوم برنامه های شبکه های ماهواره ای فارسی زبان و شبکه های مجازی هستند که می تواند در زمینه تخریب روحیه آن ها موثر واقع شود.

تهیه کننده و مجری برنامه «فیتیله جمعه تعطیله» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بی شک کودکان مهمترین سرمایه های هر کشور و جامعه ای هستند و باید از آن ها به خوبی حفظ و حراست کرد؛ کودکان آینده سازان سرزمین ما هستند و باید بر اساس اعتقادات و باورهای این سرزمین رشد و نمو پیدا کنند اما متأسفانه در حال حاضر ده ها شبکه ماهواره ای، رسانه های مجازی و... با زندگی آن ها عجین شده اند و همگی سعی دارند کودکان این مرز و بوم را آنطور که مایل هستند پرورش دهند و از این رو ما باید با چشمانی تیزبین این تحرکات را رصد کرده و در مقابله با آن برآییم.

وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش، سازمان سینمایی، صدا و سیما و رسانه ها و جراید نقش کلیدی و موثری در این زمینه دارند و با یک اتحاد و انسجام و وحدت و همدلی باید دست در دست هم داده و کودکان این سرزمین را در مسیر درست هدایت کنند و کمک کنند تا آن ها به درستی رشد کنند.

قناد در پاسخ به این سوأل که به نظر شما چرا کودکان امروزی برخلاف کودکان چند دهه قبل از برنامه های کودک تلویزیون لذت چندان نمی برند و از آن استقبال نمی کنند اظهار داشت: در وهله اول که هجمه رسانه های متعدد باعث این قضیه شده و در وهله دوم هم عدم به روز رسانی و خلاقیت در تولید برنامه های کودک که اغلب آن ها ناشی از دیدگاه های قدیمی سیاست گذاران است باعث شده تا کودکان استقبال چندانی از این برنامه ها نداشته باشند.

مجری برنامه پرطرفدار «بازی شادی تماشا» در خاتمه این گفتگو تصریح کرد: ما از ضعف سیستم مدیریتی و کمبود بودجه در رنجیم؛ کسانی که در رأس امور هستند باید به این موضوعات و مشکلات توجه جدی داشته باشند و بدانند اگر امروز به این مشکلات رسیدگی نکنند مشکلات حادتری در آینده نه چندان دور گریبان ما را خواهد گرفت. همه چیز در تلویزیون ما مکمل هم شده تا ما از ضعف های زیادی برخوردار باشیم و من امیدوارم که این نقاط ضعف به زودی جای خود را به نقاط قوت بدهند و ما بتوانیم مجدداً شاهد رشد و ارتقای برنامه های تلویزیونی باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.