جمعه ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴

گپ سینماپرس با بازیگر پیشکسوت؛

صفایی پور: هنرمندان امروز مشکلات زیادی دارند و مسئولان موظفند تدبیری جدی و اساسی برای رفع مشکلات آن ها داشته باشند

رضا صفایی پور

سینماپرس: رضا صفایی پور بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون ضمن انتقاد شدید از بیکاری گسترده اهالی فرهنگ و هنر و به ویژه سینماگران گفت: هنرمندان امروز مشکلات زیادی دارند و مسئولان موظفند تدبیری جدی و اساسی برای رفع مشکلات آن ها داشته باشند و تنها به دادن شعارهای خوب خوش آب و رنگ بسنده نکنند.

بازیگر فیلم سینمایی «سینه سرخ» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: در هر کشوری به پیشکسوتان شان احترام می گذارند و توجهات ویژه ای به آن ها کرده و برای گذران زندگی امکانات ویژه ای را در اختیارشان می گذارند اما متأسفانه در کشور ما بالعکس است و هنرمندانی که سال های سال برای فرهنگ و هنر این مرز و بوم کار کرده اند در سنین میانسالی و پیری به فراموشی سپرده می شوند و کسی نامی هم از آن ها به میان نمی آورد.

وی ادامه داد: بنده شخصاً ۴۲ سال از عمرم را برای هنر این مرز و بوم صرف کرده اند و جزو قدیمی های این سینما محسوب می شوم اما اینک چند سالی است که به دلیل معضلات اقتصادی که گریبان سینمای ایران را گرفته است بیکارم و خانه نشینی بسیار اذیتم می کند اما مسئولان حتی یک بار حالی از من نپرسیده اند.

صفایی پور ضمن انتقاد شدید از آنچه «جوانگرایی» در سینما نامیده می شود اظهار داشت: اینکه جوانان بتوانند در سینما حضور داشته باشند و فعالیت کنند جای بسی خوشحالی است اما متأسفانه ما شاهد آن هستیم که به دلیل سیستم مدیریتی ضعیفی که در سینمای کشور حاکم است اغلب بازیگران جوانی که با راه های مختلف به سینما روی می آورند اصطلاحاً این کاره نیستند و همین باعث می شود تا کیفیت آثار سینمایی به شدت نزول پیدا کند.

بازیگر فیلم سینمایی «میرزا کوچک خان» تصریح کرد: سوألی که من از مسئولان سینمای کشور دارم این است که چطور زمانی که برای پیشکسوتان عرصه هنر هیچ کاری انجام نمی دهند درهای سینما را باز می گذارند تا جوان ترها به سینما ورود پیدا کنند؟؛ آیا این مسئولان برای آینده این جوانان فکری کرده اند و یا اینکه آینده آن ها نیز شبیه به ما خواهد شد؟

این هنرمند پیشکسوت خاطرنشان کرد: مگر سینمای ایران در تمامی حرفه ها و رشته های مختلف و صنوف زیر مجموعه خانه سینما چند هنرمند دارد که سال های سال است مدیران فرهنگی از تأمین امنیت شغلی و تأسیس صندوقی برای بیمه بیکاری آن ها عاجز مانده اند و مرتب امروز و فردا می کنند؟

بازیگر فیلم سینمایی «پرچم های قلعه کاوه» افزود: آیا اینقدر ما مشکل داریم که هیچ یک از مدیران ما بعد از سال های سال نمی توانند زندگی هنرمندان را سامان دهند؟؛ من امیدوارم مسئولان فرهنگی و هنری کشور به این مسأله واقف باشند که بیکاری شدید سینماگران اثرات منفی زیادی دارد و در زندگی مادی و معنوی آن ها مشکلات حادی را ایجاد می کند که به آسانی قابل رفع نیست.

وی در خاتمه گفت: امیدوارم سیاست گذاران کلان سینمای کشور یک بار هم که شده تصمیم جدی برای رفع مشکلات آحاد سینماگران پیشکسوت و بیدار بگیرند و ما به زودی شاهد حل مشکلات و معضلات باشیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.