چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸

بازیگری که شمع ۸۲ سالگی خود را فوت کرد +عکس

میزان: بزرگداشت جمشید مشایخی، هنرمند باسابقه تئاتر، سینما و تلویزیون در قالب هجدهمین ویژه‌برنامه «تولد ماه»دیشب سه‌شنبه ۱۶ آذر ماه ساعت ۱۸ در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) برگزار شد.

بزرگداشت جمشید مشایخی، هنرمند باسابقه تئاتر، سینما و تلویزیون در قالب هجدهمین ویژه‌برنامه «تولد ماه» دیشب سه‌شنبه ۱۶ آذر ماه ساعت ۱۸ در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) برگزار شد.


در این مراسم محمد شیری، غلامحسین لطفی، محمد فروتن، کامران قدچیان، محمد صلاحی و جمعی دیگر از هنرمندان و علاقه مندان به این بازیگر در حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

بازیگری که بازیگر شمع 82 سالگی خود را فوت کرد +عکس
محمد فروتن مجری و کارگردان تلویزیون در ابتدای این مراسم جمشید مشایخی را نمونه ای کامل و واضح از هنر خواند و گفت: من همیشه به همه پز می دهم که در دورانی زیسته ام که جمشید مشایخی نفس می کشد. به همه پز می دهم که سابقه همکاری با این هنرمند بزرگ تئاتر، سینما و تلویزیون را داشته ام. برای توصیف جمشید مشایخی تنها می توان گفت جمشید مشایخی زیرا هیچ کلمه ای در توصیف این هنرمند عالیقدر شایسته نیست.

غلامحسین لطفی بازیگر قدیمی سینما، تئاتر و تلویزیون سخنران بعدی این مراسم پس از حضور روی صحنه اظهار داشت: من هرچه دارم از جمشید مشایخی است. همین حقوقی که ماهانه از اداره تئاتر می گیرم را از مشایخی دارم. آن روزها که من درگیر نمایش پتک بودم، استاد به دیدن نمایش ما آمدند و از فردا من به عنوان کارمند اداره تئاتر فعالیت کردم. برای ما همیشه افتخار بود که بزرگی همچون مشایخی به دیدن آثارمان بیاید و همچنان زندگی در کنار استاد افتخاری دو چندان است. ممنونم از مسئولین برگزاری که تا نمردیم به یاد ما می افتند.

بازیگری که بازیگر شمع 82 سالگی خود را فوت کرد +عکس
محمد شیری بازیگر سریال شب های برره با اشاره به سابقه فعالیت مشترک در انجمن بازیگران سینمای ایران تصریح کرد: من با استاد در انجمن بازیگران ایران همکار بوده ام. این همکاری همواره برای من مثل کلاس درس بوده است. جمشید مشایخی یکی از ستون های استوار سینمای ایران است. بسیار خوشحالم که این مراسم ها تا وقتی هنرمندان هستند برایشان برگزار می گردد.

بازیگری که بازیگر شمع 82 سالگی خود را فوت کرد +عکس
در ادامه جمشید مشایخی پشت تریبون قرار گرفت و گفت: این را بدانید که جمشید خاک پای همه است. خیلی ها می گویند زندگی خصوصی هنرمند به کسی ربطی ندارد اما من می گویم این موضوع اشتباه است زیرا آنها الگوی مردم هستند و باید به آنها بیاموزند.

وی افزود: اگر حالا من و دکتر شفیعی کدکنی با هم راه برویم مردم بیشتر من را می شناسند این در حالی است که آرزوی من این است که با او ۵ دقیقه بنشینم و صحبت کنم. در انتها باز هم می گویم که خاک پای مردم هستم.

بازیگری که بازیگر شمع 82 سالگی خود را فوت کرد +عکس
پس از پایان سخنرانی ها هدایایی از جمله یک کلاه به جمشید مشایخی اهدا و پس از آن کیک تولدی که برای وی در نظر گرفته شده بود بریده و بین حضار پخش شد. این مراسم با گرفتن عکس های جمعی و سلفی به پایان رسید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.