شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳

ماجرای گزارشگری بازیگر «شهرزاد» با فردوسی‌پور در «دورهمی»

جمشید گرگین در پنجمین شب کانون كارگردانان

خبرآنلاین: جمشید گرگین بازیگر سینما و تلویزیون و گوینده رادیو با حضور در برنامه «دورهمی» از خاطرات دوران فعالیت خود گفت.

به گزارش سینماپرس، جمشید گرگین شامگاه جمعه ۱۹ آذرماه مهمان برنامه «دورهمی» بود.

گرگین ابتدا در پاسخ به مدیری درباره ساخت اولین برنامه سینمایی بعد از انقلاب به نام «سینمای کمدی» گفت: «در آن روزها ایران درگیر جنگ با عراق بود و تلویزیون برنامه سرگرم‌کننده‌ای نداشت. من به این فکر افتادم که به عنوان یک تهیه‌کننده برنامه‌ای سرگرم‌کننده داشته باشم و به همین منظور در این برنامه کمدین‌ها را در ۲۶ قسمت معرفی می‌کردیم. این برنامه هشت بار تکرار شد.»

این هنرمند در ادامه در خصوص طرح برنامه نود سینمایی گفت: «من به گروه فرهنگ، ادب و هنر شبکه اول طرحی به نام نود سینمایی دادم. این نام را به دلیل موفقیت عادل فردوسی‌پور انتخاب کرده بودم، مدیر گروه هم استقبال کرد؛ اما در همان زمان که ما در تدارک تولید برنامه بودیم، در شبکه سه برنامه دیگری با همان محوریت روی آنتن رفت.»

او در خصوص واکنش خود نسبت به تولید و پخش برنامه «هفت» گفت: «بسیار تعجب کردم و ناراحت شدم. همان شب آقای فرزاد موتمن و فرهاد آییش مهمان برنامه «هفت» بودند که اجازه دفاع به آنها نمی‌دادند. همان روزها من چندین صفحه نوشتم و اعتراض داشتم درباره اینکه اگر برنامه نود موفق شد، به خاطر این بود که سازنده آن در ابتدا، تهیه‌کننده نبود.»

گرگین در پاسخ به مدیری درباره گزارش مسابقه تنیس با عادل فردوسی‌پور عنوان کرد: «من به دلیل علاقه به رشته تنیس آن را گزارش می‌کردم و آن روزها فردوسی پور تازه کار خود را شروع کرده بود. به همین دلیل من هم به او گفتم تنیس رشته کم طرفداری است، اما فوتبال طرفدارهای زیادی دارد. نمی‌دانم به خاطر صحبت‌های من به سمت گزارشگری فوتبال رفت یا اینکه خودش تصمیم گرفت؛ اما عادل فردوسی‌پور آدم بااستعداد و باسوادی است.»

گرگین درباره کم‌کاری خود گفت: «در حال حاضر من را به فیلم «ساعت ۵ عصر» دعوت کردند.» که مدیری پاسخ داد: «قدمتون روی چشم ماست.»

او ادامه داد: «بعد از مدت‌ها در «شهرزاد» بازی کردم. بیشتر نقش‌هایی که به من در این روزها پیشنهاد شده، از طرف کارگردان‌های فیلم اولی‌ است. از طرفی فیلمنامه‌ها هم خوب نیست و یا اینکه نقشی که به من پیشنهاد می‌شود، نقشی نیست که مورد توجه من باشد.»

او درباره سن و سال خود گفت: «من متولد ۱۳۳۰ هست.»

گرگین درخصوص موفقیت خود در عرصه‌های مختلف کاری توضیح داد: «من همیشه سعی می‌کنم در هرکاری که هستم آن را به بهترین نحو انجام دهم. دلیل کم کاری من هم کم شدن کارهای خوب است. برای من دیده شدن صرف مهم نیست و دوست دارم هم خودم و هم مخاطب از کار من رضایت داشته باشد.»

این هنرمند درباره اینکه اگر دوباره متولد شود آیا همین مسیر را ادامه خواهد داد، گفت: «دوست داشتم که بیشتر سازی می‌زدم و آوازی می‌خواندم.»

گرگین حاصل تجربه این ۶۵ سال زندگی خود را در کلمه خلاصه کرد: «امید و آرزو.»

او درخصوص اینکه آیا در زندگی احساس خوشبختی می‌کند یا خیر توضیح داد: «نه، عمیقا احساس خوشبختی نمی‌کنم، مسائل مختلفی در زندگی هست که باعث شده این حس عمیق خوشبختی به صورت کامل برایم شکل نگیرد.»

جمشید گرگین در پایان مجموعه شعر سهراب سپهری را به موزه «دورهمی» اهدا کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.