شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴

دفاع مل گیبسون از کارگردانی که به تجاوز متهم شده بود!

مل گیبسون

خبرآنلاین: مل گیبسون جنجال‌های به پا شده درباره ماجرای قدیمی دادگاهی شدن نیت پارکر به اتهام تجاوز را ناعادلانه دانست.

کارگردان «شجاع دل» درباره تاثیر این جنجال‌ها بر اکران و فروش فیلم «تولد یک ملت»‌ گفت: «به نظر من این انصاف نیست. پارکر از تمامی اتهامات تبرئه شد و این داستان به چندین سال پیش بازمی‌گردد. در این باره باید از سیستم پیروی کنید.»

نیت پارکر کارگردان فیلم تحسین شده «تولد یک ملت» سال ۱۹۹۹ به همراه جین سلستین (نویسنده فیلم «تولد یک ملت») به تجاوز متهم شده بود. او در دادگاهی که به این منظور برپا شده بود از اتهام تجاوز تبرئه شد اما سلستین با اتهام آزار جنسی محکوم شد هر چند که او نیز در دادگاه تجدیدنظر تبرئه شد. فردی که پارکر را به تجاوز متهم کرده بود، سال ۲۰۱۲ خودکشی کرد.  

گیبسون در ادامه افزود: «به نظر من او در تمامی این ماجراها بی‌گناه است. این واقعیت که او مجبور است با این داغ ننگ زندگی کند و تاثیر آن را بر هنرش ببیند، ناعادلانه است.»

«تولد یک ملت» داستان قیام بردگان در سال ۱۸۳۱ به رهبری نات ترنر را روایت می‌کند. این فیلم که پس از اکران در جشنواره ساندنس تمجید منتقدان را برانگیخته و خیلی زود به عنوان یکی از مدعیان اسکار مطرح شده بود. فاکس سرچلایت امتیاز اکران فیلم را به قیمت ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار خرید، اما انتشار گسترده ماجرای قدیمی دادگاه پارکر صدمه جبران‌ناپذیری به فروش فیلم زد تا جایی که فیلم تنها ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار فروخت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.