یکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵

در گفتگو با سینماپرس عنوان شد؛

کاظمی: همیشه دوست داشتم تا رفتارهای اجتماعی فرهنگ ها و قومیت های مختلف کشور را به تصویر بکشم

صبا کاظمی

سینماپرس: صبا کاظمی کارگردان جوان سینما که این روزها فیلم سینمایی «مات» را روی پرده دارد گفت: همیشه دوست داشتم تا رفتارهای اجتماعی فرهنگ ها و قومیت های مختلف کشور را به تصویر بکشم و خوشبختانه در «مات» توانستم به این مهم دست پیدا کنم.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: «مات» فیلمی بر اساس یک موضوع اجتماعی است و داستان فیلم از جایی شروع می شود که چندین خانواده شهرستانی به اشتباه یک خانه را خریداری می کنند و مجبور هستند که تا مدتی همگی با هم در آن خانه زندگی کنند و شرایط مختلف و متفاوت خانواده ها که به فرهنگ قومیت شان مرتبط می شود اتفاقاتی را در این فیلم رقم می زند.

کاظمی ادامه داد: ری اکشن ها و اخلاقیات این شخصیت ها کاملاً به صورت کارگاهی است و من هیچ چیز را به آن اضافه یا کم نکرده ام به نحوی که هرچه در تمرین پیش آمد در بازنویسی فیلمنامه «مات» اعمال شد.

این کارگردان سپس ضمن انتقاد شدید از مدیران سینمایی و مسئولان جشنواره فیلم فجر گفت: «مات» خوشبختانه تاکنون مورد توجه بسیاری از جشنواره های مطرح سینمای جهان قرار گرفته و در چهلمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم سائوپائولوی برزیل در اولین حضور بین‌المللی‌اش توانست جایزه ویژه هیأت داوران را از آن خود کند و این در حالی است که دست اندرکاران برگزار کننده جشنواره فیلم فجر رسماً آن را نادیده گرفتند و دلسردمان کردند اما استقبال خوب دنیا از فیلم ما را دلگرم نمود.

وی افزود: مسئولان برگزارکننده این جشنواره معتبر سینمایی معتقد بودند این فیلم با راهی خلاقانه و پرخطر، ‌نابسامانی دنیای مدرن را با ‌تعدادی بازیگر شگفت‌انگیز، تنها در یک آپارتمان واقع در تهران امروزی، در یک اجرای زنده به تصویر کشیده است.

کاظمی در خاتمه این گفتگو تأکید کرد: «مات» اثری کاملاً قصه گو است و قصه گویی کاملاً در آن مشهود است و من تلاش کردم از بداهه گویی جلوگیری کنم و سعی کردم «مات» اثری متفاوت شود و فرم حرف اصلی را در آن بزند و فضای جدیدی را خلق کنم. در واقع داستان گویی کلاسیک با شکل مدرن تری در این فیلم ارائه شده است و همین مسأله می تواند مخاطبان را برای تماشای آن ترغیب کند.

گفتنی است؛   ژاله بلمه، آبان عسگری، عقیل بهرامی، میثم کریم پور، مینو ملکی، نیما کاظمی، رامیار مشایی، وحید ورسه، کیان کاظمی از جمله هنرمندانی هستند که در این فیلم بازی می کنند.

این کارگردان در فیلم‌هایی چون «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» به کارگردانی بهروز افخمی، «سایلنت» به کارگردانی مرتضی میرمنتظمی و «مرگ» به کارگردانی میلاد نیازی نیز بازی کرده است.

از دیگر عوامل این فیلم می توان به صبا کاظمی و میلاد نیازی فیلمنامه نویس، میلاد نیازی مشاور کارگردان، ژاله بلمه مشاور کارگردان، مهدی رنجبر تصویربردار، سعید احمدی مدیر صدابرداری، میلاد نیازی تدوین و مسعود زارع زاده طراح گرافیک اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.