چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹

آیت الله اراکی تاکید کرد:

برگزاری جشنواره فیلم وحدت اسلامی اتفاق مبارکی است

آیت اله اراکی

سینماپرس: آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی معتقد است که باید در سینما گامهای بسیار بلندتر و غنی‌تر برداشته شود تا شاهد حضور فعال جامعه هنری و به ویژه جامعه سینمایی جهان اسلام در تولید محتوا و آثار فاخر در زمینه وحدت اسلامی باشیم.

به گزارش سینماپرس آیت الله اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، پیامی خطاب به جشنواره فیلم وحدت صادر کرد.

متن پیام آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خطاب به دبیر، برگزار کنندگان، سینماگران حاضردر جشنواره و مخاطبان جشنواره به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
زبان هنر یکی از مهم‌ترین و کارآمدترین ابزار برای انتقال مفاهیم دینی و ارزشی است، آنجا که هنرمند با پای عشق گام در مسیر خلق اثر می‌نهد تا رسالت خویش را در جان و روح انسان‌ها به انجام برساند. هنرمندان وارثان خرد و روشنی در جوامع انسانی هستند و در این بین هنر سینما با آفرینش تصاویر و مفاهیم بدیع همراه با جذابیتهای متنوع زبانی گویا و رساتر از سایر ارکان هنر دارد که جایگاه آنرا در این عرصه بی‌بدیل ساخته است.

از دگر سو هنر اگر به دغدغه جوامع بشری نپردازد و طبیب وار به بیماری عصر خویش ننگرد هرگز نخواهد توانست در دل‌ها و اندیشه بنشیند و فقط رنگ و لعاب سطحی و ظاهری از آن بجا خواهد ماند. آنچه به هنر و هنرمند اصالت می‌دهد همین نگاه عمیق و دقیق به دغدغه هاست، محتوایی که می‌تواند نسلی را آگاه سازد و ساختار فرهنگی یک ملت را قوام و دوام بخشد.

عزیزان من امروز جهان اسلام و سرزمینهای اسلامی یکی از تلخ‌ترین و سخت‌ترین روزگار خویش را می‌گذراند. شب پرستانی که ریشه در جهالت و تعصب کور دارند فتنه در دامان دین انداختند و افتراق جامعه اسلامی را که آمال و آرزوی مستکبران و استعمار گران سرزمینهای اسلامی از سالهای دور تا به امروز بوده را دامن می‌زنند

عفریته افراط و تکفیر، در صدد است تا چهره سراسر مهر و عطوفت شریعت پاک نبوی را خشن و کریه جلوه دهد و در این مسیر از تمام ابزار و فنون مختلف استفاده می‌کند تا حقیقت ناب اسلام را وارونه نشان دهد.

اگر بناست که منطقه و جهان اسلام از چنین شرایطی به ساحل آرامش و امن برسد فقط یک راه حل دارد و آن هم بنا به آیه شریفه قرآن تمسک به حبل الله متین و اتحاد و همدلی بین آحاد جامعه مسلمین در سراسر گیتی ست و این مهم امکان پذیر نخواهد بود جز با همکاری و همدلی ارکان و نخبگان جهان اسلام که مهم‌ترین بخش آن هم رسالت سترگ هنرمندان مسلمانان در اقصی نقاط عالم می‌باشد.

این بارقه امیدی ست برای جامعه شریف هنری که امسال برای نخستین بار همزمان با سی امین کنفرانس بین المللی وحدت، شاهد حضور فعال جامعه هنری جهان اسلام در این کنفرانس در قالب نخستین جشنواره فیلم وحدت هستیم.

اتفاق مبارکی که می‌تواند در تقابل با نگاه تفرقه افکنانه افراط گرایی و تکفیر با تولید محتوای ارزشمند حرکتی درخورشان در مسیر کمک به وحدت مسلمانان باشد.
هنرمندان عزیز و متعهد مسلمان: قطعا این آغاز راه خواهد بود و باید گامهای بعدی بسیار بلندتر و غنی‌تر برداشته شود تا شاهد حضور فعال جامعه هنری و بویژه جامعه سینمایی جهان اسلام در تولید محتوا و آثار فاخر در زمینه وحت اسلامی باشیم.

اینجانب ‌نهایت سپاس و تقدیر خویش را به ساحت شریف همه هنرمندان متعهد و عاشق حقایق اسلام ناب محمدی تقدیم می‌دارم و از عزیزان پرتلاش و زحمتکش در بخشهای مختلف نخستین جشنواره فیلم وحدت، هیات محترم داوران، دبیرخانه محترم جشنواره و بویزه هنرمندان عزیز و شریف تشکر می‌نمایم.

توفیق رفیق راه‌تان باد و همیشه ایام سربلند و سعادتمند باشید.»

اولین جشنواره بین امللی فیلم وحدت اسلامی همزمان با هفته وحدت ۲۵ الی ۲۷ آذر در تهران به دبیری هلاشم میرزاخانی برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.