شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۱

در اختتامیه سی امین کنفرانس وحدت اسلامی صورت گرفت؛

بحرانی بهترین کارگردان و نصیریان بهترین بازیگر اولین جشنواره فیلم وحدت شدند/ تقدیر از برگزیدگان بخش ملی جشنواره

اختتامیه جشنواره فیلم وحدت

سینماپرس: در مراسم اختتامیه سی امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی برگزیدگان اولین جشنواره فیلم وحدت معرفی و با اهداء جوایز تقدیر شدند.

به گزارش سینماپرس مراسم اختتامیه سی‌امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی امشب (شنبه ۲۷ آذرماه) با حضور علما و شخصیت‌های برجسته جهان اسلام از ۲۵۰ کشور در سالن همایش‌های بین المللی صداوسیما آغاز شد.

در ابتدای این مراسم هاشم میرزاخانی دبیر جشنواره فیلم وحدت اسلامی گزارشی از روند برگزاری این جشنواره و فعالیت‌های آن ارائه کرد و پس از آن هیات داوران بخش‌های مختلف معرفی شدند.

تجلیل از ۴ فعال در حوزه تقریب مذاهب اسلامی

همچنین در این مراسم از ۴ نفر از علما و اندیشمندان فعال در حوزه تقریب مذاهب اسلامی  از جمله زهرا مصطفوی فرزند امام خمینی (ره)، صافی ناز کاظم نویسنده مشهور مصری، عثمان بطیخ از علمای تونس و آیت الله محمد ابراهیم جناتی از علما و محققان کشورمان تقدیر شد.

در ادامه مراسم اختتامیه با حضور آیت الله اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان، شیخ بدرالدین حسون مفتی اعظم سوریه، حجت الاسلام اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، گلرو معاون اجرایی و اداری مجمع و جمعی از هنرمندان از برگزیدگان بخش ملی اولین جشنواره بین المللی فیلم وحدت اسلامی تقدیر شد.

اسامی برگزیدگان بخش‌های مختلف سینمای ملی به شرح زیر اعلام و  تقدیر شدند:

*بخش فیلم کوتاه و نیمه بلند

-نسیم مرعشی برای فیلم نخجیل

ـ*بخش پویانمایی:

-سید مصطفی حسینی برای فیلم «و آخرین پیامبر»

* بخش فیلم داستانی کوتاه و نیمه بلند:

-امیرعباس ربیعی

*بهترین دستاورد فنی

-حسن اسدی

*بخش فیلم کوتاه و نیمه بلندی داستانی

-محمد اسفندیاری

*بهترین تحقیق و تفحص فیلم کوتاه:

-علی کمیلی و علی اکبر براتی

*بهترین دستاورد فنی:

-روح الله رفیعی

*بهترین فیلم مستند کوتاه و نیمه بلند

- روح الله رفیعی

*بهترین فیلم مستند بلند:

-محمدعلی فارسی

*جایزه ویژه بخش مستند:

-هوشنگ میرزایی

** بخش فیلم‌های سینمایی

*بهترین فیلم نامه

- حجت الاسلام محمد سعید بهمن پور – فیلم مریم مقدس

* بهترین کارگردانی فیلم:

-شهریار بحرانی – فیلم مریم مقدس

*بهترین بازیگر نقش اول زن:

-گلاب آدینه – فیلم وقتی همه خواب بودند

*بهترین بازیگرنقش اول مرد:

-علی نصیریان فیلم شکارچی شنبه

*بهترین دستاورد فنی

-حمید خضوعی ابیانه

*بهترین فیلم بلند:

-محسن علی اکبری- تهیه کننده فیلم مریم مقدس

 همچنین  در این مراسم علی نصیریان با تقدیر از اقدام مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در برگزاری جشنواره فیلم وحدت اظهار کرد: مقاله و سخنرانی و کتاب بسیار خوب است اما جذابیت و تاثیرگذاری فیلم و نمایش بسیار بیشتر است.

وی ادامه داد:‌ ما باید از ابزار هنر برای رسیدن به وحدت استفاده کنیم. اگر هنر در راستای اصول خود باشد و در ساختار صحیح، فنی و تکنیکی انجام شود، نه به صورت تبلیغاتی و شعاری، بسیار اثرگذار خواهد بود.

این بازیگر سینما و تلویزیون یادآور شد: اقدام مجمع جهانی تقریب مذاهب در برگزاری جشنواره فیلم وحدت بسیار ارزنده است و برای بنده هم دریافت جایزه این جشنواره که به خاطر فیلم شکارچی شنبه اثر آقای شیخ هادی است افتخار بسیار بزرگی است و کارگردان برای تهیه این فیلم زحمت بسیاری کشیده است.

سی‌امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با موضوع وحدت و ضرورت مقابله با جریان‌های تکفیری از روز پنجشنبه ۲۵ آذر در سالن اجلاس سران آغاز به کار کرد و اندیشمندان و صاحبنظران بین المللی در این نشست سه روزه موضوعاتی مانند نقش جریان‌های تکفیری در تفرقه صفوف مسلمانان، ضرورت مقابله با جریان‌های تکفیری برای تحقق وحدت امت، نقش استعمار در تجزیه جهان اسلام توسط جریان‌های تکفیری و خطر جریان‌های تکفیری برای زنده نگه داشتن مسئله فلسطین را بررسی کردند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.