یکشنبه ۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸

ابطحی در گفتگو با سینماپرس: (قسمت دوم)

اختلاف وزارت ارشاد و صدا و سیما بر سر «VOD» به شورای عالی فضای مجازی کشیده شد/میخواهیم از ذلت دانلود به عزت آپلود برسیم

مصطفی ابطحی در نشست رسانه‌ای چهارمین جشنواره فیلم «یاس»

سینماپرس: مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری گفت: اختلافی که بین وزارت ارشاد و صدا و سیما بر «وی او دی» هست نیاز به ورود یک نهاد فرا دستی و فرا قوه ای به عنوان شورای عالی فضای مجازی داشت که این اختلاف را بررسی کند و همین هم شد و در حال حاضر پرونده اختلافات به شورای عالی فضای مجازی رسید.

مصطفی ابطحی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس در خصوص سرانجام اختلافات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صدا و سیما بر سر اجرای «وی او دی» اظهار داشت: خوشبختانه «وی او دی» به قوت خودش مسیرش را طی می کند و ما شرکت های مهم دارنده محتوا را شناسایی کردیم و همه مبانی حقوقی ، مقرراتی و آیین نامه ای را تدوین کردیم و جلسات متعددی با کمیته محتوا، حقوقی و فنی داشتیم همه مقدمات کار فراهم شده است و به دقت تمام و همه جانبه نگری و دور اندیشی داریم مسیر را طی می کنیم.

وی افزود: البته طبیعی است که اختلاف نظرهایی هم بین نهاد ها و سازمان ها وجود داشته باشد اما خود من چون تجربه حضور در صدا و سیمای جمهوری اسلامی را داشتم می گویم که هیچ رقابتی بین وزارت ارشاد و صدا و سیما در بحث «وی او دی» احساس نمی کنیم .

وی ادامه داد: وزات فرهنگ ارشاد و صدا و سیما جمهوری اسلامی هر دو بازوی نظام هستیم و باید مکمل همدیگر باشیم و همه فرزاندانی هستیم که برای اعتلای شاخصه های فرهنگی نظام و همچنین اجرای منویات مقام معظم رهبری در کنار هم تلاش می کنیم .

مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری تصریح کرد: تلقی ما این است که متولی اینترنت و وب در کشور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و با توجه به اهداف این وزارتخانه مسئولیت این امر مهم را موسسسه رسانه تصویری بر عهده گرفته است و طبیعی است که هر کسی در فضای مجازی بخواهد فعالیتی انجام بدهد باید از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز بگیرد.

وی در تکمیل صحبتهایش اضافه کرد: سازمان صدا و سیما نیز به عنوان نهاد بسیار مهم و تاثیر گذار متولی صوت و تصویر در کشور است و آنچه که «وی او دی» در سند نمایش داده می شود صوت و تصویر فراگیر نیست و مشمول صوت و تصویر فراگیر نیست.

ابطحی افزود: ما در این خصوص تعاریف خودمان را هم ارائه دادیم و اختلافی که بین ما و صدا و سیما هست و البته همچنان نیز ادامه دارد نیاز به ورود یک نهاد فرا دستی و فرا قوه ای به عنوان شورای عالی فضای مجازی بود که این اختلاف را بررسی کند و همین هم شد و در حال حاضر پرونده اختلافات در خصوص «وی او دی» به داور شورای عالی فضای مجازی رسید.

این مدیر سینمایی خود و مجموعه وزارت ارشاد را تابع تصمیم قانون دانست و اشاره کرد: ما تابع قانون هستیم و هیچ اصراری هم بر مواضع خودمان نداریم و هر آن چیزی را که قانون برای ما تصمیم بگیرد ما تبعیت خواهیم کرد و در اجرای آن نیز به هیچ عنوان کوتاهی نخواهیم کرد. 

وی تاکید کرد: البته انتظار ما این است که رقابت های درون سازمانی نباید موجب شود که ما به این جدال ها و بگو مگو ها بپردازیم و محتوای ما در خارج از کشور توسط معاندین دسته بندی کنند و به ما ارائه داده شود و از این اختلافات سایت های مختلف خارجی و شبکه های معاند نظام جمهوری اسلامی ایران سوء استفاده بکنند. ما همه در راستای نظامی تلاش می کنیم که خودمان را متعلق به آن می دانیم و این اختلاف نظرها طبیعی است و نهادهای تصمیم گیر وجود دارد. در نظام ولایت فقیه هیچ راه بن بستی وجود ندارد و نخواهد داشت و همه موانع برای تلاش روز افزون مخصوصاً در حوزه فرهنگی قابل بر طرف شدن است.

مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری تصریح کرد: نباید فرصت به وجود آمده را از دست بدهیم و اگر از دست بدهیم ما کنش گر فعال در حوزه رسانه ای و مجازی نخواهیم بود. ما در «وی او دی»  تلاش می کنیم که از ذلت دانلود به عزت آپلود برسیم . «وی او دی»  آغازی بر آپلود داشته های فرهنگی و تصویری و گنجینه عظیم فرهنگی و هنری است که ما با ظهورش حرف های زیادی را در فضای مجازی خواهیم داشت  تا بتوانیم مردم را از این سرگشتگی و ولنگاری در حوزه مجازی رهایی بخشیم.

ابطحی در پایان گفتگو خاطر نشان ساخت: اعضای محترم شورای عالی فضای مجازی در جریان کامل اختلافات ما بین ما و صدا و سیما هستند و ما منتظر تشکیل جلسه و تصمیم گیری نهایی در این خصوص خواهیم بود و امیدوار هستیم که به زودی به جمع بندی خواهند رسید و ان شالله جمع بندی آن هر چه که هست به نفع نظام جمهوری اسلامی خواهد بود .

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.