سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵

رکوردشکنی تازه در سینمای جهان / «والت دیزنی» هفت میلیارد دلاری شد

جنگ ستارگان

سینماپرس: میزان فروش آثار سینمایی کمپانی «والت دیزنی» در سال ۲۰۱۶ از مرز هفت میلیارد دلار گذشت.

به گزارش سینماپرس، دیزنی سرانجام با فروش بالای فیلم «روگ وان:‌ داستانی از جنگ ستارگان» در افتتاحیه موفق شد تا رکورد فروش سالانه استودیوهای فیلمسازی را بشکند. پیش از این کمپانی یونیورسال با فروشی برابر با شش میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار در این زمینه رکورددار بود.

«روگ وان:‌ داستانی از جنگ ستارگان»‌ در سه روز نخست اکران در سراسر جهان نزدیک به ۳۰۰ میلیون دلار فروش داشت، تا سیر موفقیت محصولات دیزنی در گیشه همچنان ادامه داشته باشد.

دیزنی بیش از این که موفقیت خود را مدیون فروش بالای داستانی تازه از دنیای «جنگ ستارگان» باشد، مدیون فروش میلیارد دلاری فیلم‌هایی چون «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی»، «در جستجوی دُری» و «زوتوپیا» و فروش ۹۶۶ میلیون دلاری فیلم «کتاب جنگل»‌ است. از دیگر فیلم‌های پرفروش دیزنی می‌توان به «موآنا»‌ و «دکتر استرنج» اشاره کرد.

البته در این میان برخی آثار دیزنی نیز در گیشه شکست خوردند که برای نمونه می‌توان از «غول بزرگ مهربان» به کارگردانی استیون اسپیلبرگ و «آلیس در آینه» با بازی جانی دپ نام برد که هر دو در جذب مخاطب ناموفق بودند.

ریاست باب ایگر رویکرد دیزنی را در سال‌های گذشته تغییر داد و این کمپانی با صرف ۱۵ میلیارد دلار «مارول»، «پیکسار» و «لوکاس فیلم» را خرید. به نظر می‌رسد که اکنون خریدهای گرانقیمت دیزنی به ثمر نشسته است. این شرکت اکنون مالک شخصیت‌های سینمایی مشهوری چون «لوک اسکای واکر»، «دارت ویدر»، «باز لایت‌یر»، «کاپیتان آمریکا»، «مرد آهنی» و «شگفت‌انگیزان» است.

از ۱۰ فیلم پرفروش سال ۲۰۱۶ پنج فیلم متعلق به کمپانی دیزنی است و رده اول تا چهارم فهرست پرفروش‌های سال نیز در اختیار محصولات این کمپانی است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.