جمعه ۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴

وزارت ارشاد مسئول مستقیم انتشار نسخه قاچاق فیلم «فروشنده» است!؟

فیلم سینمایی فروشنده

سینماپرس: علی اسدزاده؛ عرضه کننده فیلم سینمایی «فروشنده» در شبکه نمایش خانگی، وزارت ارشاد را مسئول مستقیم انتشار نسخه قاچاق این فیلم می‌داند.

به گزارش سینماپرس،  از روز سه شنبه نسخه قاچاق فیلم سینمایی فروشنده به همراه لینک دانلود غیر قانونی در سایتهای اینترنتی منتشر شد. نسخه منتشر شده دارای کد بوده و بر روی آن عبارت «بازبینی وزارت ارشاد ۹۵/٣/٩» درج شده است.

علی اسدزاده مدیر عامل شرکت تصویر گستر پاسارگاد به عنوان صاحب امتیاز پخش خانگی فیلم فروشنده در ایران درباره این اتفاق می‌گوید: انچه که امروز منتشر شده قطعا از مجاری وزارت ارشاد خارج شده است.

 وی ادامه داد: حدود یک ماه پیش متوجه شدیم نسخه ای که جهت بازبینی وزارت ارشاد برای صدور پروانه سینمایی ارائه شده بود در یکی از شهرستان‌ها منتشر شده است.

اسدزاده ادامه داد: بدنبال این اتفاق با توجه به ضربه ای که انتشار قاچاق این فیلم به توزیع نمایش خانگی ان در ایران و همچنین بروز مشکلات حقوقی برای نمایش بین المللی فروشنده بوجود خواهد اورد کارگردان فیلم که بیرون از کشور بودند تلفنی موضوع را با حجت الله ایوبی در میان گذاشته و اقای ایوبی اعلام می‌کند که قطعا پیگیری می‌کنند و بدنبال آن ایشان ستاد صیانت را مسوول پیگیری این مسئله می‌کنند.

مدیر عامل تصویر گستر پاسارگاد با اشاره به اینکه هم اکنون نسخه قاچاق بصورت گسترده منتشر شده است افزود: هرچه به سازمان سینمایی و وزارت ارشاد نامه نوشتم و پیگیری کردم هیچ جوابی نشنیدم و نتیجه‌ای حاصل نشد.

 وی ادامه داد: نتیجه پیگیرهای محلی ما از شهرستان این بود که نسخه‌ای از فیلم را فردی ناشناس که غیر محلی بوده است به یک ویدئو کلوپ به قیمت ۱۰۰ هزار تومان فروخته است.

اسدزاده ادامه داد: در نسخه‌ای که هم اکنون بصورت قاچاق عرضه شده است حتی تصحیح رنگ، موسیقی و کارهای فنی هم صورت نگرفته است. علاوه بر فیلم فروشنده فیلمهای ابد و یک روز و یک دزدی عاشقانه هم بصورت نسخه وزارت ارشاد جهت پروانه نمایش سینمایی قاچاق شده است.

وی در پایان افزود: تا مشخص شدن این موضوع مهم که کل شبکه نمایش خانگی را به خطر انداخته است فیلم فروشنده را توزیع نخواهد کرد.

این موضوع به زودی باعث از بین رفتن حیات شبکه نمایش خانگی می‌شود و دیگر خرید فیلم ایرانی به هیچ عنوان ارزش سرمایه گذاری را ندارد. از طرفی باعث بی اعتمادی پخش کنندگان خارجی که قصد خرید فیلم های ایرانی را دارند خواهد شد. فیلم فروشنده هنوز در بسیاری از کشورها به روی پرده نرفته است و قرار است اکران ان در امریکا از اسفند ماه اغاز شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.