شنبه ۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸

قائم‌مقام مدیرعامل اسبق صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داد؛

تازه ترین خبرها از پشت پرده تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان و ارتباط آن با تهیه کننده سریال «شهرزاد»

سید محمد امامی در نشست خبری سریال«شهرزاد»

سینماپرس: قائم‌مقام مدیرعامل اسبق صندوق ذخیره فرهنگیان به جزئیاتی از پشت پرده تخلفات این صندوق پرداخت و گفت: در این صندوق به شکل خانوادگی کار می‌کردند تا موضوعات سری باشد.

محمدرضا محدث خراسانی قائم‌مقام مدیرعامل اسبق صندوق ذخیره فرهنگیان به ارائه جزئیات جدید از پرونده تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان پرداخت و اظهار داشت: ۱۳۰۰ میلیارد تومان به شخصی به نام «ر . ا» داده شد تا در جلسات دستورات شهاب‌الدین غندالی مدیرعامل وقت صندوق ذخیره فرهنگیان را اجرا کند، فردی که ۱۰ درصد از سهام را از شهرداری خریده است.

وی ادامه داد: محمد امامی سرمایه‌گذار مجموعه شهرزاد بیش از هزار میلیارد تومان وام از بانک سرمایه گرفته که با دستور آقای غندالی انجام شده است.

ماجرای ۱۳۰۰ میلیارد تومان وام به سرمایه‌گذار شهرزاد

وی در پاسخ به این پرسش که نقش محمد امامی در تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان چه بوده است، تصریح کرد: آقای امامی برای اینکه فیلمی تهیه کند با آقای غندالی رابطه ایجاد کرد و از وی بین هزار تا ۱۳۰۰ میلیارد تومان وام با چک گرفته است که بعد نتوانست این مبلغ را برگرداند و الان در زندان به سر می‌برد. 

قائم‌مقام مدیرعامل اسبق صندوق ذخیره فرهنگیان، خاطرنشان کرد: بانک‌ها چنین وامی را به کسی نمی‌دادند و اگر پرداخت می‌کردند برای هر فرد معادل ۱۵۰ درصد ملک می‌خواستند؛ پس این افراد به جاهایی می‌روند که می‌توانند نفوذ کنند؛ به عنوان مثال آنها اعلام می‌کنند که اگر این فیلم در آینده تولید شد برای نمونه ۲۰ درصد به شما سود می‌دهیم و در قرارداد این طور امضا می‌کنند و وثیقه‌ای نیز ندارند که البته باید بدانیم فیلم جزو وثیقه نیست.

محدث خراسانی متذکر شد: آقای غندالی با چک به آقای امامی وام داده است و بعد آقای امامی نتوانسته است مبلغ را به صندوق برگرداند؛ الان مشکل این است که بانک‌ها وام نمی‌دهند و شرکت‌های دیگر نیز چنین وامی پرداخت نمی‌کنند اما پول ۹۰۰ هزار معلم را به راحتی بذل و بخشش می‌کنند و هیچ اتفاقی در این خصوص نیفتاده است.

وی ادامه داد: اما اگر این مبلغ برای صندوق «شستا» کارگران بود و با  یک هشتم مبلغ یاد شده ، این اقدام انجام می‌شدف افراد جمع شده و اعتراض می‌کردند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.