شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵

در گفتگو با سینماپرس عنوان شد؛

شریفیان: مایلم در سینما به عنوان مشاور موسیقی فیلم هایی که در جنوب کشور ساخته می شوند حضور داشته باشم

محسن شریفیان در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات

سینماپرس: محسن شریفیان موسس گروه موسیقایی «لیان» بوشهر که مدت ها است با پروژه های سینمایی به عنوان آهنگساز همکاری می کند گفت: مایلم در سینما به عنوان مشاور موسیقی فیلم هایی که در جنوب کشور ساخته می شوند حضور داشته باشم تا به عنوان آهنگساز مرتباً برای فیلم های متعدد سینمایی که ارتباطی با موسیقی فولکلوریک جنوبی ندارند آهنگ بسازم.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: من از زمانی که به عنوان آهنگساز وارد عرصه سینما شدم سعی کردم که این رسانه مرا از مسیر کاری ام منحرف نکند و به این منظور تمامی تلاشم را به کار بردم در آثاری به عنوان آهنگساز حضور داشته باشم که با تبحر و تخصص من که در حوزه موسیقی جنوب کشور است همخوانی و قرابت داشته باشد.

شریفیان ادامه داد: از آخرین فیلم هایی که من در آن ها به عنوان آهنگساز حضور داشتم می توان به فیلم «پینوکیو، عاموسردار و رئیسعلی» به کارگردانی سیدرضا صافی اشاره کرد که در جشنواره فیلم رشد حضور درخشانی داشت و از سوی دیگر فیلم سینمایی «تیک آف» به کارگردانی احسان عبدی پور را آماده نمایش دارم که اتفاقاً حمزه مقدم به عنوان یکی از اعضای گروه موسیقی لیان نیز در آن ایفای نقش می کند و رضا یزدانی خواننده مطرح راک نیز در آن حضور دارد.

این آهنگساز در ادامه این گفتگو اظهار داشت: فیلمسازان از آنجا که نسبت به شناخت بنده به فضای موسیقایی جنوب کشور آگاه هستند به من مراجعه می کنند و من هم با کمال میل به آن ها مشاوره می دهم.

آهنگساز انیمیشن «خلیج همیشه فارس» در بخش دیگری از این گفتگو به تفاوت میان فضای موسیقایی در کشور ما با فضای موسیقایی فیلم در جهان اشاره کرد و گفت: متأسفانه بسیاری از آهنگسازان تنها به گرته برداری از موسیقی های مطرح فیلم های جهان می پردازند و از این رو ما فاصله زیادی با بسیاری از کشورهای جهان در حوزه موسیقی فیلم داریم اما خوشبختانه من جزو آن دسته افرادی بوده ام که هیچ گاه تمایل به کپی برداری نداشته ام و اگر شناختی نسبت به فضای موسیقایی یک اثر سینمایی نداشتم ساخت موسیقی آن را نمی پذریفتم.

وی تأکید کرد: یک موسیقی دان باید از حالات و روحیات اقوام و فرهنگ های مختلف در مراسم های عزا و عروسی و... آگاهی داشته باشد و در ضمن به جغرافیا نیز اشراف کامل داشته باشد تا موسیقی را که برای یک فیلم می سازد ماندگار شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.