سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰

در گفتگو با سینماپرس عنوان شد؛

نعیمی: دولت باید تصدی گری در امر تولید و اکران فیلم را کاهش دهد/ فیلم جدیدم به بررسی تأثیرات بیرونی جامعه بر روابط آدم ها می پردازد

اصغر نعیمی در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات

سینماپرس: اصغر نعیمی فیلمنامه نویس و کارگردان سینما ضمن انتقاد از عملکرد دولت برای دخالت در حوزه تولید سینما گفت: دولت باید تصدی گری در امر تولید و اکران فیلم را کاهش دهد و به جای رقابت با جریان سینمای مستقل کاری کند که سینمای مستقل بتواند نفس تازه کند.

کارگردان فیلم سینمایی «سلام بر عشق» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه ما همواره شاهد آن بوده ایم که هر دولتی رأس کار آمده بیشترین بودجه و انرژی اش را صرف تولید و اکران فیلم های سینمایی کرده و به نوعی با سینمای مستقل به ستیزه و رقابتی ناعادلانه پرداخته است.

وی ادامه داد: مسئولان فرهنگی و هنری در وزارت ارشاد و سازمان سینمایی باید بدانند دولت قرار نیست فیلم بسازد! دولت باید به زیرساخت های سینما کمک کند و امیدوارم این بصیرت در دولت به وجود آید که به جای رقابت با سینماگران سالن سازی کند و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری سینمای کشور را تقویت کرده و از سوی دیگر به تربیت نیروهای متخصص بپردازد و بودجه های هنگفتی را که صرف تولید آثار سینمایی می کند برای امور رفاهی سینماگران که در وضعیت معیشتی خوبی به سر نمی برند مصرف نماید.

نعیمی خاطرنشان کرد: متأسفانه فیلمسازانی که مستقل کار می کنند و به هیچ جریان خاصی وابستگی ندارند همیشه شرایط شان بسیار سخت تر و بغرنج تر از سایر فیلمسازان بوده است که از بودجه های دولتی ارتزاق می کنند و دولت باید به این مهم توجه کند.

کارگردان فیلم سینمایی «بی وفا» در بخش دیگری از این گفتگو در رابطه با جدیدترین فعالیت های خود اظهار داشت: بعد از اتمام اکران فیلم «سایه های موازی» نگارش یک فیلمنامه اجتماعی را در دست گرفتم و این روزها در اواسط نگارش این فیلمنامه هستم.

وی در خاتمه این گفتگو افزود: فیلم جدیدم نگاهی به روابط میان آدم ها دارد و داستانی عاشقانه است که در یک بستر اجتماعی و معاصر می گذرد و روایتگر عشقی است که جریانات اجتماعی روی آن اثر می گذارد. تأثیرات بیرونی جامعه بر روابط آدم ها بستر اصلی فیلمنامه است و البته این بدان معنا نیست که قرار باشد در این فیلم ما شاهد روایتی داستانی غیرمتعارف باشیم بلکه همه چیز مبتنی بر واقعیاتی است که در جامعه ما وجود دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.