چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲

در گفتگو با سینماپرس عنوان شد؛

نعمتی: تولید فیلم اجتماعی مبتنی با واقعیت اتفاق مبارکی است/ نباید تنها تلخی ها و سیاهی ها در آثار نمایش داده شود، باید نقاط پررنگ و مثبت را هم دید

آنا نعمتی در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات

سینماپرس: آنا نعمتی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر کشور گفت: زمانی که به عنوان بازیگر وارد این عرصه شدم به هیچ عنوان دغدغه مردم و معضلات اجتماعی را نداشتم و فکر می کردم بازیگری تنها بازی کردن جلوی دوربین و دیده شدن است اما به مرور زمان وقتی پخته تر شدم درگیر معضلات اجتماعی شدم و امروزه برای بازی در نقش هایم با روانشناسان و جامعه شناسان مختلف صحبت و همفکری می کنم تا بتوانم به بهترین نحو ممکن و همانطور که مردم می پسندند نقش هایم را بازی کنم.

بازیگر فیلم سینمایی «یکی می خواد باهات حرف بزنه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: من به عنوان یک زن ایرانی دل و روح و احساس دارم و خوشبختانه این خصیصه ای نیست که من به تنهایی دارای آن باشم و همیشه احساس ما ایرانیان زبانزد بوده است؛ همه ما ایرانیان خود را با یکدیگر همراه می دانیم و درگیر معضلات و مشکلات همدیگر هستیم و همین باعث شده تا شعر بنی آدم اعضای یکدیگرند بدل به شعاری برای شناسایی ما شود.

وی ادامه داد: این شعر در زندگی شخصی و حرفه ای من جریان دارد و به عنوان یک بازیگر خود را مسئول می دانم تا در مورد هم نسل های خودم و هم نسل های دخترم رایکا و زنان و کودکان و کلاً مردم میهنم و مشکلات شان دغدغه مند باشم و این مسأله برای من مانند یک وظیفه شده است و از همین رو است که به عنوان یک بازیگر دوست دارم در فیلم هایی ایفای نقش کنم که فیلمسازان شان دغدغه مند و فیلمنامه های شان بر اساس واقعیت های موجود جامعه نوشته شده است. بنده معتقدم تولید آثار اجتماعی مبتنی با واقعیت در سینمای ایران اتفاق بسیار مبارکی است و همه ما باید از این فیلم ها استقبال کنیم.

نعمتی در پاسخ به این سوأل که به این ترتیب آیا شما با سیاه نمایی در فیلم ها موافق هستید و فکر می کنید هر موضوعی را باید در آثار سینمای اجتماعی مطرح کرد اظهار داشت: سینما باید مشکلات موجود در جامعه را بازگو کند و دردها و معضلات و بحران های موجود در جامعه باید نشان داده شود و حتی در آثار کمدی هم باید گوشه ای از دغدغه های انسانی مردم جامعه را نشان دهد اما سیاه نمایی باعث تلخی و تلخکامی در جامعه می شود. ما باید آگاه باشیم که سینما و هنر اصولاً برای مردم هستند و با مردم زنده می مانند و دلیل آن هم این است که از دیرباز تاکنون سینما بازگوکننده دردهای مردمی بوده است و تأثیر زیادی روی بخش های مختلف جامعه و به ویژه طبقه میانی جامعه داشته و دلیل آن هم این بوده که مخاطب زندگی خود را در فیلم ها نظاره می کرده است اما این مطلب باعث نمی شود تا تنها تلخی ها و سیاهی ها در آثار نمایش داده شوند و باید نقاط پررنگ و مثبت را دید و آن ها را هم بازگو کرد.

بازیگر فیلم سینمایی «برف روی شیروانی داغ» خاطرنشان کرد: ما باید در سینما به دنبال آن باشیم که با برداشتن گام های مثبت هنر هفتم را در کشورمان به رشد و تعالی برسانیم و امیدوارم که با همکاری تمامی هنرمندان و سینماگران و به خصوص مسئولان این امر محقق شود.

برنده تندیس سینمایی حافظ بهترین بازیگر زن برای فیلم «انارهای نارس» تأکید کرد: من همواره با مردم ارتباط زیادی دارم و معتقدم ارتباط بازیگر با مردم می تواند باعث موفقیت های روزافزون وی شود؛ ارتباط من با مردم هم در فضای مجازی و از طریق صفحه اینستاگرام شخصی ام است که با انتشار پست هایی از فیلم هایم از آن ها نظرخواهی می کنم و هم در کوچه و خیابان های شهر با آن ها هم کلام شده و فیدبک های بیشتری را دریافت می کنم.

نعمتی افزود: من هیچ گاه خودم را از مردم جدا ندانسته و نمی دانم و از دل همین جامعه بیرون آمده ام و با مردم زندگی کرده ام و بعد از اینکه در دنیای بازیگری مشهور شدم ارتباطم را با تمامی دوستان دوران مدرسه ام حفظ کردم و هرگز شهرت باعث نشد تا از مردم جدا شوم.

این بازیگر در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه مایل به حضور در تلویزیون نیستم اظهار داشت: تنها دغدغه این روزهای من سینما و تئاتر است و دوست دارم در این ۲ مدیوم حضوری حرفه ای داشته باشم؛ من از تلویزیون ضربه های زیادی خوردم و بعد از بازی در سریال «کلاه پهلوی» ترجیح دادم دیگر در این رسانه کار نکنم.

بازیگر سریال تلویزیونی «پول کثیف» تأکید کرد:  دوست دارم بتوانم نقش های تأثیرگذار زیادی را بازی کنم که برآمده از دغدغه هایم است. من معتقدم یک بازیگر زمانی که در یک شخصیت ایفای نقش می کند دچار بازپروری می شود و بهتر می تواند خودش و جامعه پیرامون اش را بشناسد؛ یکی از دلایلی که میان فیلم های من فاصله نسبتاً زیادی می افتد این است که چون تا مدت ها درگیر نقش و فیلم می شوم سعی می کنم فیلم ها را فاصله بدهم تا نقش قبلی روی فیلم بعدی ام تأثیر نگذارد.

وی ادامه داد: من برای نقش ها عمیقاً مایه می گذارم و تحقیقات زیادی را انجام می دهم و حتی بعد از اکران و نمایش خانگی بازخوردها را می گیرم و همواره به دنبال آن هستم که بدانم مخاطب از کار من راضی بوده است و من در کار جدیدم پیشرفتی داشته ام و یا دچار درجا زدن شده ام!

بازیگر فیلم سینمایی «پارک وی» در خاتمه این گفتگو در رابطه با جدیدترین فعالیت های خود اظهار داشت: فیلم «ماحی» به کارگردانی داود خیام و با بازی من از اسفندماه اکران می شود و فضای این فیلم به بحرانی باز می گردد که در زمانی مافیای پولشویی جریانی را در جامعه به وجود آورد و ما شاهد سندورم تغییر چهره بودیم و خانم ها و حتی برخی آقایان در سنین پایین به شدت هویت ظاهری شان را تغییر می دهند و از لحاظ شخصیتی هم دچار بحران می شوند. یک زن قربانی بازی هایی که همیشه وجود دارد است و تبعات سیاسی و اقتصادی و اجتماعی که برایش در پی دارد و قربانی شدن این افراد را نشان می دهند که سهل انگارانه و ناخودآگاه درگیر این فضا می شوند. من از بازی در این این فیلم بسیار راضی هستم و امیدوار مخاطبان نیز از «ماحی» استقبال خوبی داشته باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.