شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰

در گفتگو با سینماپرس عنوان شد؛

مستند «عشق یا عادت» ادای دین به آتشنشانان است/ امیدوارم از این اثر ملی حمایت شود

رضا خادم

سینماپرس: رضا خادم طراح اکشن و بدلکار سینمای ایران که به تازگی اولین مستند نیمه بلند سینمایی اش با عنوان «عشق یا عادت» را ساخته در رابطه با این فیلم گفت: مستند «عشق یا عادت» ادای دین به آتشنشانان است و من تلاش کردم در این فیلم تمامی رشادت ها و زحمات این قضر زحمتکش جامعه را به درستی به تصویر بکشم.

طراح اکشن سریال تلویزیونی «مرگ» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: با توجه به اینکه سال های درازی از عمر من در رشته بدلکاری می گذشت بسیار دوست داشتم اولین فیلمم را در رابطه با مشاغل سخت و طاقت فرسا بسازم و به همین دلیل به سراغ شغل دشوار و انسانی آتشنشانی رفتم.

وی ادامه داد: زمانی که طرح اولیه مستند را به سازمان آتشنشانی ارائه دادم با استقبال بسیار خوبی از سوی آن ها روبرو شدم و آن ها حمایت های خوبی را از من به عمل آوردند و در حد بضاعت خود امکاناتی در اختیار ما گذاشتند تا روند ساخت این مستند تسهیل شود.

خادم سپس با بیان اینکه این اثر روایتگر ۲۴ ساعت از فعالیت ۲ ایستگاه عملیاتی آتش نشانی شهرستان کرج است اظهار داشت: سختی، هیجان، غم، دلاوری و رشادت شاخصه های اصلی این مستند به شمار می رود و من تلاش های یک شبانه روز از آتشنشانان را که همواره تحت فشار جسمی و روحی قرار دارند در این مستند به تصویر کشیدم.

طراح اکشن فیلم سینمایی «نارگل» خاطرنشان کرد: یکی از ایستگاه های آتشنشانی که من در آن تصویربرداری داشتم ایستگاهی بود که تمامی پرسنل آن را بانوان تشکیل می دادند و این ایستگاه در خاورمیانه همتا ندارد و ما در سطح منطقه شاهد هیچ ایستگاه آتشنشانی دیگری نیستیم که تمامی پرسنل آن را بانوان تشکیل بدهند.

وی افزود: غیرت و رشادت زنان ایرانی به خوبی در «عشق یا عادت» به تصویر کشیده شده و قطعاً هر مخاطبی بعد از تماشای این فیلم روحیه ملی اش بیش از پیش تقویت می شود و به ایرانی بودن خود افتخار می کند.

این بدلکار سینمای ایران در خاتمه این گفتگو گفت: این مستند با مشارکت روابط عمومی سازمان آتش نشانی شهرداری کرج تولید شده و به زودی در جشنواره های داخلی وبین المللی و همچنین در رسانه ملی و شبکه های خارجی پخش می شود و ما در حال حاضر مشغول رایزنی با سازمان صدا و سیما برای پخش این مستند هستیم و امیدوارم از این اثر ملی حمایت شود.

گفتنی است؛ عوامل اصلی تولید این فیلم عبارتند از: کارگردان: رضا خادم، دستیار کارگردان: علیرضا گلی، مجریان طرح: موسسه سینمایی طراحان حرکت،   موسسه سینمایی ترانه باران، موسسه سینما تئاتر ره آورد هنر، مدیر تولید:ارشیا ایزدی راد، تصویربرداران: عابد دروگر. محسن مصلح، تدوین: عابد دروگر، کارشناس: سید جواد موسوی

نظرات

  • معصومه باقرنژاد ۱۳۹۵/۱۰/۱۲ - ۰۳:۴۴
    0 0
    من افتخار داشتم که این فیلم رو همراه اقای خادم ببینم ودر همان لحظه واقعا کار ایشون رو تحسین کردم این فیلم درهمان زمان کوتاه توانست مفیدوجامع به مشکلات وسختیهای کار اتشنشانان بپردازد کاش حالاکه فیلمساز جوان ما به این مشکلات پرداخته کمی هم مسئولین به فکر باشند
  • الهام کربلایی ۱۳۹۵/۱۰/۱۲ - ۱۰:۰۲
    0 0
    واقعامستندعشق یاعادت عمق زحمت آتش نشانان عزیزمون به تصویرکشیده زحمتی ک خیلی وقتاازدیدمسئولین نادیده شمرده میشه واقعابایدخداقوت گفت به آقای خادم وتیم حرفه ای ایشون برای ساخت همچین مستندی

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.