جمعه ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰

در گفتگو با سینماپرس عنوان شد؛

لشگری‌قوچانی: نیاز به الگوریتم و نرم‌افزار برای اکران داریم/ مقصر اصلی سازمان سینمایی است که برنامه‌ریزی مدونی برای اکران فیلم‌ها ندارد

منصور لشگری قوچانی

سینماپرس: منصور لشگری قوچانی تهیه کننده سینما که به تازگی جدیدترین فیلمش با عنوان «هفت ماهگی» به کارگردانی هاتف علیمردانی روی پرده سینماها رفته گفت: «هفت ماهگی» قصه ای فراگیر دارد و می تواند مورد توجه مخاطبان واقع شود و نسبت به اثر قبلی علیمردانی قشر وسیع تری از جامعه را هدف اصلی خود قرار داده است.

تهیه کننده فیلم سینمایی «عصر یخبندان» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: «هفت ماهگی» هشدار و تلنگری  برای جامعه و خانواده هاست اظهار داشت؛ متأسفانه طی سال های اخیر بسیار شاهد آن بوده ایم که برخی خانواده ها به مسائل و اتفاقات پیرامون زندگی شان بی توجه هستند و به نوعی «باری به هر جهت» زندگی می کنند. به تعبیری به سمت بی تفاوتی و شاید نوعی لاابالی گری رفته اند که این امر می تواند برای نسل آینده کشور بسیار خطرناک باشد و جامعه را به سمت پوچی هدایت کند؛ «هفت ماهگی» فیلمی است که در مذمت و نکوهش این نوع سبک زندگی ساخته شده و به نقد آن می پردازد.

لشگری قوچانی تأکید کرد: من همواره از بدو ورودم به سینما به این مسأله تأکید داشته ام که یک فیلم بایستی به گونه ای ساخته شود که مخاطب از دیدن آن لذت ببرد و بعد از تماشای فیلم از اینکه پول و وقت خود را صرف فیلم دیدن کرده است پشیمان نشود. خوشبختانه «هفت ماهگی» فیلمی از آب درآمده که پیش بینی می کنم اکران خوبی را پشت سر خواهد گذاشت.

این تهیه کننده سینما سپس با انتقاد از شرایط به وجود آمده برای اکران آثار سینمایی که منجر به فیلمسوزی شده است اظهار داشت: ما نیاز به یک الگوریتم و نرم افزار برای اکران آثار سینمایی داریم. سالانه در سینمای ایران فیلم های زیادی تولید می شوند که امکان اکران برای همگی آن ها فراهم نیست. وزارت ارشاد و سازمان سینمایی دغدغه چندانی برای اکران آثار سینمایی ندارند و در پاسخ به گلایه های ما عنوان می کنند که اکران فیلم ها را به بخش خصوصی و شورای صنفی نمایش واگذار کرده اند و این در حالی است که قطعاً این چند نفر نمی توانند برای سینمای ایران تصمیم گیری کنند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «خط ویژه» خاطرنشان کرد: ما در سینمای ایران نیاز به کار علمی داریم؛ هر ساله در این فصل ما شاهد آن هستیم که تعداد کثیری فیلم روی پرده می روند و فروش خوبی هم نمی کنند و زود هم از اکران برداشته می شوند و این ظلم به هیچ عنوان به نفع آینده سینمای کشور نیست.

وی تصریح کرد: تنها افرادی در این میان برد می کنند که می توانند رانت بگیرند چرا که پایه سینمای ما بر اساس رانت و نفوذ است و اگر سینماگری رانت و نفوذ نداشته باشد همیشه مظلوم واقع می شود و من معتقدم که مقصر اصلی این اتفاقات سازمان سینمایی است که برنامه ریزی مدونی برای اکران فیلم ها ندارد.

لشگری قوچانی افزود: من در زمان اکران «کوچه بی نام» هم با همین مشکل روبرو بودم و آن زمان هم لطف مردم و تبلیغات دهان به دهان آن ها بود که باعث فروش بالای فیلم شد در غیر این صورت ما در آن زمان هم با شکست مواجه می شدیم.

این تهیه کننده در پاسخ به این سوأل که برای تبلیغات «هفت ماهگی» چه تدابیری داشته است اظهار داشت: متأسفانه سازمان صدا و سیما علیرغم اینکه از ماه ها قبل با آن ها برای تبلیغات این فیلم مذاکره داشته ام هنوز هیچ گونه پاسخی به من نداده است و من فقط به تبلیغات مردمی ایمان دارم و از آنجا که همیشه برای مردم خوب ایران فیلم می سازم می دانم که آن ها نیز مرا تنها نخواهند گذاشت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.