یکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱

ممانعت از پخش همزمان با سالگرد تقدیر رهبری از این برنامه

«ثریا» به صداوسیما برمی‌گردد؟

برنامه ثریا

سینماپرس: برنامه «ثریا» درست همزمان با سالگرد تقدیر رهبر معظم انقلاب از این برنامه و انتخاب آن به عنوان بهترین برنامه تلویزیونی در جشنواره عمار، از پخش بازماند! برخی شنیده‌ها نیز از تعطیل شدن برنامه ثریا حکایت دارد.

به گزارش سینماپرس، کیهان نوشت: برنامه «ثریا» قرار بود که چهارشنبه 15 دی و با موضوع جشنواره عمار روی آنتن شبکه اول سیما برود. این برنامه، سال قبل هم بعد از اینکه با همین موضوع پخش شد، مورد تقدیر رهبر انقلاب قرار گرفت. اما در کمال شگفتی، این برنامه در هفته جاری با همان موضوع اصلا امکان پخش نیافت! جای سوال است که چرا این برنامه درست در سالگرد پیام تقدیر رهبری از این برنامه و انتخاب آن در جشنواره مردمی فیلم عمار به عنوان بهترین برنامه تلویزیونی از رفتن روی آنتن باز مانده است؟ مسئولان صدا و سیما و روابط عمومی شبکه یک سیما هیچ توضیحی درباره این اتفاق نداده‌اند.

محسن مقصودی، تهیه کننده و مجری برنامه «ثریا» حاضر به مصاحبه درباره این موضوع نشد و تنها به گفتن این سخن به کیهان اکتفا کرد: «درحال رایزنی با مدیران ارشد سازمان صدا و سیما هستیم و امیدواریم که ثریا با همان رویکرد همیشگی و بدون اینکه به برنامه‌ای خنثی تبدیل شود به زودی به آنتن رسانه ملی برگردد.»
گفتنی است، طی سال‌های گذشته، دولت یازدهم تخصیص بودجه به صدا و سیما را به عدم پخش برنامه‌های انتقادی مشروط کرده است. دولت، پیش از این هم نسبت به پخش مستندهای برنامه «ثریا» درباره برنامه هسته‌ای واکنش منفی نشان داده بود. همچنین پس از برنامه ثریا با موضوع آسیب‌شناسی حوزه سلامت، با واکنش جدی مسئولان دولت و وزارت بهداشت مواجه شد. نکته قابل تأمل این است که قسمت اخیر برنامه ثریا نیز با موضوع دانشمندان هسته‌ای و اخراج تیم شهید احمدی روشن پخش شد که بازتاب‌های فراوانی یافت.
مقصودی در مراسم اختتامیه جشنواره عمار، پس از کسب فانوس بهترین برنامه تلویزیونی و فانوس مستند برگزیده در بخش «تاریخ انقلاب وفتنه ۸۸» برای مستند «شورش در شهر» گفته بود: امیدوارم مسئولانی که شعار «آزادی بیان» می دهند در عمل هم به این شعار پایبند باشند و در تحمل منتقدین سعه صدر بیشتری داشته باشند.
مقصودی در پایان گفته بود: برای «استمرار» پخش برنامه ثریا دعا کنید.اکنون با توجه به تاکیدات ویژه رهبر معظم انقلاب در خصوص حمایت از برنامه‌های انقلابی در صدا و سیما که به‌ طور مشخص در خصوص این برنامه نیز به ریاست جدید سازمان تاکید شده بود، باید دید آیا مسئولان سازمان صدا و سیما در خصوص مشکلات پیش آمده برای پخش این برنامه تاثیرگذار جبهه انقلاب، حاضر به پاسخگویی و شفاف‌سازی خواهند بود؟

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.