یکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹

بررسی تصمیمات لحظه ای مدیریت سینما/۴

سلطان محمدی: مدیران سازمان سینمایی برای محبوب کردن مدیرعامل جدید انجمن سینمای جوانان اقدام به اضافه کردن بخش فیلم کوتاه به جشنواره فجر کرده اند

حسین سلطان محمدی

سینماپرس: حسین سلطان محمدی منتقد سینما گفت: تغییر ناگهانی مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران و آمدن مدیری که با این فضا آشنا نبود باعث شد تا مدیران سازمان سینمایی برای محبوب کردن مدیرعامل جدید انجمن سینمای جوانان اقدام به اضافه کردن بخش فیلم کوتاه به جشنواره فجر کنند!

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مدیران برای اینکه قلوب بخشی از فعالان سینمای ایران را با خود همراه کنند دست به این کار زده اند و بخش فیلم کوتاه را به مهمترین رویداد سینمایی کشور باز گردانده اند و این مسأله تنها یک امتیاز است که از سوی مدیریت ارشد سینمای کشور به یک مدیرعامل جوان و جویای نام داده شده تا بتواند مورد توجه فعالان حوزه فیلم کوتاه قرار بگیرد.

سلطان محمدی خاطرنشان کرد: البته در جشنواره های جهانی ما بعضاً شاهد آن هستیم که فیلم های کوتاه در کنار فیلم های بلند حضور دارند و به آن ها توجه می شود اما نکته مهم این است که در سینمای ایران هیچ گاه به فیلم کوتاه توجه چندانی نشده و در زمانی هم که فیلم کوتاه در جشنواره حضور داشت تنها اهالی فیلم کوتاه به تماشای آثار خود می نشستند و سایرین توجهی به این آثار نداشتند.

این منتقد سینما در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه متأسفانه ما در سینمای ایران ناخواسته نظم را در بی نظمی می بینیم اظهار داشت: هیچ چیز در سینمای ایران سر جای خودش نیست و کسی هم آیین نامه ها و قوانین را قبول ندارد؛ به عنوان مثال زمانی که هیأت انتخاب جشنواره متشکل از زبده ترین و متخصص ترین نیروهای سینمایی مبادرت به انتخاب آثار می کنند واکنش های سینماگرانی که پشت در جشنواره می مانند بسیار زشت و زننده است و اعتراض های نابجایی صورت می گیرد و همه می خواهند به هر لطایف الحیلی که شده فیلم شان را در بخش مسابقه جا بدهند و همین باعث می شود که بعد از اعلام ۲۸ فیلم حاضر در جشنواره ۵ فیلم دیگر به ضرب و زور به بخش آثار مسابقه اضافه شوند.

وی ادامه داد: این اتفاقات در حالی است که جشنواره مهمی مانند جشنواره فیلم فجر نیازمند یک نظم سیستماتیک است و این بی نظمی ها و بی قانونی ها و زورگویی ها بعد از سال ها برگزاری این رویداد شایسته نیست. ما نباید شاهد آن باشیم که به دلایلی دوستانه، ابتدایی و بدون نظر کارشناسی سیمرغی به جشنواره اضافه و یا از آن حذف شود.

سلطان محمدی در خاتمه این گفتگو افزود: امیدوارم جشنواره فیلم فجر با نظر کارشناسان و بزرگان سینمای ایران دارای آیین نامه ای اصولی، مدون و لازم الاجرا شود که همه ساله پیش از برگزاری این رویداد ما شاهد تغییرات سلیقه ای در ساختار آن نباشیم و همه اهالی سینما مطلع باشند که قرار است تا ده ها سال آینده در این جشنواره چه اتفاقی رخ دهد.

نظرات

  • محمد نصیری ۱۳۹۵/۱۰/۲۶ - ۱۵:۰۴
    4 0
    انجمن سینمای جوان همیشه توپ زیر پای مدیران سازمان سینمایی بوده است اگر اقدمات مدیران مفید بود سینمای جوان با این فلاکت روزگار سپری نمی کرد
  • صادقی ۱۳۹۵/۱۰/۲۶ - ۱۵:۳۵
    4 0
    براووو منتقد این مصاحبه زیرا موسوی فردی کاملا ناآشنا و بیسواد در حوزه فیلم و کوتاه است و این ردا بر تن او زار می زند ایوبی خواسته این تغییر زیاد جلوه نکند و با افزودن سیمرغ بی خاصیت به این بخش سرو صداها و اعتراض ها را بخوابونه.
  • رضا ۱۳۹۵/۱۰/۲۷ - ۱۱:۵۴
    3 0
    موسوی خیلی کوچولو است با این ترفندهای کمونیستی بزرگ نمی شود! دم در بادکنک فقط وضعیت انفجارش را نزدیکتر کند.
  • ۱۳۹۵/۱۰/۲۷ - ۲۱:۰۷
    1 0
    حيف كه فرخنده كيش رو عوض كردن

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.