چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶

با افشای نقش «کلاه سفیدها» در جریان بستن آب بر ۵ میلیون سوری؛

آیا کلاه سفیدهای جورج کلونی، قهرمانان مردم سوری هم هستند؟/ میتینگ جرج کلونی در گلدن گلوب برای کلاه سفیدهایش!

کلاه سفید

سینماپرس: چندی پیش خبر ساخت یک فیلم سینمایی با محوریت «کلاه سفیدها» توسط تهیه کنندگان «آرگو» منتشر شد؛ حالا نیز در جریان بسته شدن آب به روی ۵ میلیون سوری،باز هم نام«کلاه سفیدها» به گوش می رسد، منتهی نه در قامت قهرمانانی که مدعی آن هستند!

سینماپرس- چندی پیش خبر ساخت یک فیلم سینمایی توسط تهیه کنندگان هالیوودی فیلم «آرگو» منتشر شد که قرار است داستان آن حول محور «سازمان دفاع مدنی سوریه» یا همان«کلاه سفیدها» باشد. کلاه سفیدها که با شعار: «هدف ما نجات جان انسان‌ها در این بحبوحه است و شعارمان این است که نجات جان یک نفر به معنی نجات بشریت است» اقدامات خود را وسعت بخشیده اند، به نظر می رسد توانسته اند نظر عمال حقوق بشر آمریکایی را جلب کنند و شنیده ها حاکی از آن است که مورد حمایت دولت آمریکا و بریتانیا قرار گرفته اند. در این بین نیز هالیوود که همیشه پشتیبان سیاست های جهانخوارانه آمریکا بوده است نیز با رصد این سازمان مدنی قصد دارد تا برای سیاست هایش کیسه ای بدوزد.

در بیانیه ای که به تازگی توسط برخی گروه های کنترل کننده وادی برده برای توافق احتمالی منتشر شده است و در آن پیشنهاد کردند که «تحت شرایطی» دسترسی به آب برقرار شود؛ نام و لگوی رسمی «سازمان دفاع مدنی سوریه» یا همان«کلاه سفیدها» آورده شده است که نشان از هم پیمانی آن ها با اشغیایی دارد که آب را به روی حدود ۵ میلیون شهروند سوری ساکن دمشق از ناحیه «وادی بردی» بسته اند.

به نقل از خبرگزاری مشرق که تحلیلی بر این خبر داشته است: واضح است که سازمانی که در موضع پیشنهاد دهنده شرایط به دولت سوریه قرار می گیرد، قطعا خود را دارای توانایی تحقق این شرایط هم می بیند. به بیان دیگر، می بایست آن ها را مسوول استمرار قطع آب شرب اهالی دمشق دانست. قطعا می توان چنین فکر کرد که آن ها روابط نزدیکی با تروریست های القاعده دارند که اکنون تاسیسات آسیب دیده‌ی آب را در وادی بردی تحت کنترل دارند.

دولت های آمریکا و انگلستان که «کلاه سفیدها» را ایجاد کرده اند و به آن ها پول می دهند، خود را «بی طرف»، «غیرجانبدار» و «دلسوز همه مردم سوریه» معرفی می کنند. این در حالی است که افسران پنتاگون و سیا در اتاق های عملیات اردن و ترکیه اقدامات ضد دولت سوریه، از جمله همین اقدام غیرانسانی بستن آب روی ۵ میلیون سوری را هدایت می کنند.

اما نکته جالب دیگر در رابطه با سیاست هالیوود در مورد کلاه سفیدها این است که از هر فرصتی برای گرفتن امتیاز چه از جانب مردم آمریکا و چه کشورهای دیگر برای توسعه و تبیین سیاست های جدید خود در آثار پیش رویشان استفاده می کنند تا قهرمانان پوشالی و ریا کار خود را در جامه ی راهبان قدیس و شجاعی معرفی کنند که کمک های بشر دوستانه شان قرار است نمایشی بزرگ از بیانیه حقوق بشر آمریکایی در جهان باشد.

جرج کلونی بازیگر و کارگردان سرشناس هالیوودی که تهیه کنندگی «کلاه سفیدها» را بر عهده دارد چندی پیش در مراسم گلدن گلوب گفت: این فیلم به زبان عربی و با زیر نویس انگلیسی ساخته می شود و می خواهد تا جایی که می شود مردم سوریه و استعدادهای سوریه را در خود داشته باشد. او ادامه داد: جلب توجه عمومی نسبت به شجاعت کسانی مثل این داوطلبان یکی از راه های مثبت استفاده از شهرت است و اضافه کرد: تنها دلیلی که مردم شناخته شده باید در چنین چیزهایی نقش داشته باشند مربوط به زمانی است که هیچ کس چیزی درباره شان نمی داند.

جرج کلونی که به واسطه مستند ساخته شده «کلاه‌سفیدها» توسط اورلاندو فون آینسیدل و به تهیه‌کنندگی جوآنا ناتاسگارا که در بخش مستندهای کوتاه اسکار جای دارد در رابطه با کلاه سفید ها در این مراسم پر بیننده سخن گفته است در حقیقت در حال اجرای بخشی از یک میتینگ تبلیغاتی است که قرار است توجه جهانیان را به این فیلم جلب کند، چراکه قرار است یکی دیگر از تحریف های تاریخی این بار در رابطه با اتفاقات سوریه رخ بدهد و جعلی بزرگ توسط هالیوود قدرتمند انجام گیرد که همگان باید شاهد آن باشند.

چراکه قدرت هالیوود در ارائه تصویری دیگر از واقعیت بر همگان مشهود است و گویی قرار است تهیه کنندگان آرگو این بار کلاه سفیدها را که هر روز نقش آن ها به عنوان دوستان و حمایت شوندگان حامیان تروریست و ادامه دهندگان جنگ در سوریه مشخص تر می شود، در نقش بزرگ قهرمانانی نشان دهند که از دل جامعه بیرون آمده اند و برای احیای حقوق بشر و کمک های انسان دوستانه همه توان خود را به کار می گیرند و حتی از جانشان می گذرند.

اما حقیقت آن است که تاریخ ثابت کرده قهرمان هایی که هالیوود بر اساس رصدهای تاریخی و اجتماعی اش در سینما تصویر کرده با حقیقت معنای قهرمان فاصله ای بسیار دارند و در جهان بیشتر نقش اشغیا را بازی کرده اند تا قهرمان. همانطور که حقیقت مطلب در مورد کلاه سفیدها نیز همین است و هر روز اسناد بیشتری از همکاری میان آن ها با آمریکایی ها و حامیان تروریست در سوریه منتشر می شود.

گفتنی است سازندگان «کلاه سفیدها» پیش تر در همین ترکیب فیلم سینمایی ضد ایرانی«آرگو» به کارگردانی بن افلک را تولید کردند و توانستند جایزه بهترین فیلم در هشتاد و پنجمین آکادمی اسکار را از دستان همسر رئیس جمهور ایالات متحده دریافت کنند تا یکی از سیاسی ترین جوایز اصلی اسکار را در طول تاریخ این جشنواره به دست بیاورند. آن ها قرار است این بار در نقش نقادان دونالد ترامپ رییس جمهور منتخب ایالات متحده آمریکا، سیاست های همیشگی آمریکا را در رابطه با خاور میانه در فیلمی دیگر تصویر کنند.

* سینماروایت

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.