شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵

واکنش خواننده ایرانی وقتی او را به «لنون» تشبیه کردند!

خبرآنلاین:کاوه آفاق در نخستین شب سی‌وپنجمین جشنواره موسیقی فجر در برج آزادی روی صحنه رفت و از دولت یازدهم برای اعطای مجوز و فراهم کردن شرایط فعالیت قانونی‌اش تشکر کرد.

کاوه آفاق، دیشب در سالن برج آزادی که به گفته خودش از شرایط آکوستیکی بسیار خوبی برخوردار بود، تعدادی از آثارش مانند «خواب بازی»‌، «بیگانه»، «ایران»، «عطر تو» و «پرانتز» را اجرا کرد.


در آغاز این کنسرت، پیام معاونت هنری وزارت ارشاد خوانده شد که در آن از سی‌وپنجمین دوره جشنواره موسیقی فجر به عنوان تاریخی‌ترین دوره جشنواره یاد شده بود. پس از قرائت این پیام، کاوه آفاق و گروه نوازندگان همراهش از جمله آرمان مهربان، آندره خاچیکیان و مهرداد حامدی با اجرای آهنگ «خواب بازی» کار خود را آغاز کردند.


یکی از مهمانان ویژه کنسرت کاوه آفاق، ابوالحسن داوودی کارگردان آثاری چون «رخ دیوانه»‌ و «نان، عشق و موتور ۱۰۰۰» بود. البته این کنسرت مهمان ویژه دیگری هم داشت؛ پدرام آزاد که سابقه همکاری با آفاق در گروه «د ویز» را در کارنامه دارد، پس از اجرای آهنگ «بیگانه»‌ مربوط به سال‌های فعالیت آفاق در گروه مذکور به حاضران در سالن معرفی شد.

این خواننده در ادامه اجرایش از مدیران جشنواره برای اختصاص سالن آزادی به کنسرتش تشکر کرد و از معماری خوب و آکوستیک عالی آن گفت. او در ادامه و پس از هنرنمایی سارا سقایی، بانوی نوازنده فلوت از فعالیت و همکاری نوازندگان علیرغم شرایط بد اقتصادی و دشواری‌های دیگر تقدیر کرد. او بخشی از سخنان خود را نیز به تقدیر از اصحاب رسانه و مخاطبان آثارش اختصاص داد و از دولت یازدهم تشکر کرد که به او مجوز داده است.

او در ادامه برخی از آثار شناخته شده خود مانند «شال سرخ»‌ و «شهر من کو»‌ را اجرا کرد، تا اینکه در قسمتی از کنسرت یکی از تماشاگران هنگامی که آفاق عینک دودی گردش را روی چشم گذاشت، او را به جان لنون، خواننده افسانه‌ای گروه «بیتلز» تشبیه کرد. این تشبیه اما چندان به مذاق خواننده «اتاق آبی» خوش نیامد و او با گلایه گفت که «حالم از انگلیسی‌ها به‌هم می‌خورد، نژادپرست نیستم اما کشورم را دوست دارم.»

کاوه آفاق در ادامه، عواملی مانند امکانات بیشتر، دوران طلایی دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی و رونق اقتصاد در آن زمان را از جمله دلایل موفقیت و شهرت خوانندگانی مانند لنون خواند و گفت که در شرایط مشابه او بسیار موفق‌تر از آن‌ها می‌شد.

این خواننده پاپ و راک، در دقایق پایانی کنسرت با اصرار حاضران، آهنگ «اتاق آبی» را اجرا کرد و در نهایت با اجرای آهنگ «پرانتز»‌ کنسرت را به پایان رساند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.