شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲

دبیر دهمین جشنواره فیلم «رویش» مطرح کرد

حضور فیلمهای بلند سینمایی در یازدهمین جشنواره فیلم کوتاه «رویش»

نشست خبری رویش

دبیر دهمین جشنواره فیلم «رویش» اعلام کرد که یازدهمین جشنواره فیلم رویش سال آینده به فیلمهای بلند سینما هم خواهد پرداخت.

به گزارش سینماپرس، نشست خبری دهمین جشنواره فیلم کوتاه «رویش» صبح امروز(شنبه 25 دی‌ماه) باحضور  هادی مقدم دوست(دبیرهنری)، سید جواد رفائی(دبیر اجرایی) در سالن امیر حسین فردی حوزه  هنری برگزار شد.

سید جواد رفاهی دبیر جشنواره رویش در این نشست گفت: بسیار خرسندم که  امسال دهمین دوره از جشنواره فیلم کوتاه رویش را برگزار می‌کنیم. این جشنواره از بعد از ظهر روز دوشنبه 27 دی‌ماه در پردیس سینمایی هویزه مشهد مقدس کار خود را آغاز خواهد کرد و در 30 دی‌ماه در ساعت 17 و 30 دقیقه در سینما آفریقا به کار خود پایان خواهد داد. علت انتخاب شهر مشهد برای  برگزاری این جشنواره بخاطر موقیعت دینی این شهر مقدس  بوده است. امسال با  تدابیری که در نظر گرفته شده است هر سالن از پردیس سینمایی هویزه مشهد به یک بخش از جشنواره اختصاص خواهد  یافت. همچنین برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است که از زمان  افرادی که در جشنواره  حضور پیدا می‌کنند کمال استفاده  شود.

وی ادامه  داد: حدود 1498 اثر به دبیرخانه دهمین جشنواره فیلم کوتاه«رویش» ارسال  شده است که از این بین 860 اثر در بخش ملی، 618 اثر در بخش داستانی و 280 اثر در بخش بین الملل است. این 280 اثری که در بخش بین الملل ارسال شده‌اند از 18 کشور دنیا هستند که از این بین 11 اثر به بخش مسابقه راه یافته‌اند. در حال حاضر جشنواره رویش در حال مشق کردن بخش بین الملل است و امیدواریم این بخش را در سالهای آینده به صورت رسمی برگزار کنیم.

دبیر دهمین جشنواره فیلم کوتاه رویش اعلام کرد: یازدهمین  جشنواره فیلم کوتاه رویش سال آینده  فراخوان فیلمهای بلند سینمایی  را خواهد  داشت. امیدوار هستیم که بتوانیم یازهمین جشنواره فیلم رویش را با قدرت بیشتری برگزار کنیم.

وی افزود: تنها حامی برگزاری جشنواره فیلم کوتاه رویش حوزه هنری  است و در حال مذاکره هستیم تا  آستان قدس رضوی را برای برگزاری  یازدهمین جشنواره فیلم رویش در کنار خود  داشته باشیم. بالاترین رقم جایزه امسال 10 میلیون خواهد بود که به  نفر اول اهدا می‌شود.

هادی مقدم دوست دبیرهنری جشنواره رویش دراین نشست گفت: خوشبختانه امسال دبیرخانه دهمین جشنواره فیلم رویش آثار بسیار خوبی را دریافت کرده  است و این موضوع در بخش مستند بسیار چشمگیر بوده است. فیلمهای انتخاب شده برای رقابت در این  جشنواره بسیار با ارزش بودند به گونه‌ای می‌توان به هرکدام از آنها بدون رقابت جایزه داد. 800 آثاری که امسال به دبیر خانه این جشنواره ارسال شده است بین رنج سنی دهه‌های 60 تا 70 هستند. خوشبختانه جوانان با انگیزه بسیار در حال حاضر در کشورمان فیلم کوتاه  می‌سازند که می‌توان با این  وجود آینده بسیار روشنی را برای فیلمسازی در کشورمان انتظار داشت.

وی ادامه داد: امسال تصمیم داریم در دهمین جشنواره فیلم رویش جلسات تخصصی برگزار کنیم تا بتوانیم درباره سینمای دینی به جمع بندی رسیده آن را به متن آموزشی تبدیل کنیم تا مشکلات و ایراداتی در این زمینه وجود دارد را برطرف کنیم. همچنین بخش میزگرد همفکری را خواهی داشت تا بتوانیم کیفیت آثار ارسالی را بالا ببریم.

مقدم دوست در پایان درباره برگزاری کارگاه‌های تخصصی بیان کرد: کارگاه‌های تخصصی جشنواره رویش در موضوعات ساخت انیمیشن، نوشتن فیلمنامه و...، برگزار می‌َشود و اساتید آن از هیئت داوران جشنواره رویش خواهند بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.