شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳

انتقاد کیهان به بزرگداشت فیلمنامه نویس فیلم ضد اخلاقی در فجر

آرم فجر35

کیهان: یکی از بزرگداشت‌های سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر، به فیلمنامه نویسی اختصاص دارد که آخرین فعالیت وی، نوشتن یک فیلمنامه ضداخلاقی بود که وزیر سابق ارشاد، شخصا به آن اعتراض کرد!

درحالی که هنوز خاطره تلخ فیلم ضددین و ضداخلاق «50 کیلو آلبالو» فراموش نشده، قرار است در مراسم افتتاحیه سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر از نویسنده فیلمنامه این فیلم تجلیل شود! هر چند که کارگردانی این اثر مبتذل را مانی حقیقی انجام داده اما فیلمنامه آن توسط فرهاد توحیدی نوشته شده است.

مسئولان سی‌وپنجمین دوره جشنواره فیلم فجر در حالی بنا بر برگزاری بزرگداشت «فرهاد توحیدی» در آئین آغاز این جشنواره را دارند که این فیلمنامه نویس، طی سال‌های اخیر هیچ فعالیت درخشانی نداشته و مشخص نیست که دلیل این بزرگداشت چیست؟ توحیدی طی یک سال اخیر فیلمنامه سه فیلم «امکان مینا»، «خماری» و «50 کیلو آلبالو» را نوشته که هر سه، فیلم‌هایی شکست خورده و زیر متوسط سینمای ایران محسوب می‌شوند. ضمن اینکه فیلم «50 کیلو آلبالو» به خاطر محتوای موهن و ضداخلاقی، اعتراض گروه‌های مختلف اجتماعی، مراجع تقلید و حتی علی جنتی وزیر سابق ارشاد را هم برانگیخت. به طوری که علی جنتی شخصا نسبت به این فیلم اعتراض کرد و در دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی گفته بود: «فیلم ۵۰ کیلو آلبالو به هیچ عنوان مناسب نبود و اگر از چگونگی این فیلم اطلاع داشتم اجازه ساخت و اکران به آن نمی‌دادم.»
با توجه به اینکه فلسفه برگزاری مراسم بزرگداشت در یک جشنواره به خاطر فعالیت‌های درخشان و موفق یا تأثیرگذاری مثبت یک هنرمند است، مسئولان جشنواره فجر باید پاسخ دهند که با وجودی که فرهاد توحیدی هیچ یک از این ویژگی‌ها را ندارد و تأثیر گذاری وی در سینما طی ماه‌های اخیر منفی بوده، به چه دلیلی قصد برگزاری مراسم بزرگداشت برای وی را دارند؟

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.