یکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۵

در نشست خبری عنوان شد؛

حضور ۵۷ سخنران در سیزدهمین اجلاس فناوری رسانه/ علیدادی: در این اجلاس از تمامی محصولات جدیدی که به خودکفایی رسیده ایم رونمایی می شود

نشست مطبوعاتی سیزدهمین اجلاس فناوری رسانه

سینماپرس: علیدادی معاون توسعه فناوری رسانه ملی و رئیس سیزدهمین اجلاس فناوری رسانه گفت: در حدود ۷۰ شرکت داخلی و تعدادی شرکت خارجی در این نشست حضور خواهند داشت همچنین از محصولات جدیدی که در تولید آنها به خودکفایی رسیده‌ایم رونمایی خواهد شد..

به گزارش خبرنگار سینماپرس نشست خبری سیزدهمین اجلاس فناوری رسانه عصر امروز در سازمان صدا و سیما با حضور اهالی رسانه و علیدادی (معاون توسعه فناوری رسانه ملی و رئیس اجلاس)   و محمد فهمی (دبیر سیزدهمین اجلاس فناوری رسانه) برگزار شد.

علیدادی در ابتدای این نشست خبری ضمن عرض خیرمقدم به اهالی رسانه گفت: ما در حالی سیزدهمین اجلاس فناوری رسانه را برگزار می‌کنیم که شاهد تغییرات گسترده در زیرساخت رسانه‌ها هستیم و این حرکت رو به جلو برای ارتقای کیفیت فنی رسانه‌ها است. در مدت دو روز برگزاری اجلاس ۲۲ نشست با حضور ۵۷ سخنران در ۵ محور تولید محتوا، خدمات ارزش افزوده، انتقاد از رسانه‌های همگانی، خودکفایی و خوداتکایی زیرساخت‌های فناوری رسانه و ساختمان تاسیسات فناوری نوین برگزار خواهد شد. موضوع این اجلاس توسعه و همگرایی رسانه‌های همگانی و نوین خواهد بود.

معاون توسعه فناوری رسانه ملی ادامه داد: در اختتامیه این اجلاس نیز چند پروژه جدید توسط ریاست سازمان صداوسیما افتتاح می‌شود؛ همچینین با توجه به کسب جوایز مهندسی ثبت از HPU ریاست فنی این نهاد را به اجلاس دعوت کردیم. همچنین از مدیران ارشد DBT دعوت به عمل آوردیم در ضمن مدیر فنی رادیو و تلویزیون PHK به عنوان مهمان ویژه در این نشست حضور خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: همزمان از چندین پروژه نوآورانه نیز که توسط مراکز استان‌ها انجام شده است تقدیر و تشکر خواهد شد. همین طور در حاشیه این نشست از مقالات علمی که در این زمینه به چاپ رسیده‌اند معرفی به عمل می‌آید. از اقدامات کمی و کیفی همکاران که مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت نیز با معرفی برترین‌ها توسط ریاست سازمان تقدیر خواهیم کرد. ارزیابی‌ها از ۴۲۰ واحد سازمان توسط واحدهای ناظر ان به صورت ارزیابی ۳۶۰ درجه انجام خواهد شد. یکی از محورهای اصلی این اجلاس ملی گرایی رسانه‌های ترکیبی است و سازمان پیرو همین محور سیاست‌های تازه‌ای در رابطه با شرکت‌های خارج از کشور که این خدمات را انجام می‌دهند در پیش خواهد گرفت.

محمد فهمی نیز در بخش دیگری از این نشست خبری گفت: بعد از ۲ سال از برگزاری آخرین اجلاس در این هفته شاهد برگزاری اجلاس سیزدهم خواهیم بود که همچون دوره‌های گذشته یک نشست ساده فنی نیست و از ابعاد مختلف به این حوزه خواهد پرداخت.   آنچه ما به عنوان رسانه رادیو و تلویزیون می‌شناسیم رسانه خطی است مخاطب اختیاری برای انتخاب درباره محتوا یا زمان پخش ندارد اما دنیا به سمت رسانه‌های جامع، عظیم و ترکیبی در حرکت است و ما باید تلاش کنیم تا از این قافله عقب نمانیم. یکی از اهداف برگزاری این نشست بررسی راه‌های ایجاد رسانه‌ های ترکیبی است.

وی افزود:  یکی از بحث‌های مهم در این اجلاس کیفی سازی تولیدات سازمان است. باید گفت در چند ساله اخیر توانسته‌ایم تولیدات سازمان را به کیفیت خوبی برسانیم و همچنان درتلاشیم تا شبکه‌های مختلف با کیفیت HD و بالاتر عرضه کنیم همینطور امکانات و برنام‌هایی برای تولید فیلم با کیفیت و استانداردهای بالاتر در دستور کار داریم.

فهمی تأکید کرد: حدود ۲۵۰ ایستگاه تلویزیونی و رادیویی به ایستگاه‌های موجود اضافه شده است همچنین در رادیو اف ام توسعه بسیار خوبی داشته‌ایم و ۲۰۰ ایستگاه موجود را تجهیز کردیم هم اکنون نیز شهرهای پرجمعیت را تحت پوشش شبکه دیجیتال قرار داده‌ایم به طوری که تنها نقاط کم جمعیت مانده است و تجهیز این مناطق تاثیر چندانی در افزایش بینندگان ندارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.