سه‌شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸

همزمان با اکران فیلم عنوان شد؛

کلاهداری: «شاباش» اثری نیمه تجاری و سرشار از مضمون و پیام است/ مافیای اکران آسیب زیادی به این فیلم وارد ساخت

حامد کلاهداری کارگردان در نشست خبری فیلم پایان نامه

سینماپرس: حامد کلاهداری کارگردان سینما که به تازگی جدیدترین فیلمش با عنوان «شاباش» پس از مدت ها روی پرده رفته است گفت: این فیلم اثری نیمه تجاری و سرشار از مضمون و پیام است و به نقد اجتماع می پردازد و قطعاً می تواند طیف ها و سلیقه های مختلف را از خود راضی نگاه دارد.

کارگردان فیلم سینمایی «پایان نامه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: «شاباش» شاید در ظاهر فیلمی کمدی به نظر برسد اما هرگز مانند سایر فیلم های کمدی که طی سال های اخیر ساخته می شوند و تنها نگاه شان به گیشه است عمل نمی کند و با اینکه رویکردی کمدی دارد درونمایه اش دغدغه مند و بسیار پر محتوا است.

وی ادامه داد: من تمام تلاش خود را به کار بردم تا «شاباش» جهانشمول شود و همه مردم در سراسر دنیا بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند چرا که معتقدم سینما و یک اثر سینمایی باید دغدغه و مسأله داشته باشد و اگر یک روز سینمای ما به ورطه ای بیفتد که دغدغه مند نباشد روز مرگ آن رسیده است.

این فیلمساز سپس در مورد داستان این فیلم سینمایی گفت: حاج احمد عباچی انسانی بسیار مذهبی و متخصص دوخت لباس روحانیت است اما شب عروسی خواهرزاده اش بر اساس اتفاقی اعمالی از خود انجام می دهد که تاکنون در زندگی اش سابقه نداشته است و بخش زیادی از پول های خود را که در واقع پول رهن منزلش است در آن شب به منظور دادن شاباش به افراد حاضر در عروسی می دهد اما فردای آن روز پشیمان شده و برای بازپس گیری پول هایش به افراد حاضر در مجلس عروسی مراجعه می کند و در این راه اتفاقات زیادی برای وی رقم می خورد.

کلاهداری در بخش دیگری از این گفتگو به بازی متفاوت اکبر عبدی در این اثر سینمایی اشاره کرد و اظهار داشت: بازی اکبر عبدی در این فیلم آنقدر جذاب و جدید است که مسلماً همه مخاطبان سینما بعد از سال ها از بازی وی حیرت زده می شوند.

کارگردان فیلم سینمایی «شکلات داغ» تصریح کرد: با «شاباش» بی مهری های زیادی شد و ممیزی های زیادی روی فیلم اعمال شد که من زیر بار آن نرفتم و در واقع با مسئولان سازمان سینمایی جنگیدم تا فیلم بدون سانسور وحشتناک به اکران برسد؛ اما مافیای اکران ضربه خود را با اکران این فیلم در بدترین زمان ممکن به من زد.

وی افزود: مافیای اکران آسیب زیادی به این فیلم وارد ساخت و من قصد دارم در زمان مقتضی نام این افراد را رسانه ای کنم!؛ مافیای اکران در سینمای ایران تنها در اختیار ۴-۵ نفر است و این ۴-۵ نفر هستند که سرنوشت فیلم ها را مشخص می کنند؛ «شاباش» فیلمی است که اگر در فصل تابستان و یا اکران عید فطر و اکران نوروز روی پرده می رفت می توانست مخاطبان اندوهی را به سالن های سینما بکشاند اما متأسفانه آن ها کاری کردند که ما حتی نتوانستیم برای تبلیغات مان وقت کافی بگذاریم و این فیلم بدون هیچ گونه تبلیغاتی روی پرده رفته و سازمان صدا و سیما هنوز با پخش تیزرهای مان موافقت نکرده است.

کلاهداری در خاتمه تأکید کرد: با این همه مردم قدر کار خوب را می دانند و خوشبختانه طی هفته گذشته این فیلم توانست در برخی از سالن های مهم شهر تهران به اکران فوق العاده در نیمه شب برسد و امیدوارم که تبلیغات زبانی و دهان به دهان آن ها بتواند باعث فروش بالای فیلم شود.

گفتنی است؛ عوامل اصلی این فیلم سینمایی عبارتند از: کارگردان: حامد کلاهداری، تهیه کننده: حسین حبیبی، نویسنده: داود خیام، مدیر فیلمبرداری: مصطفی احمدیان، مجری طرح و سرمایه گذار: حسن صاحب ابرقانی، صدابردار: بهروز معاونیان، تدوین: امیر شیبان خاقانی، طراح صحنه و لباس: علی وطن دوست، طراح گریم: نوید فرح مرزی، مشاور کارگردان و فیلمنامه: هادی کلاهداری، عکاس: مهدی دلخواسته. بازیگران: اکبر عبدی، کامبیز دیرباز، رضا رویگری، روح ا… کمانی، مرجانه گلچین، سارا خوئینی ها، الیزابت امینی، زهره حمیدی، کامران فیوضات، اعظم مالکی و…

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.