سه‌شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳

در پی اعلام جزئیات فروش بلیط جشنواره فیلم فجر؛

چرا رانت دولتی فروش بلیط جشنواره به یک سایت بی هویت واگذار شده است؟/ لزوم پاسخگویی شفاف سازمان سینمایی و ورود نهادهای نظارتی

سینوگرام

سینماپرس: امروز به صورت رسمی جزئیات فروش بلیط فیلم های جشنواره فیلم فجر اعلام شد. آنچه در این میان جلب توجه می کرد عنوان سایت محل رجوع برای فروش بلیط جشنواره فیلم فجر است که نام آن برای همه نا آشنا و هویت متولیان آن نامشخص است.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، درپی اعلام جزئیات فروش بلیط جشنواره فیلم فجر نام سایت سینوگرام به عنوان متولی فروش اعلام شد. این امر در حالی است که معلوم نیست این سایت متعلق به کیست و چگونه به عنوان مرجع اصلی فروش بلیط جشنواره فیلم فجر انتخاب گردیده است؟ این پرسش و ابهام موضوعی است که برگزار کنندگان جشنواره برای تنویر افکار عمومی باید هرچه سریع تر نسبت به پاسخگویی در این زمینه اقدام نمایند.

اگر به سایت معرفی شده برای فروش بلیط جشنواره فیلم فجر مراجعه کنید خواهید دید این سایت پروژه ای تازه تاسیس است که مشخص نیست متولی و سرمایه گذار اصلی آن کیست و به چه علت مرجع فروش بلیط مهمترین رویداد سینمایی کشور قرار گرفته است!

در قسمت "درباره ما" سایت که طبق قانون می بایست عناوین حقیقی و حقوقی متولیان سایت درج گردد تنها به این عبارت بسنده شده است که "سینوگرام سامانه خدمات نوین سینمای ایران است که اطلاعات فیلم‌ها، بازیگرها و حوزه‌های مرتبط را می‌توان در آن به راحتی یافت". بی هویتی این سایت تا بدانجا عمیق است که حتی ثبت این سایت در سامانه ساماندهی وزارت ارشاد نیز نهایی نشده و در عنوان صاحب امتیاز آن تنها عبارت "شرکت" ثبت گردیده است.

لوگوی ساماندهی سایت سینوگرام که هنوز در حال بررسی می باشد

معلوم نیست متولیان جشنواره فیلم فجر قرار است اعتبار و هویت بزرگترین جشنواره سینمایی کشور را خرج معروفیت، محبوبیت و بهره برداری تجاری چه کسانی در پشت صحنه این سایت نمایند و این پنهان کاری از کجا نشات می گیرد.

اصولا فروش بلیط جشنواره فیلم فجر به عنوان جشنواره ای که متولی آن سازمان سینمای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است نباید ملعبه ای برای بازی های اقتصادی و سیاسی شود. این گونه اقدامات که در بهترین حالت می توان آن را از سر نابخردی دانست، واگذاری رانت دولتی در جهت ایجاد هویت برای یک سایت تازه تاسیس خواهد بود.

پر واضح است چنان چه جواب صریح و مشخصی از سوی سازمان سینمایی و متولیان جشنواره فیلم فجر ارایه نگردد و هویت راه اندازان این سایت شفاف سازی نشود، ورود نهادهای نظارتی به این موضوع و پیگیری آن ضرورتی انکار ناپذیر خواهد بود.

نظرات

  • محیا ۱۳۹۵/۱۱/۰۱ - ۰۸:۵۸
    1 0
    الان یک ساعت از شروع فروش بلیط میگذره و این سایت هر لحظه یک پیغام میده. سایت به روز رسانی میشود چند دقیقه بعد مراجعه کنید :-| الان هم که دیگه کلا نیست و نابود شد متاسفم واقعا
  • سپهر ۱۳۹۵/۱۱/۰۲ - ۱۴:۱۴
    0 0
    افتضاح بهترین واژه ایه که میشه برای توصیف خدمات سایت مذکور بکار برد. مشخصا کوچکترین و پیش و پا افتاده ترین اصول رو هم تو کارشون رعایت نمیکنن.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.