سه‌شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹

لغو نمایش دو فیلم در مشهد

مستند زنانگی

سینماپرس: در حالی که سازمان تبلیغات اسلامی شهر مشهد از محسن استادعلی برای نمایش سه فیلم مستند دعوت کرده بود اما مسئولان مربوطه اجازه نمایش فیلم‌های «زنانگی» و «دم صبح» را ندادند.

به گزارش سینماپرس، با هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی شهر مشهد قرار بود در روزهای شنبه و یکشنبه 25 و 26 دی ماه با نمایش سه فیلم «دم صبح»، «جایی برای زندگی» و «زنانگی» کارنامه فیلمسازی محسن استادعلی بررسی شود اما این اتفاق نیافتاد.

در روز اول در زمان نمایش مستند «جایی برای زندگی» مسئولان برنامه و برگزارکنندگان در اقدامی عجیب و برخلاف نظر فیلمساز اقدام به سانسوز و ممیزی فیلم در زمان پخش گرفتند که اینکار با اعتراض شدید کارگردان فیلم همراه شد.

همچنین بعد از نمایش فیلم نیز اعتراض شدیدی از سوی مسئولان اداره تبلیغات به سازنده فیلم شد و در جلسه نقد و بررسی علاوه بر هجمه‌های زیاد به فیلم اعلام کردند که مستند «زنانگی» فردا نمایش داده نمی‌شود.

این اتفاقات درحالی رخ داد که برنامه و زمان نمایش این آثار پیش از این اعلام شده بود و فیلمساز نیز به دعوت مسئولان شهر مشهد به آنجا سفر کرده بود.

محسن استادعلی از مستندسازانی‌ست که تاکنون آثار وی جوایز بسیاری را از جشنواره‌های مختلف همچون جشنواره‌های سینما حقیقت، فیلم فجر و ... به‌دست آورده و مورد تقدیر قرار گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.